וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית - איבו 10

2.10.2007 / 14:23

אחרי אינסוף גרסאות קדם ייצור ושלל תמונות ריגול, נחשפת הלנסר איבולושן 10 רשמית בטוקיו

כולנו ידענו שהיא בדרך ואפילו כולנו כבר הספקנו לראות שלל תמונות של גרסאות מוקדמות, אבל עכשיו זה סופי, הדור החדש - דור ה-X של הלאנסר איבולושן יושק רשמית בתערוכת טוקיו הקרובה.

מהנדסי החברה מבטיחים כי המיצובישי החדשה, אשר נראית אולי האגרסיבית ביותר בכל הזמנים, תוכננה להיות גם מהירה ביותר וגם בטוחה מאוד למשתמש. את זאת הם מקווים להשיג בעזרת פלטפורמה חדשה לגמרי אשר אמורה להקנות לגוף לא רק קשיחות כנגד פיתול (עומסי פניות) אלא גם כנגד תאונות וריסוקים שונים.

ההנעה ממשיכה להגיע אל כל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת ה-S-AWC המסוגלת להעביר את כוח המנוע אל כל אחד מהגלגלים, בדיוק לפי הצורך ובמקרים מסויימים, גם לגלגל אחד בלבד. מערכת זו תציע לנהג אפשרות בחירת חלוקת כוח בהתאם לשלושה משטחי נהיגה - אספלט, כורכר ומצב שלג, לתנאים חלקים במיוחד. מלבד לארבעה צמיגים דביקים במיוחד במידות 245/40 R18, על תנועת הרכב והקשר לכביש פתקח גם בקרת יציבות ספורטיבית חדשה, אשר ככל הנראה תאפשר מידת חופש מסויימת לנהג להשתגע על המסלול.

בהמשך הדרך אל מקור הכוח, כפי שכבר מסרנו לכם בעבר, תתמקם תיבת הילוכים רובוטית חדשה, הדומה מאוד במאפייניה לתיבת ה-DSG אשר נראתה לראשונה בקונצרן פולקסווגן. כעת, גם מיצובישי היפנית מאשרת כי רפליקת הראלי שלה תציע תיבת שישה הילוכים וכפולת מצמדים וזו אמורה לקזז עוד כמה עשיריות מנתוני ההאצה ואף לשפר את העברת הכוח לגלגלים. גם בה, מצמד אחד יהיה אחראי על שילוב ההילוכים האי זוגיים (1,3,5 ואחורי) ואילו המצמד השני יהיה אחראי על שילוב ההילוכים הזוגיים. אלו מאפשרים שילוב מהיר ביותר של ההילוכים (חיבור ההילוך הבא, בדיוק בנקודת שחרור ההילוך הנוכחי). ביפן לעומת שאר העולם, האיבו X תוצע גם עם תיבת 5 הילוכים ידנית.

עקומת כוח

כאן שמרו מיצובישי על הנוסחה המוכרת של מנוע בנפח 2.0 ליטר המונשם בכוח על ידי מגדש טורבו, אך ככצפוי, גם כאן נרשמים לא מעט חידושים. אמנם ההספק הרשמי נותר על 280 כ"ס ובכך בעצם מחסל חרושת שמועות על הספקים משוערים החוצים את רף ה-320 כ"ס כבר ביציאה מפס הייצור.

אולם, מיצובישי מספרים כי בניגוד למנוע הקודם (4G63), המנוע החדש (4B11) בנוי מבלוק ומכסה שסתומים מאלומיניום, דבר אשר הפחית את משקלו בכ-12 ק"ג. מלבד תזמון משתנה לשסתומים, פליטה ויניקה, אל מנוע זה הוצמד מגדש חדש (ככל הנראה גם כן בטכנולוגיית הטווין-סקרול) וזה עשוי מסגסוגת אלומיניום ומגנזיום. חומרים אלו הופכים את החלקים הנעים בתוך המגדש לקלים יותר במשקלם וקלים יותר לסיבוב, מה שמשפר לטענתם את תפוקת המגדש לכל אורך רצועת הסל"ד, בייחוד בזה הנמוך.

מיצובישי מוסרים כי המנוע כולו מוקם נמוך ופנימה יותר אל גוף הרכב כדי להנמיך ככל הניתן את מרכז הכובד של ה-X וכן לרכז את מרב המאסה קרוב ככל הניתן אל מרכז הרכב. הנתונים הרשמיים כאמור מדברים על 280 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-43 קג"מ הזמינים כבר ב-3,500 סל"ד. למרות זאת, מיצובישי לא מוסרים עדיין נתוני ביצועים רשמיים.

מושבים חובקים

תא הנוסעים של האיבו היוצאת, אמנם ענה על מרבית צורכי הנהג הספורטיבי, בייחוד בעזרת המושבים הספורטיביים, אך במידה מסויימת די הזניח את סעיפי העיצוב ואיכות החומרים. מיצובישי אמנם מבטיחים כי תא הנוסעים החדש ירגיש ויראה טוב יותר, אבל מהתמונות של האיבו 10 אנו למדים כי לפחות בכל הקשור לעיצוב, אין בפינו בשורות.

על כל פנים, את היושבים מלפנים יקבלו זוג מושבי ריקארו ספורטיביים דמויי באקט (מושב מירוצים) ואלו צפויים לחבוק בכוח את מותני וירכי הנוסעים. האיבו החדשה תציע גם כריות אוויר צידיות (אפשרות ל-7 כריות בסה"כ לעומת רק 2 כריות באיבו 9) ואלו יושתלו בתוך הכיסאות.

כאשר תניחו את ידיכם על גלגל ההגה, תגלו כי הוא מגיע כעת בקוטר קטן יותר, הוא עוטה עור ועליו גם נמצאים מנופים להעברת ההילוכים ואלו עשויים מגנזיום.

נולדה במנהרת רוח

מיצובישי מספרים כי עיצובה האגרסיבי של האיבו 10 נולד בזכות שיתוף פעולה הדוק בין מחלקת העיצוב למהנדסי האווירודינמיקה אשר בילו שעות וימים במנהרת הרוח כדי ליצור את זרימת האוויר האופטימלית, מסביב לרכב.

הגריל הענק הגיע לדבריהם מהצורך להזרים עוד ועוד אוויר אל הרדיאטורים שאחראיים על קירור נוזלי המנוע וכם מצנן הביניים של מגדש הטורבו. פתחים במרכז מכסה המנוע אמורים מנגד לפלוט את החום הרב שעשוי להתפתח בתא המנוע ובייחוד לסייע בקירור מגדש הטורבו.

ואיך אפשר בלי הספוילר האחורי. מיצובישי מספרים כי את האיבו X ניתן יהיה להזמין ללא הכנף הבוטה ולהסתפק בכנף קטנה יותר או בחלק אחורי נקי מצעצועים. אולם, לטענתם, הכנף הגדולה מוסיפה קילוגרמים לא מבוטלים לכוח ההצמדה של הרכב אל הכביש במהירויות גבוהות.

בנוסף לכך, תחתית הרכב צופתה במשטח מיוחד אשר משפר את זרימת האוויר מתחת לרכב (אפקט קרקעי) ואף מנתב אוויר לטובת קירור תיבת ההילוכים ותיבת ההעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בקרוב אצלנו

האיבו 10 החדשה תעשה את הופעת הבכורה הרשמית שלה כמכונית סדרתית מוכנה לייצור בתערוכת טוקיו הקרובה. צפי המכירות עומד על 4,000 יחידות בשנה והיא תוצע בשתי גרסאות - GSR עם תיבה ידנית 5 הילוכים או תיבת ה-SST הרובוטית במחיר של כ-101 אלף שקל (ביפן, לפני מס) לגרסה הידנית או כ-110 אלף שקל לגרסה הרובוטית. גרסת ה-RS הידנית תדרוש מידידנו המלוכסנים הוצאה של רק 87 אלף שקלים, שוב, לפני מסים ישראליים.

עם האיבו החדשה מקווה מיצובישי להמשיך במלחמת הנינג'ות מול האימפרזה STI החדשה ואנו כצפוי, לא רואים רגיעה באופק. בטח לא כאשר עוד צפויות לנו גרסאות מופרעות של סדנאות השיפורים מסביב לעולם. האירופים יזכו להנות ממנה ברבעון השני של 2008 וככל הנראה שלא הרבה אחר כך, גם אתם בארץ הקודש.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully