וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה שלא תראו בליסינג

25.10.2007 / 13:28

מאזדה מציגה את מכונית התצוגה הרביעית בסדרה ה'זורמת'. הפעם ההשראה הגיעה מאבני גינה?!

אם עקבתם אחר תערוכות הרכב האחרונות, וודאי שמתם לב כי מאזדה היפנית טורחת להגיע לכל תערוכת רכב מרכזית עם מכונית תצוגה אחת תחת המוטו העיצובי של "זרימה".

המכונית הראשונה להופיע הייתה ה'נגרה' בתערוכת לוס אנג'לס, בדיוק לפני שנה. אנשי מאזדה האריכו במילים מסובכות ומתפלפלות על כמה שהמכונית הזו נאה וזורמת ושההשראה לעיצובה ובעצם גם לאלו שתגענה בעתיד, מקורה בטבע - מזרימת נחלים, מצורת דיונות חול, לבה זורמת ומה לא. אחריה באו זו אחר זו ה'ריוגה' וה'הקזה'.

עכשיו מספרים לנו מאזדה על ה'טאיקי' (עוד שם קליט?), מכונית תצוגה רביעית במשפחה הזורמת אשר עמה הלכו המתכננים מעט יותר רחוק מקודמותיה. מידותיה נדיבות - 462 ס"מ לאורך, 195 ס"מ לרוחב, 124 ס"מ לגובה ובסיס גלגליה עומד על 300 ס"מ. בכל הקשור לעיצוב, אין ממש טעם להאריך במילים - מאזדה מספרים כי ההשראה הגיעה הפעם מתנועת החולות במדבריות ובעיקר מאבני נוי הנמצאות בגני ה'קרסנסוי' שביפן. ואנחנו אומרים, שיהיה...

הפן היותר מעניין הוא כמובן הדינמי - הטאיקי שנבנתה כמעט בתוך מנהרת רוח, מציגה נתון אווירודינמיקה מרשים של 0.25 CD בהתנגדות האוויר. בהתאם לאופיה כמכונית ספורטיבית לשני נוסעים, בחזיתה שוכן מנוע רוטורי השייך לדור החדש מבית מאזדה והכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים (195-40 R22) דרך תיבת הילוכים רובוטית עם שבעה הילוכים ושני מצמדים. מנוע זה נקרא רנסיס 16X והוא מציע נפח שגדל מה-1.3 ליטר המוכר של מאזדה לכדי 1.6 ליטר, אך לטענת מאזדה, הוא עשוי מחומרים מזקים וקלים בהרבה כל שהוא ל רק חזק יותר, אלא גם מזהם הרבה פחות.

עתיד ברור אין ממש למכונית זו, אך מאזדה מספרים כי יתכן ומספר רכיבים ורעיונות ממנה יגיעו אל הדגמים הסדרתיים, כמו המנוע הרוטורי החדש אל ה-RX8 שתתחלף בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully