וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעת על זיכרונות

30.4.2007 / 15:00

המירוץ אחר המכונית החסכונית והביצועיסטית נמשך והפעם מגיעות חדשות מסדנה קנדית שמציגה את ה'אלה'

ככל שהזמן עובר והחדשות אודות מכוניות שונות ומשונות שמצליחות לצרוך מעט מאוד דלק, או לא לצרוך אותו בכלל נערמות, אנו מתחילים להאמין כי יתכן והרגע שבו תיפרד האנושות מהנפט אינו רחוק. הפעם החידוש מגיע מכיוון קנדה מסדנה העונה לשם FuelVapor (אדי דלק, ותודו שזה מקורי) שפיתחה טכנולוגיה של בערה עניה במיוחד.

ה'אלה' (Ale) מצוידת במנוע חדשני שמצליח לעבוד על אדי דלק, במקום הדלק הנוזלי המוכר לכולנו ובכך להפוך את הבערה ליעילה וחסכונית הרבה יותר מאשר כל מנוע בערה פנימית מוכר כיום. במנוע זה ישנם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר והוא נעזר במגדש טורבו קטנטן כדי להפיק 180 כ"ס! וליצור צריכת דלק מעולה של 32.5 ק"מ לכל ליטר!

למרות החיסכון המשמעותי, הביצועים כלל לא נפגעים, משום שהאלה הזו מסוגלת להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות ומשם להמשיך למהירות מרבית של 225 קמ"ש.

אם תתבוננו היטב בתמונות, תוכלו לראות חידוש נוסף באלה – היא "יושבת" על הכביש בעזרת 3 גלגלים בלבד כאשר שניים מלפנים לטובת היציבות ואחד מאחור לטובת הורדת הכוח לאספלט. אבל שוב אל תטעו, האלה הזו אוחזת היטב בכביש כך שהיא מסוגלת לייצר לחץ של 1.7 G בפניות הדוקות – אפילו יותר מה-M5 של ב.מ.וו.

הפתעה שלישית ואחרונה, מגיעה מהצהרת היצרן על כוונות למוכרה באופן סדרתי במהלך 2008. אמנם עדיין לא נמסר מחיר רשמי, אך אל תחכו לה כאן. הסיכוי שהיא תעשה עליה דומה לזה שאיסמעיל הנייה, אביגדור ליברמן והנשיא קנדי (ז"ל) ישבו לנגב חומוס יחד ביפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully