וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצה קשה וחזקה

ירון אדרי

21.2.2007 / 10:26

תראו מה קורה כשמכונית זעירה, ראש אמריקאי גדול ורעיון מעולם הצעצועים מתערבבים

אחרי מלחמת העולם השנייה, עסקו באירופה בליקוק הפצעים ותיקון החורבות. יצרני הרכב השונים החלו לחזור אט אט לשיגרה, בעיקר בגרמניה שעברה הפצצות רבות. בשלהי שנות החמישים מגיחה לאוויר העולם הביצה, האיזטה הזעירה של ב.מ.וו. למי שלא מכיר, נספר כי מדובר ברכב קטן מידות שהכניסה אליו היא דרך דלת חזית הנפתחת יחד עם השימשה הקדמית.

חמישים שנים עברו להם ויצרנית מכוניות הצעצוע "הוטווילס" מייצרים בן כלאיים שחלקו הקדמי איזטה ואחוריו אופנוע דראג. זה לא הפתיע אף אחד היות והוטווילס מוציאים כל יום דגמים מוזרים שכאלו. ההפתעה מגיעה מכיוונו של מוזיאון ברוס ווינר למכוניות מיקרו שהפכו את הצעצוע לסיפור.

אנשי המוזיאון לקחו איזטה תמימה ושלפו מקרביה את מנוע ה-298 סמ"ק על 13 סוסי הפוני שלו. את מקום המנוע תפס מנוע שבי V8 בנפח 8,200 סמ"ק בעל מגדש על המפיק 730 כוחות סוס. הכוח הרב יותר (פי 56) מועבר אל צמיג אחורי בודד במידה 285/35/18. מקדימה הוחלפו הצמיגים המקוריים בצמיגים במידה 215/60/14. למי שהמראה לא מספיק מפחיד עבורו, נספר כי צינורות הפליטה של האיזטה יורקים רשפי אש למרחק של כמטר וחצי.

מוזיאון ברוס ווינר למכוניות מיקרו ממוקם במדיסון ג'ורג'יה ומעל ל-35,000 איש פוקדים אותו כל שנה. בכדי להתקבל כמוצג במוזיאון, על המכונית לעמוד בשני תנאים: יוצרה בין שנות ה- 40 לשנות השישים ובעלת נפח מנוע מקסימלי של 700 סמ"ק ומקסימום של 2 דלתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully