וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיון מציאותי

10.8.2007 / 9:09

ההגה של לוג'יטק, ה-G25 נכנס אלינו לסלון ושינה את כל מה שחשבנו על הגאי פלייסטיישן. פשוט התמכרנו

לפני מספר חודשים, כאשר השתתפתי בקורס נהיגת ראלי, פנה אלי המדריך הראשי ושאל אותי אם כבר הנחתי את ידי על ה-G25 החדש. בתחילה, לא ממש ידעתי על מה הוא מדבר והחשש שמה אני נמצא במהלכה של פדיחה רצינית שבה הצליחו להתקיל אותי בשם של מכונית חדשה, שלא רק שאני לא מודע לעובדה שהיא כבר נמצאת בישראל, אלא אני לא מודע כלל לקיומה, כמעט גרמה לי לנשירה בשערות החזה.

"G25? האם זו לקסוס חדשה או דגם חדש לרכב השטח של מרצדס?" שאלתי. "ממש לא, זה ההגה החדש של לוג'יטק לפלייסטיישן", הוא ענה ובסיטואציה הזו היה לו ברור כי לפניו עומד "גיימר לא אמיתי". ובכן, זה נכון כי בתור אחד שמבלה זמן רב במבחן מכוניות שונות ורבות, שחלקן (הקטן אמנם) גם מאוד מהנה לנהיגה, קשה לי להתרגל אל הגאי הפלייסטיישן האלו ולא בכדי אנו עיתונאי הרכב נוהגים לכנות לא פעם את אותם הגאים לא נעימים במכוניות "הגאי פלייסטיישן". התגבור המלאכותי, החשמלי וה... לא נעים ולא מציאותי הזה הוציא ממני כל חשק לשחק במשחקי הקונסולות, טובים ככל שיהיו.

הוא לא ויתר

אבל החבר לא הרפה והמליץ פעם נוספת שעלי לפחות לנסות את ההגה החדש, כי לטענתו, מדובר בהגה הקרוב ביותר לדבר האמיתי. אז כבר למחרת, פניתי אל נציג יבואן לוג'יטק בבקשה לקבל את ההגה לתקופת התרשמות קצרה.

באותו זמן, המתין ודי העלה אבק בביתי מכשיר הפלייסטיישן ובו המשחק המשובח, גראנד טוריסמו 4, או GT4 כפי שאתם וודאי מכירים אותו. למה מעלה אבק? כי פשוט לא הצלחתי "להתחבר" אל בקרי המשחק. הם טובים אולי למשחקי יריות, אבל נהיגה אמיתית מצריכה קצת יותר משני אגודלים רגישים.

ואז הוא הגיע – בתוך קופסה גדולה וכבדה למדי. תוך דקות הסלון של הדירה שלי קיבל עיצוב פרטיזני אחר: השולחן הדקורטיבי הוצא מהסלון ומול מסך הטלוויזיה מוקם שולחן האוכל, כדי שיהיה אפשר לתפוס בו את ההגה וידית ההילוכים.

עדיין סקפטי אבל מסוקרן מאוד, אני מדליק את מהפלייסטיישן, נותן למשחק לעלות ומייד מתחיל לנסות מכונית אחר מכונית ומתמכר. לא רק שה-GT4 יוצר מציאות מדהימה עבור השחקן, אלא גם ההגה החדש מצליח למקסם את החוויה לקמות גבוהות מתמיד.

פשוט תענוג

המשקל שלו, התחושה שהוא מעביר משקפים באופן מדהים את המציאות, כך שהתחושות העוברות בהגה משתנות בהתאם למכונית בה נוהגים במשחק, כך שלמעט קוטר של 11 אינטש, ההגה הזה מרגיש אחד לאחד להגה המקורי במכונית המשוחקת.

המפרט הטכני מסביר את המקור לתחושות המדהימות: ראשית, בניגוד לרוב הגאי הקונסולות, ה-G25 מציע טווח פעולה של 900 מעלות מנעילה לנעילה (2.5 סיבובים) בדומה להגה ברוב המכוניות (לרוב נעים בין 2 ל-3 סיבובים מנעילה לנעילה), לעומת תפעול של 180 מעלות בהגאים הרגילים, כך שגם מהירות הסיבוב של ההגה היא ריאליסטית וגם במשחק זה, כמו בנהיגה אמיתית, יש להקפיד על עבודת ידיים נכונה.

שנית, ה-force feedback של ההגה (ההיזון החוזר) נעשה על ידי שני מנועים בעוצמות שונות, כך שההגה מצליח ליצור וויברציות משתנות שמשקפות בצורה חסר דופי את המשטח עליו נוהגים. שלישית, ההגה עצמו עוטה עור ועשוי מאלומיניום, שלא רק נראה מצוין, אלא גם מרגיש שוב, כמו הדבר האמיתי, בהנחה שההגה של רכבכם מצופה עור.

מלבד ההגה, החבילה כוללת גם ידית הילוכים (שיפטר) המסוגל לפעול במספר אופנים: שישה הילוכים ידניים המשולבים במפרצים, ממש כמו ברכב ידני, על ידי סיבוב מתג, התיבה תעבוד בצורה סיקוונסיאלית (דחיפה אופקית של הידית מעלה הילוך ומשיכה מורידה הילוך) והשלישית, אוטומטית לגמרי עם אפשרות להעברת הילוכים על ידי מנופים שמאחורי ההגה.

ויש גם דוושות, שלוש אם זה משנה לכם, דוושת דלק, בלמים וכמובן המצמד (קלאץ'), הדוושה שהישראלים לא אוהבים. וגם כאן יש שלל הפתעות, עם דוושות שעשויות מאלומיניום מחורר למניעת החלקה, משטחי גומי להצמדה לרצפה (רצוי שטיח) ואפילו התנגדות משתנה לדוושות – דוושת הדלק רכה, דוושת הבלם קשיחה יחסית וגם דוושת המצמד רכה יחסית.

אחרי תקופת הסתגלות קצרה לתכונות ההגה, אני יכול לומר לכם בוודאות שאני מכור, אבל לא רק אני. ההגה החדש עובד כל כך טוב (בהתאם כמובן לרמת המשחק), שכבר ברגעים הראשונים, אשתי ביקשה לשחק גם (תקדים היסטורי) בעצמה, ולא קמה למשך שעה, עד שבאה חברה שלה שהחלה לשחק גם כן למשך זמן רב.

ה-G25 של לוג'יטק גורם למעורבות מדהימה של השחקן (נהג) במשחק המירוצים – הוא דורש הקפדה על כל כללי נהיגת המירוצים כולל עבודת ידיים, בחירת קוי פניה נכונים, נקודות בלימה והאצה ומה לא, כך שאם אתם מורעלי נהיגה, ההגה הזה יכול בהחלט לקחת אתכם למקומות אחרים מבחינת ההנאה. עכשיו נותר רק להשלים את התמונה עם כיסא שמעביר תחושות לישבן ומכונת ריח בשביל הצמיגים החרוכים.

הלוג'יטק G25 מיובא לישראל במהדורה מוגבלת ומחירו נע כעת סביב ה-1,900 השקלים והוא מתאים לקונסולות PlayStation2 ויתכן שגם ל-3 משום שהוא מתחבר באמצעות שקע USB. אנחנו אהבנו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully