וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן תערער, אלונסו במגעים לסיים את חוזהו ביצרן הבריטי

22.10.2007 / 7:15

הקבוצה תדרוש את פסילתם של נהגי וויליאמס וב.מ.וו, שהיו מכתירות את המילטון במקום רייקונן. אלונסו: "מקלארן עשתה הרבה טעויות"

בעונה דרמטית כמו זו שעברה על עולם הפורמולה 1 אי אפשר היה לצפות לסיום אחר. גם אחרי שקימי רייקונן הצליח להדהים את עולם המירוצים ולגנוב את תואר אליפות העולם ללואיס המילטון ופרננדו אלונסו במירוץ סיום העונה בסאו פאולו, התעוררו ספקות בקשר לחוקיות זכייתו, כשהנהלת הפורמולה 1 בדקה טענות לפיהן הדלק במכוניותיהם של שלושה נהגים, ניקו רוסברג, רוברט קוביצה וניק היידפילד היה קר מהמותר, מה שהיה עשוי להוביל לפסילתם, ובכך מכתיר את המילטון, שסיים אחריהם במירוץ, כאלוף העולם במקומו של רייקונן.

בהודעה הרשמית של הארגון מוקדם יותר הלילה (בין ראשון לשני) נאמר כי "הדלק במכוניות חייב להישאר בטמפרטורה של 10 מעלות מתחת לטמפרטורת האוויר בכל זמן שהוא". כשהדלק קר משמעות הדבר שלוקח פחות זמן לתדלק את הרכב ושזה מגיע למהירות גבוהה יותר. אבל בפגישה מאוחרת יותר בין מארגני המירוץ לנציגי קבוצותיהם של הנהגים, וויליאמס וב.מ.וו, נקבע כי השלושה לא ייענשו, מה שהעניק רשמית את האליפות לרייקונן.

ולמרות זאת, ייתכן כי יש להמילטון עוד תקווה. קבוצתו מקלארן הודיעה כי תערער על ההחלטה, מה שידחה את ההכרזה הרשמית והסופית על אלוף העולם בשבוע נוסף. פרננדו אלונסו, אגב, טען כי לא אהב את הערעור של מקלארן. "זה יטביע את הענף אם נזכה באליפות בצורה הזו", אמר אלונסו, "אני מבועת רק מהמחשבה הזאת".

"זה לא סוד שהם לא עזרו לי"

פרננדו אלונסו האשים את ראשי מקלארן בטקטיקה לא נכונה. "הם איבדו את האליפות בגלל בחירות מוטעות והחלטות לא נכונות שהם קיבלו במהלך החצי השני של העונה", אמר הנהג הספרדי, שהגיע מרנו כפייבוריט של מקלארן, וככל שהתקדמה העונה ראה את מעמדו פוחת יותר ויותר, "זה לא סוד שהם לא עזרו לי יותר מדי. מבחינת ניהול, זו לא הייתה עונה מאורגנת".

"התוצאה מדברת בעד עצמה", אמר אלונסו, "כל אחד בקבוצה הזו צריך לבחות את עצמו היטב וללמוד מהטעויות של העונה הזו. אולי גישה אחרת הייתה מביאה לנו תוצאות אחרות".

אלונסו התייחס להתבטאויות של ראשי מקלארן. "כשהבוס רון דניס הצהיר אחרי המירוץ בסין שהקבוצה התחרתה נגדי ולא נגד קימי, זאת הייתה הצהרת כוונות די ברורה", אמר אלונסו, "במירוצים האחרונים הידיים והרגליים שלי היו קשורות. לא אפשרו לקבל החלטות. עשיתי מה שאמרו לי. מקלארן הפסידה, וברור שפרארי עשתה עבודה הרבה יותר טובה".

"כרגע יש לי חוזה במקלארן גם לעונה הבאה", סיכם הספרדי, "יש הרבה שמועות, אבל האמת היא שלא דיברתי עם אף אחד".

למרות זאת הערב נודע כי הספרדי החל בסוג של מגעים לעזוב את מקלארן-מרצדס. כשרנו וטויוטה הן המועמדות הבכירות להחתימו. לפי יו"ר מקלארן, רון דניס, הימים הבאים הם שיכריעו מה יעלה בגורלו של אלונסו.

עדכון ראשון 22.10.07 0:55
עדכון אחרון 22.10.07 7:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully