וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ראשונה מרופא

אביחי ברוך

9.2.2007 / 7:44

בשנת 1969 רכש שמואל רוכפלייש, קרדיולוג במקצועו, אלפא ג'וליה סופר חדשה ומאז הם לא נפרדו. סיפורו של אלפיסט אמיתי

השנה היא 1969, ג'ון לנון ויוקו אונו מזמינים את כל העולם אליהם למיטה לעשות אהבה, בוודסטוק אנשים מתפרקים מסמים פסיכדליים ועל הירח ארמסטרונג עושה את צעדיו הראשונים. בישראל הגדולה, אופוריה; אלפי ביטניקים גודשים את סיני וחוגגים סקס חופשי אצל רפי נלסון (טוב, גם בחוף גורדון). לארץ עולה אדם חדור ציונות מכור למהירות, רווק, רופא במקצועו. אותו לא מעניין סטוצים (מקור המילה "סטוץ" הוא מיידיש: אס טוט זיך). לא מעניינים אותו מפגשים בלתי מחייבים וחד פעמיים, הוא מחפש את הדבר האמיתי, הוא מחפש אהבת אמת, אהבת נעורים אמיתית כזאת שתכיר אותו באמת ושתלווה אותו לאורך כל החיים.

את האהבה הזאת מצא שמואל רוכפלייש בסוכנות אלפא וזו לא הייתה סוכנת המכירות. שמואל החליט לנצל את סל הקליטה שהוענק לו ואת כל הכסף שאביו שלח לו מארגנטינה 10,000 ל"י שווה ערך ל 2,750$ כדי לקנות אלפא ג'וליה לבנה ישר מהניילונים.

קונים רק אלפא

ההחלטה לקנות אלפא ולא רכב אחר נבעה מהעובדה שחמש פעמים אלוף העולם בפורמולה אחת היה הארגנטינאי "חוואן מנואל פאנחיו" המיתולוגי, דמות מוערצת על שמואל ועל כל ארגנטינאי שמכבד את עצמו. פאנחיו שנהג בקבוצת אלפא רומיאו, זכה אתה בתחרות היוקרתית וקבע שיא שנשבר רק אחרי שנים ע"י שומאכר, אלפא רומיאו הביאה פיתוחים רבים ממסלול המרוצים היישר למכוניות הכביש.

בשנים שקדמו ל-1969, לא היה יבוא סדיר של אלפא לארגנטינה והעלייה לארץ אפשרה לשמואל להגשים חלום. מייד עם סיום האולפן נכנס שמואל לסוכנות אלפא אז ברחוב העצמאות מול בית דגון, ורכש לעצמו אלפא ג'וליה סופר 1600. באותם שנים דגמי אלפא נקראו על שם בחורות כמו: ג'וליה. ג'ולייטה וכו'. המשלוח הגיע לחיפה במאי אותה שנה. במקביל התחיל לעבוד כרופא במחלקה הפנימית של בית חולים בני ציון (רוטשילד). אז עוד היו יותר כבישים ממכוניות ובחניה של הבית חולים מלבד האלפא חנתה רק הסטודיבייקר לארק של המנהל.

הג'וליה התהדרה במפרט טכני קסום שלא היה לאף מכונית אחרת בארץ:
1. גל זיזים עילי כפול, אחד לשסתומי היניקה ואחד לשסתומי הפליטה
2. שני קרבורטורים כפולים של סולקס
3. בלמי דיסק על כל ארבעת הגלגלים
4. חמישה הילוכים
5. מצמד הידראולי
6. הנעה אחורית
7. מערכת מתלים מתקדמת
8. מנוע אלומיניום קל וחזק במושגים של שנים בהם רוב המנועים נבנו מיציקת ברזל, בעל 108 סוסים, עם מהירות מרבית של 170 קמ"ש , 0- 100 ב-12 שניות. מכאניקה טהורה בלי הצתה אלקטרונית ומגדשי טורבו. חברת אלפא הייתה מהראשונות ששידכה בין מנוע חזק לרכב קל מייצור סידרתי.

הג'וליה גם תוכננה כך שתראה ספורטיבית (נכון לתקופה) אך גם מוקפדת ומכובדת. היא הציעה גוף קופסתי בעל 4 דלתות ומקדם גרר נמוך 0.33 cd, ארבעה פנסי חזית, גריל מזוהה של אלפא, פגושי ניקל, מד סל"ד בנוסף למד המהירות הסטנדרטי, שעוני לחץ שמן וחום מנוע בקונסולה נפרדת, דשבורד והגה מעץ אמיתי וכמובן רדיו מובנה של blaukpunt.

מסירות ואהבה

האלפא שמשה את שמואל יום יום בנסיעותיו לעבודתו בבית החולים, להסעת בני המשפחה, ולטיולים בארץ ובסיני. השנים חלפו, אך מעולם לא התעורר הצורך להחליפה בחדשה. שמואל שמר על אלפא באדיקות וניהל ספר טיפולים מדוקדק שנשאר ברשותו גם היום מלא וחתום מהטיפול הראשון ועד האחרון, עם 228 אלף ק"מ תחת גלגליה.

שמואל מעולם לא נאלץ להחליף מנוע ובספר הטיפולים מופיע טיפול ראש אחד. כדי לשמור על הפח מחלודה, נהג שמואל לכסות את האלפא בכל לילה ובעשר השנים האחרונות הוא מקפיד להחנות אותה במקום מקורה.

אשתו של שמואל "שבעה" מאיטלקיות לאחר ניסיון לא מוצלח עם אלפא סוד ולנצ'יה פריזמה. ולמורת רוחו רכשה טויוטה יאריס אוטומטית שמשמשת אותם לנסיעות המשותפות. בתו מתגוררת באיטליה ולומדת רפואה, ושני בניו נדבקו בחיידק ונוהגים כל אחד מהם באלפא 75. שמואל שמח על כך, אך מצטער שנאלצו לרכוש את האלפות שלהם מיד שנייה.

"טיפול באלפא דורש מסירות ואהבה, לך תדע מה עבר עליהן אצל בעלים קודמים. קניית אלפא זה כמו חתונה קתולית ברגע שקנית אחת אתה כבר לא רוצה משהו אחר. איתה התחלתי את הקריירה שלי כרופא ואיתה אסיים" מסכם שמואל.

היום שמואל עדיין עובד כקרדיולוג, עדיין בבני ציון ועדיין נוסע יום יום לעבודה באלפא ג'וליה שלו, יד ראשונה (מרופא) ולא, הוא לא מוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully