וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר משתבח עם השנים

ירון אדרי

5.11.2007 / 13:04

ענף המכירות הפומביות עושה חייל בלונדון. המרצדס 540K רודסטר של שנות ה-30 נמכרה עבור 4 מיליון פאונד

אחד מהענפים בתוך עולם הרכב המגלגל סכומי כסף לא מבוטלים הוא המכירות הפומביות. מדיי חודש מחליפות לא מעט מכוניות, בעלות חשיבות כזאת או אחרת, ידיים בתמורה לצ'קים נדיבים. לרוב, אספני המכוניות הם אנשי ממון אשר יכולים להרשות לעצמם תחביב יקר שכזה, כמו למשל האיש החזק בעולם הפורמולה 1 ברני אקלסטון המחזיק באחד מהאוספים הפרטיים הגדולים בעולם.

85 מכוניות הועמדו למכירה בלונדון על ידי בית המכירות RM ובשיתוף 'סטוביז', כשגולת הכותרת היא המרצדס-בנץ 540K ספיישל רודסטר של אקלסטון משנת 1937. תחת מופע אור-קולי מרשים, הונפה ה-540K לגובה של 5 מטרים באוויר מעל לראשיהם של הנוכחים ולבסוף נעמדה תלויה מעל ראשו של מנהל המכירה. כל זה עזר לה להשיג תג מחיר של 3,967,125 פאונד שהם כ-33 מיליון ש"ח, שהועברו לחשבון הבנק התפוח של אקלסטון לאחר קיזוז העמלה הנדיבה. אקלסטון, שרק בשבוע שעבר חגג את יום הולדתו ה-77, ציין לאחר המכירה כי עם כל הצער שבדבר, הגיע הזמן להעביר חלק מהאוסף שלו הלאה.

2 מכוניות מרצדס נוספות שעברו את רף מיליון הפאונד היו ה-SSK שנמכרה עבור 1.2 מיליון וה-SSKL של שנות ה-50 שנמכרה בקצת יותר ממיליון. המעניין ב-SSKL הוא כי מדובר רק ברפליקה ולא באחת מ-5 המכוניות המקוריות שאף אחת מהן לא שרדה.

אבל לא חייבים להיות מיליונרים בכדי להתהדר גם כן בזכייה בערב שכזה. מכונית הפורד אנגליה סאלון דה-לוקס משנת 1964, גם היא מהאוסף של אקלסטון, נמכרה בעבור 5,588 פאונד שהם כ-47 אלף ש"ח. סכום שווה לכל נפש.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully