וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FCX מתקרבת לכביש

4.7.2007 / 10:38

מכונית הקונספט הותיקה של הונדה עושה צעדים ברורים לכביש עם מנוע מימן יעיל ונקי במיוחד

שימו לב מה קורה כאן בשבועות האחרונים – רצף כמעט אינסופי של ידיעות על כלי רכב ירוקים מציף אותנו. אם בעבר היו ממהרות יצרניות הרכב, הגדולות והקטנות, מנסות למשוך אתכם ואותנו על ידי הצגת מכוניות 'על' עתירות ביצועים ואדרנלין, הרי שבימים אלו אני עדים לשינוי של 180 מעלות באופנה. כלי רכב ירוקים הם 'אין' היום ורכבי ביצועים הם ללא ספק 'אאוט'.

אז הנה לכם עוד אחת שעושה רק טוב לסביבה – מכונית הקונספט של הונדה, ה-FCX אשר הוצגה לפני מספר שנים, כבר אינה ניצבת רק על בימות תערוכות הרכב בעולם. הונדה מספרים לנו כי מכונית זו כבר נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד של ניסויים וכי הטכנולוגיה שבה ממשיכה להשתפר.

זה עוד לא הכל, משום שכבר במהלך שנת 2008, מתכננת הונדה לשווק מכונית המבוססת על הטכנולוגיה שב-FCX, בארה"ב ויפן תחילה. לאחר מכן, היא תגיע גם לאירופה ואולי יום אחד, גם אלינו, אבל אל תבנו על זה.

למה לא אצלנו?

כי אצלנו אין וככל הנראה גם לא תהיה בקרוב תשתית לתדלוק מכוניות במימן. יחידת הכוח של ה-FCX (תא דלק) עברה בתקופה האחרונה מספר שדרוגים שמשפרים מאוד את תפוקת המנוע, הספקו וטווח הנסיעה על מכל מימן יחיד.

כמו כן, מנוע המימן (מפיק חשמל) החדש שהותקן בדור זה של ה-FCX קטן ב-20 אחוז, קל ב-30 אחוז וחזק ב-15 קילוואט (20 כ"ס) מהמנוע שהותקן בה לראשונה. הכוח החשמלי שמייצר מנוע המימן ייאגר מעתה במצברי ליטיום מיוחדים, קלים וחזקים יותר ואלו מאפשרים להאריך את טווח הנסיעה של ה-FCX ב-30 אחוז.

ה"ירוק" לא נגמר רק במנוע של ה-FCX. אנשי הונדה גם מספרים כי תא הנוסעים שלה כבר לא בא מן החי (עור למשל), אלא התא מדופן כולו ב'ביו-בד'. זהו אריג חדש אשר מיוצר מצמחים בלבד, אך עדיין מציע עמידות טובה כנגד טמפרטורות ושמש ישירה.

קצת נתונים:

הספק: 127 כ"ס
מומנט: 26.1 קג"מ
הזנה: מימן דחוס
מכל מימן: 171 ליטר ב-350 אטמוספרות
אורך, רוחב גובה: 476, 186, 144 ס"מ
מהירות מרבית: 160 קמ"ש
טווח נסיעה: 570 ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully