וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולאן רוז'

קצת אחרי שפגשנו את ה-207 העממית בצרפת, המשכנו לספרד השמשית כדי להשתעשע עם גרסת ה-CC הספורטיבית בהשקתה

בתערוכת הרכב שבפריז שהתקיימה בשנת 1998 הציגה פיג'ו מכונית תצוגה מעניינת ושובבה העונה לשם 20 לב. החידוש העיקרי בה היה גג קשיח המתקפל אל תוך תא המטען ומאפשר לבעליה לעבור בין מצב קבריו לקופה בלחיצת כפתור. כיום הדבר נראה כמעט שגרתי וברור, אך באותן שנים היה זה מחזה נדיר במכונית בסדר גודל שכזה. עד אז כזכור, כל גרסאות הקבריו של סדרת ה-2 של פיג'ו הוצעו עם גג בד מתקפל וכך למעשה שנתיים מאוחר יותר נולדה ה-206cc.

מאז אותה תערוכה, הספיקה ה-CC החדשה להימכר ביותר מ-380 אלף עותקים ברחבי העולם. כעת, כשנה לאחר חשיפתה הרשמית של ה-207, הוזמנו על ידי פיג'ו לספרד להשקתה של גרסת ה-CC החדשה של ה-207. ה-CC החדשה תיוצר במדריד שבספרד בקצב של 330 מכוניות ביום וצפי המכירות עומד על 50 אלף יחידות בשנה. מה שמעיד על התכווצות נתחה של פיג'ו (ה-206cc עמדה על קצב של 60 אלף יחידות בשנה) וזאת משום התעוררותם של יצרניות אחרות וכניסה של דגמים מתחרים לשוק.

מתחילים מלוח חלק

אנשי פיג'ו סיפרו לנו בכינוס העיתונאים שכדי ליצור את ה-207cc החדשה הם ניגשו למלאכה מתוך המטרה ליצור מכונית חדשה לגמרי. ואכן, בין ה-207 ל-206 לא נמצאו חלקים משותפים. ונתחיל עם השלד.

ה-CC נשענת כמובן על הפלטפורמה של אחותה הסגורה, אך כצפוי קיבלה שלל חיזוקים ושינויים; החרטום אמנם זהה, אך כל חלקיה הנמצאים דרומית למכסה המנוע אינם זהים לדוגמה: השמשה הקדמית קמורה וזוויתית יותר, הדלתות ארוכות יותר וגם החלק האחורי זכה לעיצוב חדש לגמרי.

גם תא הנוסעים שונה במעט עם הנמכת המושבים והחלפתו של המושב האחורי בזוג מושבים סמליים בלבד. מבחינת השלד, הסרת הגג חייבה את המתכננים להוסיף חיזוקים רבים כדוגמת ארבע תומכות לרצפת השלד בצורת האות X, חיזוק משמעותי לקורות השמשה הקדמית וכן עיבוי הקורות העוברות בצדי הגוף. כל אלו הוסיפו למשקלה של הקטנה לא פחות מ-104 ק"ג והגג הקשיח המתקפל תרם 40 ק"ג נוספים, כך שה-CC כבדה מאחותה הסגורה ב-144 ק"ג מכובדים.

מי לא בא למסיבה?

בשדה התעופה השומם של חרז קיבלו את פני משלחת העיתונאים הישראליים (והטוניסאים והסורים והלבנונים) שורה ארוכה של מכוניות CC, אך מבין כל היצע הגרסאות, בחרו המארגנים להקצות לנו דווקא את שתי הגרסאות הפחות רלוונטיות (אך מעניינות יותר) לישראל של ה-207cc; זו המצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק 150 כ"ס ואת גרסת הדיזל בעלת 110 כ"ס. שתיהן כצפוי מצוידות בתיבות הילוכים ידניות, אבל למה להתלונן.

בשלב הראשון לפחות, אנו נזכה לראות בארץ את גרסת ה-1.6 ליטר 120 כ"ס המצוידת בתיבה אוטומטית והיבואן הישראלי מסר כי תישקל גם הבאת הגרסה הבנזינית החזקה יותר שהגיעה להשקה. הכל תלוי כמובן במחירה.

יוצאים לדרך

אחרי הרצאה קצרה והתחככות עם שכינינו העיתונאים ממדינות ציר הרשע, הצלחנו להניח את ידינו על ההגה של גרסת ה-150 כ"ס ולצאת בגג מופשל ברוב גאון אל כבישיה השמשיים של ספרד. אולם, כבר במטרים הראשונים של האוטוסטרדה, שותפי לנסיעה ואני הצטערנו על הפשלת הגג שכן הרוח שאפפה אותנו בזמן הנהיגה במהירויות תלת ספרתיות בלתי חוקיות בעליל בישראל, לא רק שהרסה לנו את מה שנשאר מהתסרוקת, אלא אף איימה לשאוב לנו את המוח דרך האוזניים. מסיט הרוח שמותקן מאחורי המושבים הקדמיים משפר את המצב במעט על ידי הרחקת מערבולות הרוח, אך גם בעזרתו וגם לאחר שנסגרו חלונות הצד, היה נראה כאילו טורנדו נושב לנו מאחורי העורף.

אחרי כמה עשרות קילומטרים מהירים וסוערים, ירדנו מהאוטוסטרדה אל הכבישים ההרריים המקיפים את חרז. הכביש הנבחר היה סלול למשעי, אך גם זרוע בשלל פניות עיוורות וטכניות. שם ניסינו את כוחה של ה-CC החדשה עם הגג מופשל וגם בתצורת הקופה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

עוד חוזר הניגון

אם קיוויתם שנמצא ב-CC החדשה משהו מתכונותיהן של הספורטיביות מהעבר של פיג'ו, עלינו לאכזב אתכם מעט. גם בגרסה בכירה זו לא מצאנו את העיזוז הישן ואת אותה התנהגות פרועה שגורמת ללב להחסיר פעימה. אולם, שלא תבינו לא נכון, ה-207cc רחוקה מלאכזב. נכון, ההגה לא מאוד מדויק ובקטעים הטכניים שינויי משקלו אפילו מבאסים וגם תקשורת לא ממש מצאנו בו, אבל בסך הכל הצרפתייה הזו מצליחה להתמודד בכבוד עם מה שהכנו עבורה.

מתליה הקשיחים שומרים על המרכב מאוזן מאוד והיא כמעט שאינה רוכנת על מתליה תחת עומסי הפניות. האחיזה גבוהה באופן יחסי, אך זוג הצמיגים הקדמיים, אותם טרחו קודמינו לשחוק כמעט עד לעצם, יצרו לא פעם תת היגוי בפניות הדוקות. סביר להניח שעם סט צמיגים טרי, ה-CC הזו תהיה ניטרלית בהרבה, וזה גם במצב בו הגג פתוח וגם במצבו הסגור, כך שניתן לומר כי ההקשחה הנוספת לשלדה בהחלט פתרה את בעיית הגמישות הנובעת מהסרת הגג.

היה מנוע?

כפי שסיפרנו לכם בכתבת השקת ה-207 הרגילה, גם גרסת ה-CC קיבלה וורסיה של מנוע זה הנעזר בטכנולוגיית הוולווטרוניק של ב.מ.וו, אך לזה נוסף מגדש טורבו קטן וזמין מאוד שמסייע למנוע זה להפיק 150 סוסים. אולם הנתון החשוב יותר הוא המומנט של 24 קג"מ המושג כבר ב-1,400 סל"ד!!

נתונים אלו הופכים את מנוע זה לגמיש במיוחד וערני מאוד בתחום הסל"ד הנמוך והבינוני. כמעט בכל הילוך ומהירות, כאשר דוחפים את דוושת הדלק עד לרדיאטור, מורגשת האצה מוחשית ועליה מהירה במחוג המהירות. אולם הבעיה של שימוש במגדש קטן שכזה גורמת לכך שבסביבת ה-5,000 סל"ד מתחילה תחושת מחנק וקשיי נשימה במנוע.

מבחינת דף הביצועים, נתוני תפוקה אלו בשילוב הגיר הידני מאפשרים לנהג להאיץ את ה-CC מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-9 שניות ומשם למהירות מרבית של 210 קמ"ש (כאשר הגג סגור לטובת זרימת אוויר יעילה יותר) וזה לא רע ביחס למכונית ששוקלת 1,400 ק"ג ללא נהג ובקבוק מים.

חוזרים לארץ

במהלך השנים בהן שווקה בישראל ה-206cc, היא נמכרה בכ-200 עותקים בסך הכל, אשר חלק נכבד מהם נמכר בשנתה הראשונה בארץ. ה-207cc צפויה לעלות ארצה עוד השנה, אך יהיה זה קשה עבורה להיכנס לנעליה של האחות היוצאת שכן היא ככל הנראה לא תהיה זולה. אין בידינו עדיין מספרים סופיים אודות צפי המחיר, אך בהנחה שגרסת הבנזין החזקה חוצה את רף ה-20 אלף אירו בצרפת, היא עשויה למצוא את עצמה מתמודדת בקרבת מחירה של ה-MX5 של מאזדה.

עד אז כל שנותר לנו זה להמתין להגעתה לישראל ולראות כיצד אתם הצרכנים תגיבו אליה. אנחנו על כל פנים, נהנינו כמעט מכל רגע עמה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully