וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימושיות עתירת סוסים

ירון אדרי

27.9.2007 / 11:58

סדנת ABT לקחה את מנוע הטורבו דיזל של אודי והוסיפה לו קצת סוסים. עכשיו הסטיישן תגיע יותר מהר ליעדה

סדנת ABT אינה דוגלת בתקינות הפוליטית של יצרני המכוניות בכל הנוגע לאיכות הסביבה. מה זה אומר? פשוט מאוד. כשהראש חופשי מדאגות לרמת פליטת ה-CO2, כוח המנוע יכול להיות גדול כיפליים. טוב אולי לא כיפליים אבל גדול בהרבה. תראו למשל את ה-A6 בעלת מנוע הטורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר.

אחרי שקיזזה את צריכת הדלק המיותרת בכל הדרכים האפשריות, הצליחה אודי להוציא ממנוע זה אשר משרת את ה-A6 סטיישן 233 כוחות סוס. ABT לעומתם, בדרך מאוד מקורית ומשונה, הצליחו לסחוט מהמנוע כוח נוסף ולמכונית שלהם, AS6, יש כעת 300 סוסים בדיוק ו-61.2 קג"מים מקמטי אספלט. עיקר השינוי בא מהוספתו של מגדש-על (סופרצ'ארג'ר) למנוע אשר הציע במקור שני מגדשי טורבו, ושינוי תוכנת ניהול המנוע. על הכביש מצליחה ה-AS6 לקזז מזמני התאוצה ל-100 קמ"ש והשעון נעצר על 6.9 שניות. שעון המהירות יעצר על 249 קמ"ש מרביים.

שיפור המנוע אינו חדש ו-ABT הציגה אותו לראשונה עם מכונית הקופה A5 לפני כחודשיים. כעת סבורים בסדנה כי גם לציבור הנהגים הסולידי יותר, זה שבוחר לנסוע בסטיישן, מגיע להתפרע. כמו הקופה, גם כאן נוספו בלמים מחוזקים ומערכות מתלים ספורטיביות מתכווננות שיגבו את עוצמת המנוע. כמו כן, הותאמו אלמנטים אווירודינמיים לעיצוב החיצוני וחישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינטש.

ללא ספק, מנוע דיזל עם 300 כוחות סוס הוא הישג הנדסי לא מבוטל אולם למרות הקידמה הטכנולוגית, במכוניות נוסעים עדיין יהיה זה מנוע הבנזין שיפיק יותר. תראו למשל את ה-RS6 בגרסת הסטיישן (במקרה?) שהוצגה רק לפני שבועיים בתערוכת פרנקפורט, שם באמת מדובר על מנוע חזק כפליים - 580 כוחות סוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully