וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: מרצדס C-קלאס החדשה

30.3.2007 / 15:42

מכונית הפאר הקטנה של מרצדס מעוניינת לקחת את ההובלה מהסדרה 3 של ב.מ.וו. הרחקנו עד ספרד כדי לפגוש בה לראשונה

כאשר הציגה מרצדס בשנת 1982 את ה-190 הקטנה, הרבה לסתות נשמטו בעולם הרכב. לא משום שה-190 איימה לשבור שיאי ביצועים חדשים לתקופה, להיפך, משום שזו הייתה למעשה הפעם הראשונה שיצרנית מכוניות הפאר משטוטגארט בחרה ליצר את ההיפך הגמור מהמקובל; מכונית קטנה יחסית עם מנוע צנוע ובמחיר כמעט שווה לכל כיס. מהפכה של ממש במרצדס.

מאז כמובן, ההיסטוריה ידועה לכולם; תשע שנים אחר כך כבר נוסדה רשמית סדרת ה-C קלאס והפלח החדש גדל וצמח עד שהווה כמעט את עמוד השדרה של החברה. עד היום למעשה, נמכרו למעלה מ-6 מיליון יחידות מסדרת ה-C ונוכחותה בליין הגרסאות של מרצדס נראה טבעי מתמיד. כיום, מרצדס אף מחזקת את מעמדה גם בפלחי שוק למכוניות קטנות יותר וגם שם היא זוכה להצלחה יחסית.

כעת, 25 שנים לאחר ייצור ה-190 הראשונה, מרצדס הזמינה אותנו להשקתה של ה-C קלאס החדשה במרחביה הירוקים של וולנסיה שבספרד.

ההבטחות

התחרות הגוברת מצד שתי יצרניות הרכב היוקרתיות בגרמניה, ב.מ.וו ואודי שלחו את מתכנני מרצדס אל לוח השרטוט במטרה להציג את המכונית שתביא לקפיצת מדרגה משמעותית ביחס אליהן מכל הבחינות; בהיצע המנועים, בעיצוב, בפאר וכדומה.

מבחינת העיצוב, אם בעבר ה-C קלאס סבלה מהאפלה עיצובית מאחיותיה הגדולות והיקרות, הרי שכיום, את ה-C קשה יהיה לפספס על הכביש. חזיתה שונתה כמעט לבלי הכר ביחס לדגם הקודם וגם במבט מהצד קשה לזהות מייד את השיוך המשפחתי אם לרגע מתעלמים מסמל הכוכב שמתנוסס בקצה מכסה המנוע. חזיתה הזויתית של ה-C הקודמת עוצבה כך שהיא נראית אגרסיבית מאוד עם גריל בולט וכוחני שכמעט מאונך לכביש. מעליו נמצא מכסה המנוע התפוח מהארוך וגם עליו ישנם שני קימורים שממשיכים לעבר השמשה הקדמית. זו אגב נראית כאילו הורחקה במכוון לאחור יחד עם שאר תא הנוסעים. מאחור אפשר למצוא דמיון ל-C המוחלפת, אך יחידות התאורה מבלבלות מעט עם דמיון מוחשי לאלו המצויים באודי A4.

מבחינת תכנון השלד, אנשי מרצדס מספרים על חלוקת משקל כמעט אופטימלית ביחס של 52:48 בין הציר הקדמי לאחורי כדי להקנות לה תכונות ניהוג משובחות עם קריצה בולטת לעבר הסדרה 3 של ב.מ.וו. כמו כן, השלד חוזק ב-16 אחוזים יותר ביחס לדגם הקודם ובארבע פינות הגוף הותקנו מתלים אקטיביים המסוגלים לשנות את אופי שיכוך בולם הזעזועים בהתאם לתנאי הדרך. גרסאות הספורט מצוידות במערכת אלקטרונית לשליטה על המתלים ואלו גם מנמיכים את הגוף ב-15 מ"מ ביחס לגרסאות הסלון ה"רגילות".

בסלון של מרצדס

כניסה לתא הנוסעים של ה-C החדשה מלווה בתחושה מעט משונה של צפיפות. אמנם, לפי המספרים, תא הנוסעים אמור להיות מרווח יותר מזה של ה-C הקודמת, אך קשה להתעלם מהאווירה ה'הדוקה' וה'סגורה' של הקבינה. המושבים תומכים היטב, אך נראה כי אנשים בעלי מבנה גוף רחב יתקשו להשתחל לתוכם. ישנם מספר גורמים לתחושת הצפיפות: ראשית, תא הנוסעים נראה כאילו נע מעט אחורנית, מה שיוצר שמשה קדמית קרובה מאוד. שנית, דלתות הרכב נראות צרות מבעבר. ושלישית, תצורת המנוע האורכי וההנעה האחורית המסורתית של מרצדס דורשות מקום נכבד מתא הנוסעים להעברת כל מכללי ההנעה כמו תיבת ההילוכים וה'דריישפט' כך שישנה הפרדה ברורה בין צדדי הרכב הן מלפנים והן מאחור.

המרחב המוצע במושב האחורי יספק ויותר מכך שני מבוגרים, אם כי הגג המשתפל לאחור מצמצם מעט את מרחב הראש ואם הנכם גבוהים מ-180 ס"מ, תקרת הרכב תרגיש לעיתים קרובה מדי. תא המטען יציע לכם 475 ליטרים של נפח הטענה.

קדימה לנסיעה

מבין היצע המכוניות שהובאו להשקה, הצלחנו להניח את ידינו על שתיי הגרסאות הבכירות: גרסת ה-350 בנזין וה-320 טורבו דיזל. הראשונה מצוידת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המוכר לנו מהדור הקודם המפיק 272 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-35.6 קג"מ בכל התחום שבין 2,400 ל-5,000 סל"ד. למנוע זה שודכה תיבת הילוכים בעלת 7 מהירויות עם אפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים שמאחורי ההגה. השניה, מציעה 224 כ"ס ב-3,800 סל"ד ולא פחות מ-52 קג"מ בכל התחום שבין 1,600 ל-2,800 סל"ד עם אותה תיבת הילוכים, אך ללא תפעול מההגה.

חלקה הראשון של הנסיעה שכלל יציאה איטית מרחובות וולנסיה ושיוט אוטוסטרדות גילו מכונית נעימה ושקטה מאוד לנסיעה, אם כי חלק מכם עלולים למצוא אותה כמעט נוקשה מדי במפגש עם שיבושים. ה-C החדשה משייטת בנינוחות באוטוסטרדות, כשעתודות הכוח שלה מספיקות כמעט לכל דרישה של האוחז בהגה, בייחוד בגרסת הדיזל שמציעה גמישות מרשימה, אך מסיימת את תפקידה בתחום הסל"ד שבו גרסת הבנזין רק מתעוררת ונעשית מעניינת הרבה יותר. נתוני ההאצה מצביעים על 6.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת הדיזל ו-6.4 שניות בגרסת הבנזין.

הבידוד המצוין בתא הנוסעים משקיט כמעט לגמרי את כל הרעשים החיצוניים ומקדם הגרר הנמוך שלה מונע כמעט לגמרי את רעשי הרוח, גם במהירויות תלת ספרתיות גבוהות למדי. אם אתם חפצים בניתוק מוחלט מהסביבה, ב-C ניתן להתקין בהזמנה מיוחדת מערכת שמע איכותית מאוד מבין הרמן קרדון בעלת 12 רמקולים ואיכות סאונד מרשימה במיוחד.

למעות כמות הטכנולוגיה והגדג'טים שמציעה ה-C, תא הנוסעים שלה נראה קל מאוד לתפעול, גם ללא היכרות מוקדמת עמה. מלבד מנוף המאותתים (השולט גם באורות והמגבים) שנראה מעט עמוס ומיקומו גם נמוך מדי, כל המתגים נמצאים בדיוק במקום שבו תרצו למצוא אותם. דוגמה טובה לכך הם מתגי כוונון המושבים המחושמלים על הדלת ולא בתחתית המושב.

בהמשך הנסיעה, שמנו לב גם לכך שתא הנוסעים סובל מקדרות מסוימת שכן מוצעים בו (בגרסת המבחן) רק שני צבעים: שחור וכרום. למעשה, מרבית התא שחור לגמרי ורק פה ושם ישנן נגיעות כרום וזה מכביד מעט על האווירה. כמו כן, אפשר היה לראות מספר פספוסי הרכבה במספר מוקדים בהם חלקי הפלסטיק אינם חופפים זה לזה, אך מנגד ניתן לומר כי לא נשמעו שום קרקושי פלסטיק בשום שלב של הנסיעה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מסתובבת בקלות

אחת התכונות הבולטות של ה-C מתגלה ברגע שיורדים מהאוטוסטרדה ועוברים אל הכבישים ההרריים; לחיצה על מתג הספורט מקשיחה את המתלים ומונעת כמעט לגמרי את רכינת הגוף בפניות הדוקות וכן הופכת את דוושת הדלק לעצבנית יותר. אולם, מזג האוויר שחיכה לנו בהרי וולנסיה לא האיר לנו פנים. גשם שוטף כיסה את הנוף והרטיב את האספלט עד לרמה חלקה במיוחד. אך ה-C הפגינה אחיזה מעוררת פלאים כמעט עם התנהגות ניטרלית למדי ורק שמץ של תת היגוי כתוצאה ישירה מהתנאים החלקלקים.

תפאורה זו גרמה לנו לא פעם למתן את רמת הנהיגה ולא להעמיס על הגוף הכבד של ה-C שכן מרבית הדרך ההררית לוותה במצוק תלול ועמוק מצד אחד וצלע הר מהשני ויהיה זה חבל להפוך את ה-C הזו לעוד חלק מהנוף בצדי הדרך.

בתנאים אלו, כל בקרות היציבות והאחיזה היו דרוכות ובמקרים מסוימים אף עבדו שעות נוספות במטרה לרסן את הכוח הרב שעבר אל הגלגלים האחוריים ואיים לשלוח אותם לטיול פוטוגני בהיגוי יתר. במקרים קיצוניים יותר, אפילו בקרת קדם התאונה כבר נכנסה לפעולה בהידוק חונק של חגורות הבטיחות, למקרה הצורך, אתם יודעים. אך כאשר נכנסים ל'מוד' נהיגה נכונה בתנאים קיצוניים אלו של גשם שוטף ורוחות עזות, ה-C מרקדת בחינניות בין הפניות עם רמת דיוק טובה מאוד בהגה ושליטה מרשימה בתנועות הגוף. ב.מ.וו סדרה 3, תיזהרי...

סיכום

ה-C קלאס החדשה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לקודמתה כמעט בכל מובן; החל בהופעתה החיצונית וכלה באיכויות הנהיגה המשובחות שלה. חבל רק שהכבישים לא היו יבשים יותר כדי שנוכל לעמוד טוב יותר על איכויות אלו בעומסים כבדים יותר, אך גם מה שמצאנו הביא אותנו ברוב המקרים על סיפוקנו.

מבחינת המחיר, היבואן הישראלי טרם פרסם מחירים מדויקים, אך סביר להניח כי אלו יהיו גבוהים ברמה של כ-10 אחוזים ביחס לדגמי העבר. בעתיד הקרוב יתרחבו גרסאות מנועי ה-C עם כניסה של מנועי הזרקה ישירה חדשים (המצויים בדגמים בכירים יותר) ואף גרסאות סטיישן וקופה חדשות. אנשי מרצדס סרבו למסור פרטים אודות כמות המכירות המשוערת לדגם זה, אך ציינו כי הם מרוצים מ-65,000 ההזמנות שנעשו לדגם זה עוד לפני הגעתו אל אולמות התצוגה בעולם. אלינו היא תגיע בחודשים הקרובים ונשמח לפגושה בשנית על כבישי הארץ היבשים, אך גם המצולקים.

* הכתב היה אורח חברת מרצדס בספרד

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully