וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב, הבן והקונספט

ירון אדרי

19.4.2007 / 9:19

רוצים מכונית מיוחדת ולא יודעים במה לבחור? מלאכית האופל השחורה שלפניכם תנסה לעזור לכם להחליט

קחו דף ועט ורישמו לפניכם את השם הבא - Spadaconcept Codatronca (או בעברית - 'ספאדקונספט קודטרונקה'). אנחנו ברשותכם נקרא לא בקיצור ספאדה ולפני שנתהה על קנקנה נספר לכם, כי היא פרי יצירתם של ארקול ופאולו ספאדה, אב ובנו, אשר החליטו שעבודות עיצוב עבור אסטון מרטין, אלפא רומאו ולנצ'יה לא מספיקות להם בכדי להתפרנס. כבר כעת נספר כי לובשת השחורים שלפניכם עתידה להגיע לייצור.

עיצובה החיצוני של הספאדה נראה בהחלט מרשים ומיוחד, בעיקר עם הסנפיר בחלקה האחורי שנלקח מיצירה קודמת של ארקול, האלפא TZ של 1965. פירוש שמה המלא Coda Tronca מאיטלקית הוא קצוץ זנב. ואם בזנב עסקינן, שימו לב צג הדיגטלי בקצהו. האם הוא מטרתו לעזור למשטרת התנועה?

שלדתה של הספאדה מגיעה מהקורבט ועיצוב החזית בהחלט מסגיר זאת. בעזרת סדנת המירוצים האיטלקית UK גראז' (ושהשם לא יטעה אתכם), הוחלפו מתלי הקורבט המקוריים בכאלה שיאפשרו לה התנהגות כביש עדיפה וכמו כן קיבל גם המנוע התייחסות.

מנוע ה-V8 של הקורבט בנפח 7.0 ליטרים יניע את הספאדה שתוצע בשלוש גרסאות כוח, בכולן גיר ידני שישה הילוכים. הגרסה החלשה תעשה שימוש ב-512 סוסים ותיחשב כגרסה הבסיסית בעוד שגרסת הספורט האמצעית תקבל תוספת של כוח סוס אחד(?!). גרסת הסופר קיבלה טיפול מקיף יותר ולרשותה יעמדו 700 כוחות סוס ומומנט של 97 קג"מ.

אם הבחירה בין שלושת הדגמים קשה לכם, ננסה לעזור לכם. גרסת הבסיס תאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות ומהירותה הסופית תעמוד על 330 קמ"ש. בגרסת העל יעמדו הנתונים על 2.7 שניות ו- 355 קמ"ש. למתלבטים נמליץ על גרסת הביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully