וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של שנות ה-60

ירון אדרי

12.8.2007 / 15:43

הטרנספורטר של פולקסווגן נולד ב-1947, אך רבים התוודעו לו דווקא בשנות ה-60. עכשיו הוא חוגג יום-הולדת 60

במרוצת השנים, נכנסה חברת פולקסווגן לתודעת העולם בזכות לא מעט המצאות חדשניות. למרות שרבים זוקפים לזכותה בעיקר את המצאת סגמנט הקומפקטיות החמות עם הגולף GTI, היא זכורה דווקא בזכות שתי יצירות קלאסיות אחרות, החיפושית והטרנספורטר.

כמו רובן של ההמצאות, גם הטרנספורטר נולד במקרה. זה התחיל אי שם באמצע שנות ה-40 כשמהנדסי פולקסווגן ייצרו כלי-רכב שיעזור להם לשנע חלקי ייצור בתוך המפעל בוולפסבורג. רכב השינוע תרם רבות לייעול העבודה במפעל ועלה הרעיון להביאו לייצור סדרתי. הסקיצות הראשונות שורבטו ב-1946 ושנה מאוחר יותר, השיקה פולקסווגן את ה-T1, או בשמו המלא – טרנספורטר.

על פלטפורמט ה-T1 ייצרה פולקסווגן מגוון רחב של תצורות מרכב. אנשי השיווק של החברה הבינו מהר מאוד כי הרכב המסחרי החדש יכול להוות תחליף ראוי גם כמוביל נוסעים וגם כקראוון נייד והמכירות רק הלכו וגדלו. בעוד שבעולם זכור הוואן של ה-T1 כמוביל הרשמי של ילדי הפרחים, כאן בישראל מכירים בעיקר את הטנדר של ה'אלטאזאכן'. בשנת ה-2003 השיקה פולקסווגן את הדור החמישי, ה-T5.

את 60 השנים לטרנספורטר, תציין פולקסווגן באירוע מיוחד שייערך בעיר הגרמנית האנובר בין ה-5 ל-7 לאוקטובר תחת הסיסמה הקלאסית, עשו אהבה – לא מלחמה. בין מגוון הפעילויות, תיערך תחרות בין הדגמים הקלאסיים. "ספה, מזנון, פריז'ידר" לא יהיה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully