וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה חוצה את סיביר

16.4.2007 / 11:28

פורשה מצטרפת עם הקאיין לתחרות שטח למרחק של 6,200 ק"מ ממוסקבה דרך סיביר אל מונגוליה

ליצרנית מכוניות הספורט פורשה, ישנה היסטוריה עשירה במירוצי הרכב, בין אם על המסלול הסלול ואם בשטח, כפי שעשתה עם ה-959 במירוצי הדקאר ואף ניצחה בשנת 1984. כעת, מנסה פורשה לחזור אל המקום בו נגמר האספלט עם הקאיין במירוץ מפרך שנקרא חוצה סיביר. המסלול האתגרי בערבות רוסיה, דומה במגוון תנאי הדרך שהוא מציע לזה הקיים במירוצי הדקאר, אך מוסיף גם תנאי קור עזים, חציית אגמים, סלעים משוננים וכמובן את מדבר הגובי המפורסם.

כדי להצליח במירוץ, בפורשה הוקמה מחלקה מיוחדת עבור בניית הקאיינים המתחרים, עשרים ושישה במספר. כל רכבי המירוץ מבוססים על דגם הקאיין בעל מנוע ה-V8 והם עברו כמובן מסכת שיפורים ושדרוגים כדי שיוכלו לעמוד בתנאים התובעניים של המירוץ.

על הכוח אחראי מנוע V8 משודרג שנפחו עלה ל-4.8 ליטר והספקו עומד על 385 סוסים. בפורשה מציינים שלמרות העלייה בנפח, מנוע זה חסכוני מקודמו בכ-15 אחוזים וכן הוא מסוגל ללגום תערובת של 25 אחוז אתנול בבנזין ובכל להגדיל את כוחו ואת טווח הנסיעה. מערכת ההנעה הכפולה של הקאיין שודרגה גם היא; במצבה הרגיל הכוח מחולק 62 אחוז לאחור ו-38 אחוז לפנים, אך ברגעי הצורך, יודע הדיפרנציאל המרכזי לנתב 100 אחוז מהכוח לגלגלים הקדמיים או האחוריים וכן לנעול את הדיפרנציאל האחורי חשמלית לקטעי עבירות קשים יותר. על הקשר לכביש אחראים צמיגי שטח במידות255/55 R18, בחזית מותקנת גם כננת והגחון מוגן עם לוחות אלומיניום.

תא הנוסעים טופל גם הוא וממנו בעיקר הוסרו כל הפריטים והפלסטיקים שאינם דרושים למסע שכזה, אך פורשה מציינים כי הוא נותר איכותי ומפנק כבעבר, בייחוד בעזרת הוספת מושבי ספורט מעור וצביעה כתומה בסגנון ה-911 RS. מלבד ציוד המחשוב והניווט ברכב, על הנוסעים יגן כלוב התהפכות וכן חיזוקים נוספים לקורות A ו-B.

מירוץ חוצה סיביר יצא לדרך ב-2 באוגוסט השנה ויסתיים ב-17 באוגוסט. עד אז ימשיכו בפורשה לעמול על בניית הקאיינים וכל על אימוני הנהגים, שאגב, שמותיה טרם פורסמו.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully