וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ כזה כאילו

7.11.2007 / 11:40

מיצובישי משיקה את האאוטלנדר החדש בישראל ובתפריט, מראה 'כאילו שטח', שבעה מושבים ברבע מיליון שקל

זו אינה הפעם הראשונה בה אנו פוגשים באאוטלנדר החדש של מיצובישי – רכב ה'קרוסאובר' או כבישביל אם תרצו. זה הצליח להתגנב להשקתו של הפג'רו האח הגדול, אך הטעימה לא הייתה ארוכה מספיק כדי שנוכל לתת עליו את חוות דעתנו. באותם ימי נהיגה, הוא התייצב בגרסתו האירופית הרלוונטית ביותר, כלומר עם מנוע טורבו דיזל מבית פולקסווגן (140 כ"ס) וכמובן, תיבת הילוכים ידנית. שני אלו יחד עם השלדה המצוינת והכיול המתלים הקשיח יחסית, הצליח לא פעם להעלות חיוך על פנינו, גם אם הדרך הייתה לא יותר מכמה עשרות קילומטרים. אולם כעת, כמעט שנה לאחר מפגש זה, האאוטלנדר מקבל מספר צהוב ויוצא לסיור בכבישי ישראל ושבילי רמת הגולן.

מסע ההשקה אל רמת הגולן, החל במרכז הארץ, מה שאפשר לנו לפגוש מגוון תנאי נהיגה, אך קודם לכך, בואו נדבר על הבן בחדש למשפחת מיצובישי. האאוטלנדר מבוסס על שלדה שמשמשת בסיס גם לקרוסאוברים של פיג'ו וסיטרואן, הוא חמוש במנוע חדש (מבית יונדאי) בנפח 2.4 ליטר המפיק 170 כ"ס ומעביר את כוחו לכל אחד מארבעת הגלגלים (בהתאם לצורך) דרך תיבת הילוכים רציפה.

איזה חתיך

מיצובישי רצו וגם הצליחו להקנות לאאוטלנדר החדש (בניגוד לקודם) מראה שמתחבב על הבריות – ראשית, מרכבו גבוה, בתחתית הפגוש ישנו אלמנט עיצובי שנראה כמו מיגון גחון מסיבי ועל הגג ישנו גגון אינטגראלי, כך שגם מבלי לדבר על יכולות או תכונות שטח כלשהן, האאוטלנדר מציע מראה ופוזה של כלי שלא מפחד לרדת מהאספלט, גם אם לעולם לא יעשה זאת.

במבט בוחן יותר, אפשר למצוא יחידות תאורה קדמיות ואחרות מסוגננות מאוד, קוי חלונות זוויתיים, שמשות מושחרות ובגרסאות היקרות יותר, גם חישוקי 18 אינטש שבהחלט עושים את העבודה מבחינת המראה.

בתא הנוסעים לעומת זאת, אין משחקים מיותרים ולמרות שאנו בדרך כלל מעריכים קצת ייחוד בקבינה, קשה לומר שהתאכזבנו מזו של האאוטלנדר. העיצוב נראה נקי וידידותי, כל הבקרים והפקדים קלים להפעלה וגם הצבעים לא צורמים או מכאיבים לעיניים. גם החומרים נראים ומרגישים טוב והרכבתם השאירה לפחות רושם של עמידות לאורך זמן – ללא שום רשרוש גם במהלך נסיעת השטח.

תא הנוסעים של האאוטלנדר, בניגוד לקודמו תוכנן לשאת 7 נוסעים. מלפנים וגם בשורת המושבים האמצעית, המצב ממש טוב. המושבים נוחים (חסרה קצת תמיכת צד) גם בנסיעות ארוכות והמרחב ממש טוב אפילו, גם מאחור. את שורת המושבים השלישית ניתן לשלוף מרצפת תא המטען על ידי משיכה של שני חבלי אחיזה, אבל מושב זה מיועד בעיקר לילדים קטנטנים, שקרוב לוודאי גם זקוקים לבוסטר.

כביש זה השטח שלו

את יום ההשקה התחלנו בנסיעה על כביש 2 לכיוון צפון ושם האאוטלנדר התגלה כבן לוויה כלל לא רע. החששות מתיבת ההילוכים הרציפה נרגעו במקצת – עדיין מדובר בתיבה שממריצה את המנוע לסל"ד גבוה ותוקעת אותו שם כדי ליצור התקדמות. מצד אחד, עם 170 כ"ס ותיבה רציפה, ניתן לצפות שהאאוטלנדר לא יהיה כלי זריז בכלל, אבל המצב לא כך. אמנם לא מדובר כאן באיבולושן 10 עדיין, אבל האאוטלנדר מצליח לשמור על קצב טוב (10.8 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש).

אם כך, כל שיש לעשות זה להתרגל לפעולת התיבה או אם זה קשה לכם, ניתן לקבע את התיבה במצב דמוי הילוכים (יחסי העברה קבועים מראש) וזה עובד לא רע בכלל.

כמקובל היום בקרב כמעט כל המכוניות החדשות, גם האאוטלנדר מצויד בתגבור חשמלי להגה. אולם, כאן לא תשמעו מאיתנו בכיות על אבדן תקשורת וחדות, לא כי ההגה חד או מתקשר, ממש לא, אלא שממילא לא ציפינו למצוא כאלה תכונות ברכב שכזה. אולם, כן ניתן לומר שההגה מתפקד טוב מאוד ודרכו עדיין ניתן להרגיש את הבדלי החדות והשיכוך של הגרסאות בעלות חישוקי ה-16 אינטש לעומת אלו עם חישוקי ה-18 אינטש.

הגרסאות הזולות יותר כאמור מציעות חישוקי 16 אינטש ודופן צמיג גדולה יותר – אלו העניקו שיכוך טוב יותר למהמורות הכביש אך הציעו היגוי חד פחות. בגרסאות עם חישוקי ה-18 אינטש, המצב הפוך – יותר חדות, פחות נוחות. בכל מקרה, האאוטלדר שמר על התנהגות בטוחה וצפויה, ללא שום דראמות, בעיקר אם מבקשים מסלקטור ההנעה, להשתדל לצרף גם את הגלגלים האחוריים לחגיגה.

שטח, שטח תרדוף

אחרי שטיפסנו אל דרום הגולן ומילאנו את הבטן בפרות גולניות, הגיע הזמן להאכיל את המיצובישי החדש קצת אבק. עם הירידה מהאספלט, סובבנו את בורר ההנעה שני קליקים ימינה, כלומר הנעה לכל ארבעת הגלגלים, עם נעילה לדיפרנציאל המרכזי, לפחות בפוטנציה. לא ציפינו למצוא חיית שטח מסוקסת, אבל את השבילים הקלילים והרכים שאליהם נלקחנו במסלול ההשקה, אכל האאוטלנדר ללא שום בעיה.

מתליו הרכים יחסית, סופגים היטב את מרבית הזעזועים הקטנים בנסיעת השבילים, כאשר שוב עולה ההבדל המוחשי בין הגרסאות המצוידות בחישוקי 16 אינטש לעומת היקרות, עם עדיפות מובהקת לאלו הזולות. מצד שני, על אף הרכות המובנית במתלים, האאוטלדר לא ממהר להעביר משקלים מצד לצד וכן לא לרכון יתר על המידה בסיבובים חדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

להיות בלי ולהראות עם

בסופו של יום, האאוטלנדר החדש התגלה כחלופה לא רעה בכלל עבור המעוניינים לשמור על המראה של ה'כאילו שטח', לשמור על יכולת נסיעה בשבילים, מבלי לרכוש רכב שטח של ממש אשר עלול להיות יקר משמעותית וגם מוצלח פחות על האספלט.

האאוטלנדר החדש מוצע בשלוש רמות אבזור שמחירן מתחיל ב-220 אלף שקל, ממשיך ל-235 אלף ומסתיים ב-250 אלף שקל עבור הגרסה שיש בה הכל. אלו מחירים לא זולים אבל הם יושבים בדיוק מול הקפטיבה של שברולט והטוסון של יונדאי, רק שלטעמנו, התמורה באאוטלנדר עשויה להיות טובה יותר, גם בזכות שורת המושבים השלישית, המנוע והחבילה הכוללת.

אולם, אנשי מיצובישי לא מסתפקים גם בפלח הג'יפונים ומקווים למשוך לקוחות מקטגוריית רכבי השטח הגדולים (כי הם לא באמת צריכים אחד כזה) וגם מקטגוריות המשפחתיות הגדולות (היקרות יותר), פשוט כי הם רוצים ולדעתנו, גם יכולים.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully