וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות פשוטות: הרפורמה בליסינג

נעה נבט

21.7.2007 / 8:18

איזה מס משלמים עובדי הי-טק על רכב, למה התרגזו במשרד האוצר, ומדוע חסמו ח"כים את כביש החוף? המדור לפשטות תקשורתית

אם נדמה לכם לאחרונה שכמעט על כל רכב שני מוטבע לוגו של חברה כלשהי, בדרך כלל מתחום ההי-טק, אתם לא טועים. הטבת "הרכב של החברה" הלכה ותפסה פופולריות בשנים האחרונות, בין אם בדמות תנאים מועדפים לליסינג (השכרה) שהחברה נתנה לעובדיה, ובין אם ברכב חברה שהעובד משלם תמורתו סכום סמלי.

ההטבות האלה אפשרו לעובדים לשלם מס מופחת על הרכב ובכך הרוויחו פעמיים. משרד האוצר יזם בתגובה את רפורמת הליסינג, או בלשון מקצועית – העלאת שווי הרכב הצמוד. במשרד ביקשו להעלות את שיעור המס שמשלם כל עובד על הרכב הצמוד, ולא תיארו לעצמם כמה קשה תהיה תגובת העובדים.

באוצר הבטיחו להפנות את ההכנסות החדשות, שמוערכות ב-2.5 מיליארד דולר, לשכבות המצוקה. בעלי הרכבים טענו שהמטרה יפה, אך אסור להשיג אותה על גבו של המעמד הבינוני, שהם מגיעים מקרבו.

אנשי ההי-טק טוענים, שהעלאת המס תפגע קשות בענף. לדבריהם, עובדים רבים שגרים בפריפריה לא יוכלו להרשות לעצמם את הנסיעות המרובות ויעברו למרכז, דבר שיפגע בתעשייה באזור. "הירוקים" דווקא מברכים על הרפורמה: לדבריהם, מכיוון שהנהג לא משלם את מחיר הדלק והטיפולים, רכבי הליסינג מעודדים נסיעות מיותרות, ומכאן קצרה הדרך לזיהום אוויר וריבוי תאונות.

מסתמן: הצדדים הגיעו לפשרה

לא רק אנשי הי-טק מקבלים את הטבת הליסינג, גם חלק מחברי הכנסת, ולכן לא מפתיע שהרפורמה נתקלה בהתנגדות של ממש בתוך המשכן. רוב חברי ועדת הכספים, ובראשם היו"ר ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), התנגדו לפגיעה בשכבות הביניים ולהצעת האוצר. סטס מיסז'ניקוב ויואל חסון (קדימה) אף נקטו במחאה של ממש: בחודש דצמבר הם עצרו את מכוניותיהם בכביש החוף, ומנעו את המשך התנועה כדי למחות על הרפורמה.

השבוע הסתמן כי הצדדים הגיעו לפשרה: המס שיוטל על הטבת הרכב יעלה אומנם, אך רק בכ-300 שקלים, הרבה פחות מהתחזיות הקודרות. בתמורה יפחית האוצר את שיעור מס ההכנסה על השכירים במעמד הביניים. עכשיו מקווים באוצר, חברי כנסת לא יאלצו לחסום כבישים, ועובדי ההיי-טק יוכלו לשוב לעבודת הקודש שלהם.


סייעה בהכנת הכתבה: נעה גרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully