וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה, מי בכלל רוצה אותך, אלונסו?

מיקי יואכים

4.11.2007 / 10:13

אחרי הפרידה של אלונסו ממקלארן הוא פנוי לעבור לקבוצה אחרת. הבעיה היא שחלק מקבוצות לא תחרותיות, ואחרות לא ממש מעוניינות

עכשיו, אחרי שהצפוי כבר קרה, נותר לשאול את שאלת ה-20 מיליון דולר – באיזו מכונית נראה את פרננדו אלונסו ב-2008. אחרי העונה הקשים והעזיבה הצורמת ממקלארן, אלונסו צריך למצוא לעצמו קבוצה שתתאים למידותיו. הצעות לא חסרות, אבל יש לאלוף העולם לשעבר שתי בעיות רציניות: ראשית, הקבוצות הבכירות מילאו את מכסת הנהגים שלהן ומעדיפות לחתום על חוזים ארוכים יחסית כדי לא להפסיד נהגים מוכשרים ושנית, המצב החוזי בפרארי.

בשלב זה הכל עדיין פתוח, ונציגיו של הנהג מחפשים את הדרך לצאת מהבעיה. ההחלטה לא יכולה להיות מיידית, בגלל האפשרות שהחתמה של אלונסו תתחיל תנועה שלמה של כיסאות מוזיקליים בין הקבוצות. אבל, נכון לעתה, הכיוון המסתמן והנוח הוא קבוצת רד-בול. לקבוצה של משקה האנרגיה האוסטרי, שבסיסה במילטון קיינס באנגליה, יש לא מעט כסף פנוי, אמביציה גדולה להתקדם לשורות הראשונות על הגריד ומעל הכל – מוכנות לאפשר לספרדי לחתום על חוזה לעונה אחת בלבד עם אופציה להמשך.

זוהי קומבינציה מתקבלת שעשויה להתאים לפרננדו. הכישרון ומוסר העבודה שלו, בשילוב עם מנועי רנו, שמוכרים לו היטב, והתקציב הגדול יחסית של רד-בול, יכולים להקדם את השוורים המעופפים בכמה דרגות. ונוסף לכל, איש לא יתרעם עליו כאשר יפלרטט עם הסקודריה ממראנלו לקראת 2009 (אז יסתיים החוזה של רייקונן) או 2010 (אז יסתיים החוזה של מאסה). הבעיה עם רד-בול היא כפולה – ראשית, הקבוצה טרם הוכיחה יכולת תחרותית אמיתית (גם בגלגוליה הקודמים כיגואר וסטיוארט) ושנית, גם זו קבוצה אנגלית בבסיסה ואלונסו הוכרז כאויב הציבור מס' 1 ע"י העיתונים בממלכה המאוחדת.

אופציה נוספת היא טויוטה, אבל נראה שאלונסו לא ממש מתלהב מהעניין. נקודת הזכות העיקרית של הקבוצה היפנית (בסיסה נמצא בקלן, גרמניה) הם התקציבים הלא מוגבלים שלה, אבל עד עתה אלו לא הביאו אותה לכדי הישג ממשי. מצד שני, גם מקלארן נראתה חלש מאוד ב-2006 וראו איזה שינוי חל ב-2007 עם הצטרפותו של אלונסו לקבוצה. כמובן, המציאות שונה במקצת במקרה זה. הבעיה יכולה להיות עם רצונה של טויוטה לסגור על חוזה לטווח ארוך ובכך "לסנדל" אותו לקבוצה.

וכמובן, ישנה החשודה המיידית, הקבוצה שהשמועות על איחוד מרגש בינה לבין פרננדו רצות חודשים – רנו. יש לכך כמובן סיבות טובות, הראשונה היא כמובן הסנטימנטים שעשוי לחוש אלונסו לקבוצה בה הוא עשה את פריצת הדרך הגדולה שלו. אבל, במבט אובייקטיבי, זה יכול להיות הצעד הגרוע ביותר עבור הספרדי. ראשית, בגלל שהקבוצה של היום היא אינה אותה קבוצה אותה עזב אלונסו רק לפני שנה.

ההבדל העיקרי הוא כלכלי – רנו כבר אינה מחזיקה בתקציב גבוה יחסית למתחרותיה. מנהל הקבוצה, פלאביו בריאטורה, יתקשה, לפיכך, למצוא את התקיבים הדרושים להחתמה בסדר הגודל הזה ויותר מכך להעמדה של מכונית שתתחרה על אליפות עולם. כדי להשיג כאלה תקציבים יש צורך בגיוס ספונסרים לטווחים של שלוש שנים ומעלה ולהבטיח להם את נוכחותו של אלונסו בקבוצה. זהו התרחיש ממנו אלונסו רוצה להימנע יותר מכל. לזה צריך להוסיף את הטונים הצורמים שליוו את העונה האחרונה של אלונסו בקבוצה הצרפתית (בסיסה נמצא באנסטון, אנגליה) והעובדה שהטונים האלה גרמו לו להיות אישיות לא רצויה בקרב מספר דמויות מפתח בקבוצה.

נשארנו עם פרארי, אלופת העולם ליצרנים (אם כי בגלל הפסילה מקלארן) ולנהגים (קימי רייקונן). השמועה על מעבר של אלונסו לפרארי תופסת תאוצה רצינית בימים האחרונים. בפרארי כנראה יש כבר עכשיו מחשבות שניות על הבהילות בהארכת החוזה של פליפה מאסה עד 2010. מאסה הוא נהג טוב ונאמן מאוד למעסיקיו (וראינו את זה במירוץ האחרון בברזיל), אך מצד שני – קצת קשה להשוות אותו לנהג ברמתו של פרננדו אלונסו. עכשיו בפרארי צריכים לחשוב על שבירת חוזה (שבועיים אחרי שהוא נחתם!) או על אופציות יצירתיות אחרות. יש שומועות על נסיונות להשאיל את מאסה לקבוצות אחרות, בעיקר טורו רוסו ועל מחשבות להחתים את אלונסו מעכשיו לעונת 2009. כרגע, נראה שמאסה בכל זאת יתייצב עם הספרה 2 על הגריד בעונה הבאה ואילו אלונסו ינסה לחפש תהילה או להעביר את הזמן בקבוצה אחרת. הוא צריך רק לקוות שלא יקרה לו מה שקרה לז'אק וילנב, אלוף העולם בעונתו השנייה בפורמולה, שלא מצא עצמו לאחר מכן ורק הלך ודעך עם השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully