וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי השרון הכי "מדליקים"

21.11.2007 / 16:04

סקר שנערך עבור עמותת אור ירוק חושף כי 360 אלף נהגים בישראל לא מדליקים אורות בחורף

כבכל שנה, בין ה-1 בנובמבר ל-31 במרץ, מחוייבים כל כלי הרכב לנסוע עם אורות דולקים בשעות היום בכבישים בינעירוניים, ומשאיות, אופנועים וכלי תחבורה ציבורית, אף להדליק אורות בתחומי העיר בכל זמן. אולם, מסקר שערכה גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת 'אור ירוק' עולה כי שבעה אחוזים מהנהגים בישראל, שהם כ-190,000 נהגים, אינם יודעים שהחוק בישראל מחייב כל כלי רכב להדליק אורות בדרכים בינעירוניות בחורף ו-13 אחוז שהם כ-360,000 נהגים אינם מקפידים להדליק ביום באופן קבוע.

במילים אחרות, למרות ש-93 אחוזים מכלל הנהגים מודעים לצורך להדליק אורות בשעות היום בחורף, רק 87 אחוזים מהם מקפידים על הדלקת אורות. מתוכם, 10 אחוזים טוענים כי לעתים הם שוכחים להדליק אורות ו-3 אחוזים מדליקים אורות בהתאם לראות עיניהם.

נתון נוסף שעולה מהסקר מראה כי 12.8 אחוז מאוכלוסיית הנהגים הצעירים בגילאים 18 עד 34, אינם מדליקים אורות ביום בדרך בינעירונית בחורף. כמו כן, 10.8 אחוז מהעולים החדשים אינם מדליקים אורות ביום בדרך בינעירונית בחורף, אולי בגלל קשיי הסתגלות לשפה כאשר הם נחשפים להודעות על כללים חדשים לנהיגה בחורף.

מפילוח התשובות בין חמישה אזורים מרכזיים בארץ (צפון, דרום, ת"א, שרון וירושלים) נמצא כי אזור השרון נמצא במקום הראשון מבחינת מדליקי האורות בחורף עם 93.5 אחוזים. במקום השני נמצא אזור הדרום עם 87.5 אחוזים מדליקים, במקום השלישי נמצאים ת"א והסביבה עם 84.8 אחוזים מדליקים, במקום הרביעי - חיפה והצפון עם 81.1 אחוזים מדליקים ובמקום החמישי- נמצאים ירושלים והסביבה אשר רק 77.8 אחוזים מהנהגים מדליקים אורות בחורף.

כמו כן נמצא כי כל הנהגים המתגוררים באזור השרון ציינו נכונה כי כל סוגי הרכב מחויבים בהדלקת אורות ביום בחורף בדרכים בינעירוניות.

מעבר לחשיבות העצומה של הדלקת אורות הרכב לשיפור הנראות בתנאי החורף, הקנס על אי הדלקת אורות כנדרש הוא 165 שקלים ושתי נקודות ואם תצליח המשטרה לתפוס את כל הנהגים ה'לא מדליקים', הרי שהיא תשלשל לכיסה 59,400,000 שקלים. סכום לא רע בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully