וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאונה בין רכב לאופנוע - הרכב יכסה הנזק

צבי זרחיה

23.7.2007 / 9:24

זוהי הצעת חוק שהגישו הח"כים ארדן ומיסז'ניקוב, טוענים כי קיים עיוות בגובה תעריף הביטוח לאופנועים

ועדת הכלכלה תתבקש לאשר היום להצבעה בקריאה ראשונה הצעת חוק, שקובעת כי בהתנגשות שבה מעורבים רכב ואופנוע - חברת הביטוח של הרכב תשלם את הנזק לשני הצדדים. הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) ויו"ר ועדת הכספים ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), ונתקלה בהתנגדותו של הממונה על הביטוח באוצר, ידין ענתבי.

ארדן הסביר אתמול כי הוא מוכן להגיע לפשרה עם משרד האוצר, שלפיה 70% מהנזק ישולם על ידי חברת הביטוח של נהג הרכב ו-30% על ידי חברת הביטוח של רוכב האופנוע. הוא גם מוכן לפשרה שלפיה 20% מהנזק ישולם על ידי חברות הביטוח של קטנועים ואופנועים קטנים, והיתר ישולם על ידי חברת הביטוח של הרכב. הצעה אחרת היא כי חברות הביטוח של שני הצדדים יתחלקו במימון הנזק.

שני הח"כים הסבירו כי בכל תאונת דרכים בין רוכב אופנוע לבין רכב אחר, הגורם הפגיע הוא רוכב האופנוע והנוסע עמו. למעשה, טענו, בתאונה שמעורבים בה רכב ואופנוע, הפגיעה ברוכב האופנוע ובנוסע עמו היא כפגיעה בהולך רגל - שאותו פטר המחוקק מחובת השתתפות בהוצאות.

ארדם ומיסז'ניקוב הסבירו כי המצב הקיים גורם לעיוות בגובה תעריף הביטוח שנגבה מאופנועים, ולפיכך נמנעים בעלי אופנועים רבים מרכישת ביטוח. כך, לדבריהם, נרשמה עלייה בשיעור בעלי הרכב הדו-גלגלי שאינם מבוטחים. אם יתקבל החוק שהציעו, תתאפשר הוזלת הביטוח לרכב דו-גלגלי.

הוועדה תתבקש לאשר להצבעה בקריאה ראשונה גם הצעת חוק אחרת של ארדן ומיסז'ניקוב, שלפיה חברת ביטוח תוכל להציע לרוכב אופנוע פוליסה הקובעת כי המבוטח יישא בהשתתפות עצמית במקרה של צורך בפיצוי בגין צער או סבל. ההשתתפות העצמית לא תחול על כיסוי הוצאות בתי חולים. לדעתם, קביעת השתתפות עצמית מוגבלת רק לנזק שנגרם לנוהג עצמו - ושאינו כולל הוצאות רפואיות - תאפשר ביטוח חובה של אופנועים אצל חברת ביטוח פרטית במחיר סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully