וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט, אבל בקטנה

אורן קוזלובסקי, ריידרס

8.10.2007 / 13:59

עשרות צעירים עם דם חם מחפשים אופנוע שיתאים למאות סיפורי גבורה. האם ה-יוסאנג GT250R הוא המתאים?

בנדיט עצבני, GPZ ש"סוגר 200" או אולי איזה כלי שיפדח ברמזור את ה-600RR כבר לא כל כך נכנסים לעולם האופציות בעלי הרשיונות החדשים המוגבלים ל-33 כ"ס. אז מה עושים אלו שבכל זאת רוצים אופנוע חזק, מהיר והכי חשוב, אפשר יהיה להשכיב אותו נמוך יותר? נכון, מחפשים כוכב חדש שעליו אפשר יהיה להלביש את כל האגדות האורבניות של הדור הבא.

כרגע נראה שהיחיד שיכול להיכנס לתפקיד האופנוע ספורט/פוזה של מוגבלי הרשיון הוא היוסאנג GT250R. יש לו פלסטיקה כמו של הגדולים, תנוחת רכיבה רכונה ועוברית, רוכבים עם חלום ואינסוף סיפורי גבורה שרק מחכים שיכתבו אותם. ואה, כן, אין לו נכון לכרגע מתחרים ממשיים.

נראה כמו 650

אז האם ל"לוק" המדליק יש כיסוי? יצאנו לבדוק. בתחילת הדרך כבר הבנו שהמנוע המוכר והאהוב של הקומט GT הערום עובד יפה גם כאן, מנוע גמיש שנותן לרוכב תחושה שיש המון כוח שמתחבא בין הצילינדרים. עם הפיירינג היפה שנראה כמו של האח הגדול (650 סמ"ק), אבל גם בדיוק כמו האח הקטן (125 סמ"ק), עם קליפאונים נמוכים ומכל דלק שמנמן ועם המדבקות הנכונות והאות R בגדול, האופנוע מספק את הסחורה ויותר מכך למתבוננים מהצד. אולם, מבעד לציפוי הקרבי, ראינו שגם השלדה זהה לזאת של ה-125 והיא לא תוכננה עבור אופנוע ספורטיבי ולכן התייחסנו לאופנוע בהתאם.

מה שהפריע לנו כבר בהתחלת המבחן היה הבולם האחורי שפשוט קרס תחת ה"אין משקל" שלי (אורן הוא בחור צנום, למי שלא מכיר. ק.ל) ולא כל כך תרם לבניית האמון שלי בו בפניות על אספלט לא איכותי. החדשות הטובות הן שאחרי כיוון מחדש של עומס הקפיץ, קיבלנו אופנוע קשיח יותר ונעים לרכיבה.

היינו שמחים אם אפשר היה להקשיח גם את המזלג הקדמי באותו אופן, אבל אין אפשרות כזו כאן ובזה נאלץ להסתפק. אז החזקנו את עצמנו בכוח ורשמנו על המשקף שצריך לזכור כל הזמן על מה רוכבים – זה לא אופנוע ספורט. מצוידים בכיול חדש ותובנות להמשך היום, יצאנו אל הכביש הפתוח.

המקסימום האפשרי

תנוחת הרכיבה ממש מזכירה את האופנועים הספורטיביים וכבר ברכיבה איטית בעיר נחמד לפנטז על פניות מהירות יותר בטיולים. ירידה זריזה לאילון ותזכורת מהמנוע שבכל זאת יש לו רק 249 סמ"ק ושתי בוכנות קטנות שנותנות את המקסימום שהן יכולות. אחרי כמה רגעים של התאקלמות והיכרות עם האופנוע ואני כבר רוכב הלוך ושוב מתל אביב למודיעין בלי רגשי נחיתות ובלי להתעייף יתר על המידה.

אפשר אפילו ליהנות במידה מסוימת מהרכיבה, ובייחוד מהמבטים מהסובבים שחושבים שמדובר בכלי ספורטיבי קיצוני ועליו רוכב מאופק, כי בפועל, מהירות הרכיבה לא מסחררת ורק עם סבלנות אפשר לחצות את קו ה-150 קמ"ש. למרות זאת, רכיבה במהירות שיוט של 110 קמ"ש לא מאמצת את הרוכב או המנוע.

כמו שחשדנו קודם, גם בשלב מבחן ההתנהגות, שלדת הקומט התגלתה ככזו שנבנתה לשימושים רגועים ולא למסלולים מאומצים, ואנו מגלים שלא כדאי שנדחק את עצמנו למצבים קיצוניים שלא נוכל לצאת מהם. למרות זאת, התחלה חשדנית שלי ושל עומרי הופכת לשעה של משחק בין הפניות ההדוקות וה-GT250R מראה שאם מתחשבים בגלגל הקדמי ולא בולמים חזק מידי או מפעילים לחץ פתאומי על המתלה הקדמי, אפשר להפיק הנאה מהאופנוע.

הבעיה היחידה והמפחידה ביותר ברכיבה על קומט הזה מגיעה בזמן בלימה חזקה ופתאומית. שני הדיסקים מלפנים נועלים את הצמיג והמסה כולה ממשיכה קדימה ולמטה לתוך המזלג ההפוך עד להישמע הצליל של סגירת מהלכו – וזה כאמור, מפחיד. אני מניח שאם היינו מבקשים מראש, היבואן היה עושה משהו גם עם הבולם הקדמי, אבל במצב הנוכחי לא הייתי רוצה לגלות מכשול או מכונית מאטה באמצע פניה מהירה. אגב פניות מהירות, גם ג'ק הצד מתגלה כמכשלה שצריך לקחת בחשבון - בהטיה שמאלה הוא מתקרב אל הכביש מוקדם מהצפוי.

לטוב ולרע

עם מעט כיוון והשקעה של מספר דקות לפני מסירת הכלי ללקוח בעל החלומות הספורטיביים, יכול היוסאנג GT250R להיות אופנוע מתחילים מצוין וכלי נהדר ללימוד הרכיבה הנכונה והמהנה. הכלי מגיע עם אחד המנועים הטובים ביותר בנפח זה ובקטגוריית האופנועים המוגבלים ל-33 כ"ס. החיפוי האווירודינאמי מוסיף לנוחות ויציבות הכלי במהירות גבוהה מ-90 קמ"ש ומגן הרוח מספק הגנה ושקט יחסי אם מתכופפים מעט. לוח המחוונים נוח וקריא וצריכת הדלק מרשימה לטובה ומתקרבת ל-30 ק"מ לליטר דלק, כל זמן שלא מחזיקים את המנוע בסל"ד גבוה לזמן ממושך.

לרעת הכלי נרשמה ביקורת רבה על כיול המתלים המקורי בו קיבלנו אותו ועל הדרך מציגים אנשי המכירות באולם התצוגה את האופנוע ככלי ספורטיבי המתאים ללקוחות חמי המזג, כי הוא לא. הקומט סובל ממתלה קדמי רך מידי והוא לא ניתן לכוונון, מושב המורכב מחליק וחסר התמיכה, מושב הרוכב רחוק ממכל הדלק ומורכבים נמוכים ימצאו עצמם מתאמצים מידי להישאר על הכלי לאורך זמן, ברכיבה ממושכת.

כל זמן שזוכרים שהשלדה לא תוכננה מראש למטרות ספורטיביות והמתלים דורשים כיול והתאמה לרוכב לפני שמחליטים לבדוק מה אפשר לעשות עם הקומט, אפשר לטעום מעולם הרכיבה הספורטיבית ואפילו לקבל התנהגות כביש טובה. לא מומלץ, לעומת זאת, לצאת עם האופנוע לטיול עם חברים בעלי אופנועים ספורטיביים באמת או אפילו אופנועי ספורט תיור גדולי נפח, ניסיון לרדוף אחריהם עלול להיגמר רע.

על כל פנים, השילוב של מראה מעורר דמיון ויכולת כביש טובה (כל זמן שמקפידים לא לדרוש מהאופנוע את מה שמראש לא תוכנן לעשות) במחיר של 42,000 שקל, מספק לצעירים המתחילים והחמים את האופנוע הנכון לסיפורי גבורה שיסמרו גם שערות של קירח. על הפלסטיק שלו יש מספיק מקום לכתוב אלפי אגדות אורבניות, עכשיו רק צריך לתת לצעירים לעשות את שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מפרט טכני ומידות

מנוע: 2 צילינדרים, 4 פעימות, DOHC, 8 שסתומים
קירור: שמן אויר
נפח: 249 סמ"ק
התנעה: חשמלית
תיבת הילוכים: 5 מהירויות
בלם קדמי: דיסק כפול צף 300 מ"מ
בלם אחורי: דיסק 230 מ"מ
אורך: 2060 מ"מ
רוחב: 655 מ"מ
גובה: 1125 מ"מ
גובה מושב: 780 מ"מ
בסיס גלגלים: 1445 מ"מ
משקל: 160 ק"ג
מיכל דלק: 17 ליטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully