וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיבידואליזם במיטבו

17.1.2007 / 14:35

הלג’נד החדשה הגיעה לישראל והפתיעה מאוד ביכולותיה. מבחן ראשון לאגדה יפנית שדורשת את מקומה בין האירופיות

עם כסף אפשר לקנות כמעט הכל, אפילו סטייל. אבל בשביל סגנון ייחודי באמת, בשביל לצאת מן הכלל, זה לא מספיק. צריך ראייה מזווית לא אפשרית, ואם לא כולם מבינים את הקטע, סימן שזה עובד. זה ככל הנראה היה הקו המנחה בבניית ההונדה לג'נד החדשה. בניגוד לקודמתה שסבלה משקיפות יתרה, זו החדשה מצליחה לאחוז את המקל בשתי קצותיו וגם לעשות זאת בחן.

בניגוד גמור לתחרות בפלח מכוניות הסלון, בו משתתפות ב.מ.וו עם הסדרה 5, אודי עם ה-A6 ואחרות, הלג'נד החדשה לא מנסה לשבור מוסכמות עם ההופעה החיצונית. אין לה את משטחי הלהבה של כריס באנגל (מעצב ב.מ.וו) ולא את הכרום והשריריות המעוגלת של אודי. להיפך, כשמתבוננים בה מבחוץ, קשה לשים את האצבע על ייחוד כל שהו; הפנסים גדולים כשל כל היפניות, החישוקים אמנם מגיעים במידה 17 אינטש אך הם חסרי ייחוד וגם תצורת הסדאן המשמימה אינה מביאה עמה בשורה. אבל המראה הזה הוא האנדרסטייטמנט המושלם, כי מתחת למעטפת הפח, שוכנת מכונית כמעט מושלמת ומתקדמת טכנולוגית ותתפלאו, היא הצליחה להחזיר אותנו הביתה עם חיוך מאוזן לאוזן.

על הנייר

הלג'נד החדשה ממש עמוסה בטכנולוגיה; בחזיתה שוכן מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 295 כ"ס, אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים ואפשרות העברה גם מפדאלים שמאחורי ההגה. הכוח עובר לכביש דרך מערכת הנעה כפולה מתוחכמת מאוד ובקצרה נספר לכם כי ברכב מותקנת תיבה אשר יודעת לחלק את הכוח בין ארבעת הגלגלים, בהתאם לתנאי הדרך ואופי הנהיגה הרגעי.

על הציר האחורי מותקן דיפרנציאל רב-דיסקי אשר מצויד ביחס העבר מהיר יותר מזה הקדמי ב-5 אחוזים. דבר זה מאפשר לגלגלים האחוריים להיות דרוכים תמיד לקבלת המומנט. בנוסף לכך, הדיפרנציאל האחורי יכול לחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים עד ל-70 אחוז לגלגל בעל האחיזה הטובה יותר, או לזה הנמצא בפנים הסיבוב. מאוחר יותר נוכל לראות את התועלת של מערכת זו בנהיגה.

בתא הנוסעים ניתן למצוא ערב רב של מתגים ומערכות אלקטרוניות שיודעות לעשות כמעט הכל; מחשב שליטה מרכזי בסגנון ה-I-Drive של ב.מ.וו, רק פשוט בהרבה לתפעול, מערכת שמע איכותית מאוד, מערכת ניווט מובנית ובעצם, מה לא.

בפרק הבטיחות אפשר לספר כי היא זכתה ב-5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי NCAP, יש לה שלל כריות אוויר, מכסה מנוע קופץ שמגן על הולכי רגל במקרה דריסה, חישני משקל מיוחדים שיודעים להתאים את פתיחת כריות האוויר בהתאם לגודלו של הנוסע (כולל תינוקות), יש לה בקרות יציבות ומשיכה, עוגני איזופיקס למושבי תינוקות, פנסי חזית אקטיביים המאירים אור קסנון לתוך פניות ואפילו כריות ראש אקטיביות להגנה בפני התנגשות מאחור. באירופה היא אפילו משווקת עם מערכת קדם תאונה שיודעת להתאים את הרכב למקרים בהם התאונה טרם התרחשה, אך הנה בלתי נמנעת (מתיחת החגורות וכדומה).

תא נוסעים

כבר ברגע הראשון של ההיכרות עם הקבינה המפוארת מתרחבים האישונים. הדשבורד מעוצב בקפידה ועוטף בחינניות את חזית הרכב. קצת פחות אהבנו את הפלסטיק דמוי העץ, אך אנו מודעים לעובדה שרבים מכם ממש מאוהבים בקישוט זה. בנושא האיכות, אין שום הערות. התא בנוי היטב ללא שום מרווחים מיותרים וגם איכות החומרים היא מהגבוהות בנמצא.

מכונית המבחן שהגיעה לידינו לבשה עור שחור בתא הנוסעים, אך ישנה גם אפשרות לקבל עור 'אוף-וויט' נעים יותר לעין. ההתמקמות מול ההגה נעשית בקלות בזכות אפשרויות הכוונון החשמליות הרבות, גם לגלגל ההגה. מול עיני הנהג שוכן לוח מחוונים נאה עם תצוגה גדולה וברורה ובלילה הוא גם מואר באופן ייחודי שגורם לו להראות כתלת ממדי. בין הנוסעים מלפנים שוכן לוח הבקרה וברגעים הראשונים, ריבוי המתגים עליו גורם לרתיעה קלה מחשש להסתבך. אולם, כבר אחרי 10 דקות של משחק והיכרות עם המתגים, תפעולו נעשה בקלות מרשימה, אם כמובן אין לכם בעיה עם קצת טכנולוגיה.

המרווח המוצע מלפנים מצוין בכל ממד כך גם מאחור, אך הישיבה הנמוכה האופיינית להונדה גורמת לבעיות ראות מסוימות החוצה. לשם כך הותקנה בלג'נד מצלמת נסיעה לאחור הפועלת אוטומטית בעת שילוב להילוך אחורי. מצוין.

יוצאים לדרך

אחרי שסיימנו את פרק ה"לחיצה על כל כפתור אפשרי", סובבנו את המפתח רבע סיבוב עם כיוון השעון ואל הצ'ינג'ר המובנה הוחלקו זה אחר זה תקליטורים מהופעה חיה של ה'פינק-פלויד'. אנחנו מוכנים לתזוזה. המנוע ניעור מייד לחיים, אבל הוא כל כך שקט, כך שרק מד הסל"ד בעצם מודיע לנו שאנו מוכנים לתנועה.

החרישיות המרשימה הזו של הלג'נד ממשיכה גם בנסיעה בכל תנאי הדרך וכמעט בכל מהירות. המנוע נותר חרישי עד כ-5,000 סל"ד וגם רעשי הרוח הושקטו כמעט לגמרי. למעשה, מלבד מעט מאוד רעשי כביש המגיעים מבתי הגלגלים, הלג'נד עושה עבודה מצוינת בבידוד הנוסעים מההמולה שבחוץ.

על גבי האוטוסטרדה ההונדה הרגישה נינוחה מאוד וגרמה גם לנו הנוסעים להרגיש כך. למרות שהמתלים מעט קשיחים יותר ממה שמקובל למצוא בקבוצה, אף זעזוע לא מוציא אותה ואותנו משלוותנו. בשיוט חוקי של 100 קמ"ש, יחס ההעברה החמישי בתיבה גורם למנוע לנמנם סביב ה-2,000 סל"ד וכאן מתגלה החולשה הראשונה של הלג'נד.

מנועי הונדה ידועים בחיבתם לסל"ד גבוה, מה שגורם להם להיות חלשים מהצפוי בסל"ד נמוך ושימושי יותר, כך שכדי לקבל כוח משמעותי יש לבצע 'קיק-דאון' אחד או אפילו שניים ולהמריץ את המנוע קרוב מאוד לקו האדום וחבל. כל זאת משום שאת 35.7 הקג"מים מקבלים גבוה ב-5,000 סל"ד. למען האמת, כלל לא התבאסנו לדרוש מהמנוע את מיטב שריריו, גם אם מדובר בסל"ד גבוה, אך מי שלא הייתה מרוצה מהעניין היא תיבת ההילוכים.

יחסי ההעברה בה ארוכים מאוד והדבר לא הולם את חיבתו של המנוע לעבודה מהירה ומאומצת. כמו כן, היא סובלת מהשהיה קלה בהעברות ההילוכים ומפעולה לא כל כך חלקה בעת הורדות הילוכים תחת עומס. קצת התאכזבנו לגלות כי גם האפשרות לתפעל את ההילוכים ידנית לא משנה ממש את התמונה. יתכן ותיבת הילוכים עם שישה יחסי העברה הייתה משנה לגמרי את התמונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הנאה מהנהיגה

מכוניות ממוצא יפני בסדר גודל הזה אף פעם לא הצליחו להרשים אותנו יתר על המידה עם האופן שבו הן מטפלות בכבישי נהיגה אמיתיים. רובן סבלו מרכות יתר במתלים, אחיזת כביש בעייתית ונטייה ברורה להודיע לנהג שהן ממש לא רוצות שינהגו בהן חזק. במקרה של הלג'נד הזו, המציאות לא יכלה להיות רחוקה יותר.

אל העיקול הראשון ניגשנו בזהירות המתבקשת, אבל זו הגיבה בזלזול מחפיר כלפינו וכלפי האספלט. אל העקומות האחרות כבר ניגשנו מהר יותר ויותר והיא מצדה לא מתרגשת. אחיזת הכביש שלה גבוה מאוד ולא נראה כי יש לה סוף. ההגה אמנם לא מציע עודף תחושה, אבל הוא מהיר וחד מאוד וקל ובטוח מאוד לתקוף עמה פניות במהירויות תלת סיפרתיות פסיכיות ממש.

מערכת ההנעה הכפולה שלה ובקרות היציבות מצליחות פעם אחר פעם "לעבוד" על חוקי הפיזיקה ולגרום לכוח להגיע בדיוק לאן שהוא צריך. לרוב מדובר בגלגל האחורי הפנימי לסיבוב שמסוגל לקבל עד ל-70 אחוזים מכוח המנוע. הדבר גורם ללג'נד לנוע כמעט תמיד בנטייה ברורה להיגוי יתר ולהכניס את האף לעומק הפניה תחת דוושה ימנית ממוסמרת לרצפה, כמעט באותו אופן שבו מתנהגת האיבולושן 9 הספורטיבית של מיצובישי, וזו ללא ספק מחמאה גדולה מאוד.

פניה רודפת פניה ואנו ממאנים להוריד את הקצב. אני חייב לציין כי יכולותיה הגבוהות של הלג'נד עומדות בניגוד למוכר לנו עד היום ובזהירות הראויה ניתן לשער כי היא תיתן מאבק עיקש לסדרה 5 של ב.מ.וו ביכולת להפיק הנאה יחד עם רמת בטיחות גבוהה. את זה כמובן שלא ניתן לדמיין רק מלהביט בה מבחוץ, נכון?

לכל דבר יש מחיר

בסיום ימי המבחן, הבנו עד כמה חזק סמל הסטטוס של הלג'נד. אמנם היא נראית בנאלית לפעמים, אבל יש לה את הרגעים המיוחדים שלה. לא כולם נשארים אדישים לה ולרוב התגובות הן חיוביות בניגוד למבטי השנאה שמתקבלים בזמן נהיגה במכונית גרמנית יוקרתית. אולם לאינדיבידואליות הזו יש מחיר.

הלג'נד אינה זולה, שלא יהיו כאן טעויות. למעשה, כל פעם שנשאלנו למחירה וענינו, לסתות נשמטו. מוכנים? ובכן, אם תיכנסו לאולם הונדה כדי לרכוש לעצמכם אחת כזו, תקבלו עודף של 5,000 שקל... מחצי מיליון.

כן, קראתם נכון, 495 אלף שקל זה מחירה של היפנית הזו. היבואן מספר שעד רגע כתיבת שורות אלו, למעלה מ-20 יחידות נמסרו לבעליהן החדשים (מתחילת 2007) והיד עוד נטויה. אז כן, היא יקרה, אבל היא נותנת המון בתמורה; בטיחות, הנאה מנהיגה, נוחות ושקט נפשי שמלווה בדרך כלל רכישת מכונית יפנית. אנחנו אהבנו.

קצת נתונים

מנוע - V6, 3.5 ליטר

הספק - 295 כ"ס, 35.7 קג"מ

הנעה - כפולה קבועה אלקטרונית

100-0 - 7.3 שניות

מהירות מרבית - 250 קמ"ש

אורך-רוחב-גובה - 145-185-496

משקל - 1,860 ק"ג

צריכת דלק ממוצעת - 8.4 ק"מ לליטר

מחיר - 495,000 שקל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully