וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיקר לתת גז

ירון אדרי

10.9.2007 / 15:41

סדנת השיפורים AC שניצר רוצה גם היא מכונית קונספט ייחודית וידידותית. האם ה-GP3.10 היא התשובה?

השיטוט באולמות תערוכות הרכב, מפגיש אותנו עם לא מעט מכוניות רעיוניות (קונספט) איתן מנסות יצרניות הרכב להעביר מסר זה או אחר לעולם. אצל סדנאות השיפורים, מדובר בעיקר על הצהרת כוונות מרובות סוסים, ספויילרים ואביזרים. לכן הופתענו לגלות שדווקא סדנת AC שניצר מתכוונת להציג בתערוכת פרנקפורט מכונית קונספט שרירית העונה לשם GP3.10. עוד יותר הופתענו לגלות מה שותה המנוע שלה.

מסדנאות השיפורים כבר הורגלנו לראות לא מעט עיצובים קיצוניים למכוניות סדרתיות, אלא שבהתאם לנורמת הקונספט, גם AC שניצר החליטו לצייד את המכונית בקיט אווירדינמי ראדיקלי ביותר כשמתחתיו נמצאת למעשה הב.מ.וו קופה מסדרה 3 הנוכחית. אלמנטים עיצוביים שונים הותאמו בכל פינה אפשרית כשדווקא החלק האחורי זוכה למירב תשומת הלב עם כנפיים תפוחות, כנף בקצה הגג ופגוש אימתני ממנו בוקע לוע המפלט שמזכיר את הלמבורגיני מורצ'ילאגו. וכמובן שלא ניתן לשחרר אף מכונית ללא חישוקים תוצרת בית ואל הקופה הגיעו חישוקי 20 אינטש קלים מדגם טייפ 4, כמו גם מתלים ספורטיביים תואמים.

מבט לכיוון תא המנוע מגלה לנו כי ביחס אל הלב הפועם בתוכו, העיצוב יכול להחשב חלבי. מנוע ה-V10 של ה-M5 הוא שנבחר להניע את הקונספט אולם לא כאן טמונה ההפתעה. אחרי שכבר שמענו על מכוניות חזקות בעלות מנועי ביודלק, המכונית שלפנינו מונעת בלא אחר מאשר גז פחממני מעובה (גפ"מ). שינויים מתבקשים כמו טיפול במחשב המנוע ובמערכת הפליטה, העלה את הספק המנוע ל-552 כוחות סוס ואת המומנט ל-55.1 קג"מ ובמקרה הנ"ל בהחלט ניתן לומר שהמכונית יודעת לתת גז. התאוצה ל-100 קמ"ש תארוך 4.5 שניות בלבד ותימשך בקצב מהיר עד ל-320 קמ"ש.

עם ה-GP3.10, מצהירה AC שניצר כי עידן המכוניות הנקיות לא מפחיד אותה וגם לכך יש לה פיתרון. בכל מקרה, כפתור מיוחד על הקונסולה הראשית יעזור לשמרנים להמשיך ולהשתמש בדלק הישן והמוכר, לפחות עד שהוא יגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully