וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד בגוב האריות

ירון אדרי

1.2.2007 / 16:55

תחרות העיצוב והטכנולוגיה של פיג'ו לשנת 2007. עשרים דגמים הגיעו לגמר, עשרה מהם זכו

אי-מוושן

אי- לאלקטרו-חשמלי ומוושן לתנועה. המכונית המחשמלת גורמת לסערת חושים למביט בה. ניכר כי המעצב דאג לתת יחס מלא ושווה לכל פרט ברכב ועם חזית נמוכה ועשויה זכוכית, כמו גם הדלתות, לנהג צפוי שדה ראייה רחב מאוד. סערת חושים אמרנו?

מייאו

כידוע, האריה שייך למשפחת החתולים וחתול עושה מייאו. לא שיש כאן המלצה ללטף חתול עם רעמה. הדגם הנ"ל לא שונה בעיקרון מדגם הפלוקס למשל. רודסטר טהורה לכיף טהור. אתם יודעים מה? את החתול הזה דווקא כן הייתי שמח ללטף.

קאב

הגוף הרכון קדימה, הגלגלים המיוחדים והחלק האחורי הנראה כמו שתי זרועות. כל אלה הופכים את הקאב לייחודי כל כך. לחישוקים הקדמיים תפקיד חשוב כך שבזמן סיבובם, הם מזינים את המנוע באוויר. מבנהו של החלק האחורי מפחית את התנגדות האוויר ותורם גם לשיפור האחיזה.

ליאון

שלושה גלגלים חסרי חישוקים ומראה כשל חיה המשחרת לטרף עומדים בבסיסו של הליאון. ההיגוי נעשה כמו במירוצי אופנועים עם הטייה של גוף הליאון. באנגלית אגב זה נשמע ונכתב יותר טוב, Liion, כיוון שפרט לסמל האריה של פיג'ו, יש כאן סימול למרכיבי מצבר המכונית אשר אחראי על הנעתה. מצבר הליתיום-איון, מזין את המנוע החשמלי שנמצא בתוך הגלגל האחורי הבודד. רק לא לשכוח להטעין את המצבר לפני כל נסיעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פלוקס

הרעיון העומד מאחורי הפלוקס הוא לספק את הנוסעים בכל דרך. ניתן להסתובב איתו בחוף הים, בכבישי נהיגה מאתגרים או סתם בנסיעה קלה בעיר. שילדת הפלוקס עשויה פלדה, המרכב מפלסטיק והכיסאות מפוליאוריטן. את החלקים המכניים בונים מאלומיניום והמנוע האחורי מונע במימן.

פלאייר

העיצוב מושפע מהמכוניות של שנות החמישים בשילוב עם הרודסטרים של ימינו. השלדה משלבת אלומיניום וסיבי פחמן והגוף עשוי פלסטיק ממוחזר. כל זה, יחד עם המנוע ההיברידי, תורמים להבטחה על שימור איכות הסביבה. הגימיק בדגם הזה טמון בפנסי החזית אשר מורכבים על חיפויי הגלגלים וכך גואגים להאיר את דרכו של הנהג גם בסיבובים.

910

מה שהוביל את מתכנן ה-910 הוא ההנאה לנהג ולוא דווקא מבחינת יכולות הרכב אלא גם מבחינת הנוף. מרכב הרכב שקוף בצורה מקסימלית לשדה ראייה מקסימלי. בבסיסו משתמש הרכב באלקטרוניקה להזזתו והכל בשליטה מההגה. הדלתות אגב, נפתחות אך ורק עם מנגנון מכני מתוחכם כך שאת הרכב הזה לא יוכלו לפרוץ.

אולסקייפ

רכב היברידי, מאפיינים ספורטיביים ועיצוב עתידני. המנוע בנפח שני ליטרים עם ארבע בוכנות בתצורת V הנעזר בשני מגדשי טורבו המזרימים לתוכו גז טבעי. בכדי לעצור את כל העוצמה הזאת, מורכבים בלמים חשמליים. את שהות הנהג תנעים מערכת סטריאו משוכללת ומערכת GPS תדאג שלא ילך לאיבוד.

ספידלייט

הצהרה עיצובית שמתארת את האדם שדוחף עצמו קדימה לשבירת הגבולות והמוסכמות. המבנה הפנימי ייחודי ומאפשר לנהג הנאה מהמרכב הספורטיבי, מבלי להרגיש את הדוחק והצמצום המאפיינים את רכבי הספורט של היום. המנוע ההיברידי האחורי יספק את הכוח למנוע אבל הכוח האמיתי יגיע רק לאחר לחיצה על כפתור מיוחד שיפעיל את המנוע החשמלי שיספק 160 כוחות סוס. הכוח הרב והמשקל הקליל יאיצו את המכונית כמעט במהירות האור.

אן-ג'וי

אין עתיד בלי עבר. כך גם כאן. דגם עתידני המבוסס על דגמי הפורמולה אחת מלפני חמישים שנה. שלא בדומה לרכבי ההם, כאן הגלגלים יכולים להסתובב 360 מעלות כשלכל אחד מהם מנוע משלו. מערכת מתוחכמת תדע לזהות מה עובר על כל גלגל ובכך תביא לאחיזה מקסימלית ובמקרים של איבוד אחיזה, תדע לשמור את הרכב על הכביש . תיהנו.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully