וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חביבת הטכנוקרטים

12.7.2007 / 14:20

עד לרגע זה, חשבנו שראינו כבר הכל, אבל ה-LS460 של לקסוס הצליחה להפתיע גם אותנו במבחן הדרכים שערכנו לה

קובי ליאני

אם חשבתם שהתחרות העסקית בשוקי המשפחתיות ומכוניות המיני בישראל בפרט ובעולם בכלל היא חסרת רחמים, הרי שבליגת הפאר מדובר כבר במלחמה של ממש.

עד לפני מספר שנים, פלח היוקרה והפאר נשלט באופן מוחלט על ידי היצרניות הגרמניות כמו מרצדס וב.מ.וו, אבל לפני כמעט שנתיים, החלו השולחנות להסתובב. יבואני הפרימיום עקבו בדריכות אחרי ההצהרות על ייבוא מותג לקסוס לישראל באופן סדרתי, שכן ברור היה להם שמה שקורה על אדמת ארה"ב, עלול לקרות גם כאן בישראל. אם אתם לא ממש בקיאים בשוק העולמי, נספר לכם כי לקסוס עושה שמות במתחרותיה הגרמניות בקרב הצרכנים האמריקנים, כמעט מהרגע שבו עלו גלגליה על כבישי צפון אמריקה.

איך היא עושה את זה?

הנוסחה של היפנים מאוד פשוטה ומסתבר שהיא משתלמת עבורם לאורך כל הדרך – "אין טעם לסבך, היכן שאין טעם לסבך" והם השתמשו בה לאורך כל תכנון ועיצוב ה-LS.

כבר במבט מבחוץ, ה-LS נראית פחות תכשיטית מה-S קלאס של מרצדס או הסדרה 7 של ב.מ.וו ו... נו טוב, גם מה-A8 של אודי אבל אין בכך פסול. למה? כי ישנם צרכנים בעלי ממון שיעדיפו להסתתר מאחורי הופעה מעט פחות מנקרת עיניים, ושנית, גם בהופעתה הנוכחית, 90 אחוזים מהצופים בה יבינו מייד כי בלקסוס מדובר.

וזה לא רע בכלל לטעמנו, כי בדורותיה הקודמים של ה-LS, ניכר היה כי מתכנניה בחרו להידמות ככל הניתן לדגמי מרצדס כדי שאולי תדבק בה מעט אצילות, אבל כעת, בדור החדש, ה-LS נראית מקורית ונאה הרבה יותר, בייחוד בזכות החזית הקלאסית ולועות המפלט המעוצבים מאחור.

פשוט, אבל יוקרתי

כאמור, גם תא הנוסעים שלה נראה חף מכל סיבוך אפשרי כמו מערכת ה-idrive של ב.מ.וו ומערכת ההפעלה המסורבלת של מרצדס. אמנם היא מציעה כמעט אינסוף של גאדג'טים ואביזרי פינוק, אבל את כולם קל מאוד להפעיל, גם תוך כדי נהיגה.

במרכז הדשבורד ישנו מסך גדול – בחניה ניתן לצפות בו בסרטי DVD (לא בנסיעה כמובן) וגם להפעיל באמצעותו את מרב המערכות החיוניות ברכב כמו מערכת השמע, מצלמה לנסיעה לאחור, מערכת המיזוג ועוד. ואם כבר נגענו במיזוג, יש לציין כי ה-LS נראית כאילו תוכננה במיוחד עבור מדינתנו החמה, או אפילו סעודיה החמה יותר. בקרת האקלים שלה מפוצלת לארבעה אזורים, כך שכל נוסע ברכב מסוגל לקבוע לעצמו את עצמת המזגן והטמפרטורה סביבו. אבל זה לא מספיק, כי כל אחד מארבעת הנוסעים מקבל גם מיזוג בתוך מושבי הרכב וזה עובד נפלא.

העיצוב הפנימי אולי קצת פחות מלכותי מהמתחרות היקרות, אבל הוא עדיין נראה מצוין, בייחוד בתחום המושב האחורי, שם המרווח עצום וגם המושבים (כורסאות) ניתנים לכוונון חשמלי במגוון אופציות.

עוד אחד מפריטי האבזור שאהבנו בלקסוס שלנו, קשור למערכת השמע ברכב. בין חללי הרכב ודיפוני הפנים פוזרו 19 רמקולים, מגברים ומה לא מבית 'מארק לוינסון', זו אמנם אופציונלית וגם תדרוש מכם השקעה של אלפי שקלים נוספים, אבל התמורה היא איכות שמע מדהימה ממש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה יותר פשוט מ-8 הילוכים?

כאשר מגיעים אל פרק המנוע ותיבת ההילוכים, כאן לקסוס בחרו, לא בהכרח לסבך את הענינים, אבל בהחלט לעשותם מורכבים יותר. בחזית אמנם שוכן מנוע מתומן צילינדרים בעל נפח גדול (4,600 סמ"ק) כמו שהאמריקנים אוהבים אשר מפיק 381 סוסים וטיפה יותר מ-50 קג"מ, אבל אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית שמציעה 8 הילוכים!

עכשיו, תשאלו למה צריך 8 הילוכים. או, אנחנו שמחים ששאלתם, כי התשובה היא ש... לא ממש צריך. ידידנו המלוכסנים וודאי יטענו שחלוקה זו מסייעת למנוע לדחוף קדימה את שני הטונות של הלקסוס, לפני דלק ונוסעים ולגרום לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות ולהגיע משם למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. יודעים מה, אולי יש צדק בדבריהם ויש צורך בתיבה כזו, אבל לדעתנו, התמריץ היה שלב.מ.וו סדרה 7 יש תיבה עם 7 הילוכים.

בכל מקרה, עם צורך או בלעדיו, התיבה עובדת לא רע עם המנוע החזק. יחסי ההעברה 1 עד 3 מרגישים קצרים מספיק כדי לייצר האצות מהמקום והאצות ביניים טובות (עשיתם פעם 'קיק-דאון' של 4 או 5 הילוכים?) ובשיוט, בהילוך השמיני האולטרה ארוך, המנוע בקושי מגיע ל-1,500 סל"ד ב-100 קמ"ש. זה אמור גם לשפר את נתון צריכת הדלק, אבל אל תבנו על משהו טוב יותר מ-6 ק"מ לליטר בממוצע.

כמו יאכטת תענוגות

ה-LS נולדה ונועדה בעיקר לשוק האמריקני וזה אומר שהיא גם מצוידת במתלים של מכונית "כמעט" אמריקנית. אפשר לראות את זה כך שהלקסוס הזו מתייחסת באותה רכות לאספלט כמו שמושביה מתייחסים ברכות לעכוזי שועי הארץ.

וזה אומר שהיא רכה ומפנקת, נעימה ובולעת את רוב הסדקים על האספלט, אבל ברגע שזה נעשה מכוער יותר ובעיקר גלי, ישנה תחושה קלה של בחישה בבטן הנוסעים כתוצאה מנדנוד יתר ולא מרוסן מספיק של המרכב הכבד. אבל מצד שני, אם תתמידו בשיוט נינוח באוטוסטרדות, יהיה קשה למצוא מכונית נוחה ממנה.

בנושא ההתנהגות בכבישים הרריים, אין הרבה מה להרחיב. היא לא אוהבת את זה למרות ההנעה האחורית. ההגה שלה נטול כמעט כל תחושה, המרכב לא מרוסן מספיק ותת ההיגוי מופיע כל אימת שמנסים לקחת אותה צעד אחד קדימה.

שורה תחתונה

אותה פשטות חכמה חלחלה גם אל הגישה בה עובד היבואן. כל דגמי החברה, מגיעים נכון לרגע זה בתצורה אחת, מנוע יחיד ורמת אבזור יחידה. לרוב מדובר בזו הגבוהה ביותר, ככל הנראה מהרצון להבליט את התכונות היוקרתיות של המותג בעיקר ביחס למתחרים, בהן מוצעות המכוניות לרוב עם אבזור בסיסי וכל תוספת מעבר אליו תבקש מכם לפתוח את הארנק פעם נוספת.

מחירה של ה-LS460 אינו זול כלל, תלוי מאיזה מעמד אתם מסתכלים עליה. אם אתם שייכים לאלפיון העליון, אז מה זה 735 אלף שקל על כורסה ניידת וממוזגת בשבילכם? אבל אם אתם לא שייכים לאותו מעמד עליון, הנה יש לכם עוד מכונית לחלום עליה.

צילום וידאו: דניאל יעקובוביץ'
דרור פיקלני
עריכה: בת גולן

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully