וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדו אלונסו עזב את מקלארן

2.11.2007 / 14:50

נהגה הספרדי של הקבוצה הבריטית ואלוף הפורמולה 1 פעמיים, עזב למרות שהיה לו חוזה לעוד שנתיים. יחזור לרנו? יהיה חורף חם

קבוצת מקלארן הודיעה היום (שישי) באופן רשמי על עזיבתו של נהגה הספרדי פרננדו אלונסו, מי שזכה פעמיים באליפות הפורמולה 1.

למרות שלאלונסו היה חוזה לשנתיים נוספות בקבוצה הבריטית, עזיבתו היא לא ממש מפתיעה מאחר ולאורך העונה האחרונה נרשמו לא מעט חיכוכים בינו לבין ההנהלה ולנהג השני לואיס המילטון. אלונסו הוא הנהג הספרדי היחיד שזכה אי פעם בפורמולה 1.

כעת יהיה מעניין לראות היכן יחתום הנהג הספרדי ומי ימלא את מקומו בקבוצה הבריטית, שספגה השנה מכה קשה מהיריבה העיקרית שלה פרארי. מצד אחד, נראה שרנו תשמח לקבל אותו בחזרה, הבעייתיות כאן היא בגובה החוזה שהיה לו עם מקלארן והאם הקבוצה הצרפתית תוכל לעמוד בו. מצד שני, יש לא מעט קבוצות אחרות שישמחו לשנות את התכניות שלהן לעונה הבאה ולעשות הכל כדילהחתים את הספרדי.

אלונסו אמר היום: "מאז שאני ילד, תמיד חלמתי לנהוג עבור מקלארן אבל לפעמים דברים לא מסתדרים בדיוק כמו שרוצים".

דרוש בית חם לנהג עוד יותר חם

פרננדו אלונסו נולד בעיר הספרדית אוביידו ב-1981. הוא החל לנהוג במכוניות קרטינג בגיל שלוש וערך את הופעת הבכורה הרשמית שלו בסבב הפורמולה 1 במדי קבוצת מינארדי במירוץ אוסטרליה ב-2001, שם לא השיג נקודות.

ב-2002 הוא עבר לקבוצת רנו כנהג מבחן ושנה לאחר מכן החליף את ג'נסון באטו הבריטי כנהג בסבב. באותה שנה הוא שבר שיאים כשהפך לנהג הצעיר ביותר שמתחיל בפול פוזישן (מלזיה) ולנהג הצעיר ביותר שזוכה במירוץ (הונגריה).

ב-2005 פרננדו אלונסו הפך לנהג הצעיר ביותר שזוכה באליפות הפורמולה 1, הוא עשה זאת בגיל 24. שנה לאחר מכן, הוא שמר על התואר. בסיומה של אותה עונה, אלונסו עזב את רנו לטובתה של קבוצת מקלארן, במהלך שנקבע שנה לפני כן.

אלונסו סבל במקלארן, וגם לא הסתיר את זה. הוא תמיד האשים את ראשי הקבוצה ביחס מועדף לבן ארצם לואיס המילטון. תחושת הקיפוח של המילטון באה לידי ביטוי במירוץ האחרון והמכריע של העונה בברזיל, כשה-FIA (התאחדות הספורט המוטורי) שלחה משקיף מיוחד לבדוק אם שני הנהגים של מקלארן זוכים לאותו היחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully