וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה לצורך עליה

3.8.2007 / 9:34

משפחת ה-A3 של אודי מתרחבת עם הצטרפות גרסת 1.8 טורבו חדשה. האם פחות זה בעצם יותר?

אם יש משהו אחד שאודי עושה ממש טוב, חוץ מלייצר מכוניות, הוא לספק כותרות. כמעט כמו נינט טייב במושגים מקומיים ולפעמים נראה לנו שמחלקת יחסי הציבור של יצרנית הרכב מאינגולשטאט זוכה לאותו נתח בעוגת התקציב כמו של מחלקות הפיתוח והייצור. ואם כבר הזכרנו את הכוכבת שעלתה מקרית גת, גם היא מתניידת על אחת ממכוניות הקונצרן.

על כל פנים, אודי טורחים ומשקיעים מאמץ בהבלטה של כל פעולה בעשייה שלהם וגם בהשוואה ליצרניות רכב אחרות, החברה מצליחה להציג ליין דגמים וגרסאות אדיר בכל קנה מידה, והמספרים רק מוסיפים לצמוח.

בסוף שנת 2006 הודיעה אודי על הצגת גרסה נוספת למשפחה המורחבת ממילא של ה-A3 הקומפקטית, הפעם זו מקבלת מנוע 1.8 ליטר טורבו חדש וזה הגיע בימים אלו לישראל. לא, זהו לא מנוע ה-20 שסתומים טורבו של הדור הקודם, אלא גרסה מוקטנת נפח של מנוע הטורבו הזרקה ישירה בנפח 2.0 ליטר ו-200 כ"ס.

זה חיוני?

עוד לפני שיצאנו אל אולם מסירת רכבי המבחן, תהינו מדוע צריכה אודי עוד גרסת ביניים במשפחת ה-A3. הרי יש כבר גרסת 2.0 ליטר FSI עם 150 כ"ס וכן את אותה גרסת טורבו 200 כ"ס ושילובה של גרסת טורבו עם 160 כ"ס נראה לנו בתחילה מעט תמוה, או לפחות לא ממש חיוני.

אבל אולי זה הזמן להזכיר כי מנוע ה-150 כ"ס יצא לפרישה מוקדמת, כך שהוא אינו מוצע עוד באזורנו והעדרו יצר פער גדול מדי בין גרסת ה-1.6 ליטר לבין זו המוגדשת והחזקה, הן מבחינת הביצועים והן מבחינת המחיר. מכאן שמנוע ה-1.8 ליטר טורבו החדש מצליח להיכנס בדיוק אל מרכז ההיצע.

סליחה, אני מכיר אותך מאיפשהו?

השתלת המנוע החדש ב-A3 לא לוותה בשינויים חיצוניים כל שהם. למעשה, היא נותרה כמעט ללא שינוי מאז שנת 2004. היא עדיין נראית חלקה, זורמת ובכלל מאוד אסתטית למתבונן. היא חפה מכל צעצוע או הגזמה עיצובית שניתן היה למצוא בסדרה 1 של ב.מ.וו למשל ויש רבים שיעריכו את הסולידיות הזו.

אותה סולידיות ממשיכה גם אל תא הנוסעים. כמובן שאם מעמיקים את המבט ונותנים לאצבעות למשש את הסביבה, מוצאים דונמים של פלסטיק איכותי עם רמת גימור מהגבוהות שניתן למצוא בעולם הרכב העממי.

גרסת המבחן שהיבואן העמיד לרשותנו הוסיפה לרשימת האבזור הסטנדרטי גם מושבים משובחים – אלו עשויים משילוב של עור ואלקנטרה והם לא רק נראים מצוין, אלא גם אוחזים בצורה טובה מאוד בגוף, הן בנסיעות מנומנמות והן בנהיגה אגרסיבית. עם זאת, היינו שמחים למצוא קצת יותר תמיכה לגב התחתון.

גם המרחב המוצע בתא הנוסעים ענה על כל הציפיות – אמנם התקרה מעט יותר נמוכה מזו של הגולף השייכת לאותה משפחה, אך עדיין היה מקום לכל איבר בגוף, גם בסביבת המושבים האחוריים.

הארכת הגוף בעוד כ-8 ס"מ ביחס לגרסת ה-3 דלתות שיפרה את המרחב הכללי בעיקר בתא הנוסעים עם תוספת של 20 ליטרים באחסון, כך שתא המטען מספק בהחלט, גם לצורכי המשפחה הקטנה.

אכזבה קטנה נרשמה בסעיף האבזור הבטיחותי – למרות מחירה הגבוה יחסית של ה-A3 בגרסה זו, היא מגיעה כסטנדרט רק עם 4 כריות אוויר, בזמן שמכוניות רבות אחרות כבר רושמות לזכותן 6 כריות אוויר ואף יותר במקרים מיוחדים. במבחני הריסוק שנערכו למכונית בשנת 2003, היא הצליחה להשיג 4 כוכבים בהגנה על הנוסעים מתוך 5 אפשריים, כאשר היא מצוידת ב-6 כריות אוויר.

לאן את ממהרת?

גם מנוע ה-20 שסתומים טורבו וגם מנוע ה-2.0 TFSI זכו מספר פעמים בתואר מנועי השנה, בזכות מעלותיהן הרבות ובעיקר הודות לזמינות הכוח שהם מעניקים. שמחנו מאוד לגלות כי גם מנוע ה-1.8 TFSI החדש מצליח לעמוד בסטנדרטים שהציבו אחיו הותיקים. למעשה, די הופתענו מכוחו ביחס לנתונים המוצגים על הנייר.

המפרט הטכני מדבר על 160 סוסים צנועים ב-5,000 סל"ד ו-25 קג"מ הזמין בכל התחום שבין 1,500 ל-4,200 סל"ד והמשמעות של זאת היא זמינות כוח מצוינת הנמתחת על רצועת כוח רחבה למדי.

במציאות, המנוע, יחד עם תיבת ה-DSG המהוללת, מצליחים להרגיש חזקים בהרבה מהרושם שמתקבל מדף הנתונים. הספורטבאק הזו מאיצה בנחישות במעט בכל מהירות והיא מסוגלת להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 8 שניות ותחת תפאורה של לא מעט סחרורי גלגלים.

המנוע מרגיש פעיל כבר בתחום הנמוך של רצועת הסל"ד וכאשר מתמידים בהצמדת דוושת הדלק לרצפה, בסביבות ה-3,000 סיבובים כבר מורגשת דחיפה משמעותית שלא פוחתת על מנתק ההצתה.

יש לציין שגם תחת שימוש אגרסיבי ותובעני, גם כאשר תיבת ההילוכים נדרשת לדפדף במהירות בין ההילוכים תחת עומס מלא, פעולתו נשארת חלקה ונעימה לאורך כל רצועת הסל"ד, כאשר הצליל נעים לאוזן בסל"ד הנמוך והגבוה גם יחד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

את באה לפה הרבה?

גם בגרסת ה-1.8 טורבו, ה-A3 ספורטבאק לא אמורה להיות ספורטיבית, אלא יותר בכיוון של משפחתית קומפקטית מהירה. אבל זה לא מנע ממנה להעלות חיוך או שניים על פנינו בכבישי המבחן המסולסלים והאהובים עלינו.

אמנם ההגה שלה מתוגבר בצורה חשמלית (אלקטרו-מכאני) ומשנה את משקלו בהתאם למהירות הנסיעה, אבל הוא מצליח עדיין לשמור על החדות הראויה וגם על מידה סבירה של תקשורת בידיים. תגבור האלקטרו-מכאני זה, מבטיח הגה קל ונעים לשימוש בתמרוני חניה וגם הגה מדויק ומאוזן בנהיגה מהירה וספורטיבית כך שמרבית הנהגים והנהגות יבואו על סיפוקם.

האחיזה מהצמיגים גבוהה למדי וגם מתליה של הספורטבאק כוילו מחדש לעבר התנהגות ספורטיבית יותר – הם קשיחים יותר – זה טוב להתנהגות משום שהם שומרים את המרכב מאוזן גם תחת עומסי פניות כבדים, בם בהאצות ובלימות, אך את המחיר משלמים בנסיעה מעט קשוחה על כבישי הארץ הגרועים.

רוצה לעלות לקפה או... משהו?

מכוניות אודי מעולם לא היו זולות. מצד אחד, המחיר משקף את רמת האיכות הגבוהה, ומצד שני, הוא משמש ליצירת התדמית היוקרתית ולכן אין לצפות שגם גרסת בייניים זו של ה-A3 תוגדר כ"דיל השנה". מחירה מתחיל ב-216 אלף שקל, אך סביר להניח שאם תסכימו לפתוח עבורה את הפינות האפלות בארנק, לא תוכלו להתאפק לנוכח רשימת האבזור האופציונלי הארוכה. ואם כבר החלטתם להוסיף משהו, סמנו V על צמד כריות אוויר נוספות.

מכונית המבחן שצוידה במושבי העור ואלקנטרה, חישוקים קלים, חישני חניה לאחור ועוד כבר מתקרבת לרבע מיליון השקלים וזהו סכום כלל לא מבוטל עבור מכונית קומפקטית, איכותית ככל שתהיה. קהל היעד כצפוי לא אמור להשתנות כך שאנו נזכה ככל הנראה לראותה נעה בעיקר בסביבות השכונות היוקרתיות בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully