וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

644 כ"ס למכונית חשמלית

31.1.2007 / 13:04

לוטוס וזאפ חברו יחדיו כדי ליצור מכונית חשמלית חזקה במיוחד שמסוגלת להגיע ל-250 קמ"ש מטעינה של 10 דקות

יצרנית כלי הרכב החשמליים זאפ מודיעה היום על פריצת דרך בתחום התחבורה החשמלית. לפני מספר חודשים הואחדו מחלקות הפיתוח של זאפ עם אלו של לוטוס והתוצאה היא מכונית חשמלית חזקה במיוחד שמסוגלת לגמוע למעלה מ-560 ק"מ בין טעינות.

לצורך הפרויקט, תרמה לוטוס את המכונית הקונספט שבידיה, ה-APX; זהו קרוס-אובר כפול הנעה לכביש אותו שקלה לוטוס לייצר ולפרוץ לשוק חדש מעבר למכוניות הספורט. אולם, נראה כי הדרך החדשה שנבחרה, תהיה מעניינת הרבה יותר. במקום מנוע ה-V6 העצמתי של לוטוס שתוכנן לשכון בחזית, מיקמה זאפ ארבעה מנועים חשמליים בתוך כל אחד מהגלגלים ויחדיו הם מפיקים הספק מדהים של 644 כ"ס.

בזכות מבנה האלומיניום המתקדם שפיתחה לוטוס עבור ה-APX, משקלו קל מאוד ורמת קשיחותו גבוהה, כך שתיאורטית לפחות, מסוגלת המכונית המחשמלת הזו להגיע למהירות של 250 קמ"ש. כמו כן, המנועים החשמליים החדישים מציעים חיסכון מרשים בחשמל, יחד עם יכולתם ליצור טעינה כאשר הרכב מאט או בירידה, ובכך למתוח את יכולת הסוללות לכדי טווח נסיעה של למעלה מ-560 ק"מ ללא טעינה. אולם, גם כאשר הסוללות מרוקנות לגמרי, חיבור ה-APX לחשמל הביתי למשך 10 דקות בלבד, יספיק כדי לטעון אותן לגמרי!

המכונית החשמלית הזו, הנה עדיין בגדר תצוגה בלבד, אך עצם העובדה שטכנולוגיה שכזו כבר קיימת, מגדילה את הסיכוי שנראה מכוניות מסוג זה על כבישי העולם בעתיד הלא רחוק.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully