וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

630 סוסים ל-911 קבריו

22.11.2007 / 10:38

סדנת טקארט משדרגת את הפורשה 911 קבריו לרמות חדשות, עבור מי שרוצה לפזר שיער ב-345 קמ"ש

כמה כוחות סוס זה מספיק? מסתבר שאין מספר כזה. אולם, מרבית כלי הרכב המשופרים עליהם אנו מספרים לכם, הם סגורים, כלומר בעלי גג קשיח והפעם, אנו מספרים לכם על אחת ממכוניות הקבריו האולטימטיביות.

ה-911 קבריו טורבו. זאת הוצגה בתערוכת פרנקפורט האחרונה לפני כחודשיים וזמן זה הספיק לסדנת טקארט כדי לשים את הידיים על אחת כזו ולהציע שלוש רמות של שיפורים לבריה משטוטגארט.

מנוע ה-3.6 ליטר בוקסר של פורשה מחלץ עם יציאתו משערי החברה 480 סוסים בריאים וכמובן שלטקארט זה לא הספיק, אז הם החליפו את שני מגדשי הטורבו המקוריים והמתקדמים (מניפות בגאומטריה משתנה) באחרים גדולים יותר, התקינו צנרת יניקה חדשה אשר עשויה מסיבי פחמן, הגדילו את האינטרקולרים (מצנני ביניים) והחליפו את מערכת הפליטה מתחילתה ועד סופה באחרת עשויה מנירוסטה כולל ממירים קטליטיים המאפשרים זרימה מהירה יותר של הגזים. לסיום, מחשב ניהול המנוע עודכן בתוכנה חדשה בהתאם לחומרה שהתחלפה.

התוצאה היא 630 סוסים פראיים, 83.5 קג"מים מקמטי אספלט וביצועים מעולם הקצפת של מכוניות ה'על' - 3.5 שניות דרושות לה כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש והקבריו הזו לא תפסיק להאיץ לפני 345 קמ"ש. אולי כדאי שנסגור את הגג בכל זאת? אם מספרים אלה הם מעט יותר מדי עבורכם, ישנן עוד שתי רמות בסיסיות יותר עם "רק" 530 ו-580 כ"ס.

הרבה מעבר לכוח

מעבר לשדרוגי המנוע, נמצא גם תיבת הילוכים ידנית מחוזקת שבה השתפרה גם מערכת הקירור לנוזל הגיר וכמובן מצמד (קלאץ') חזק יותר שיוכל להתמודד עם העומס המוגבר. אבל אם גם הגיר הידני מהווה מעמסה עבורכם, טקארט מציעים גם תיבה אוטומטית טיפטרוניק מחוזקת, אז אפשר להיות רגועים.

גם בתחום הכבישים שאינם ישרים היה לאנשי טקארט מה לומר. מערכת המתלים של ה-911 טורבו קבריו שודרגה באחרת אלקטרונית אשר שולטת על גובה הרכב (מאפשרת הנמכה של 25 מ"מ נוספים) ומציעה לנהג בחירה בין מצב נוחות למצב ספורט קשיח. כמו כן, מערכת זו תקשיח את המתלים עצמאית כאשר היא "חשה" שהנהג עובר למצב נהיגה ספורטיבי. בקצוות הרכב מוקמו 4 חישוקים בעיצוב חדש שהולם את גודלם (20 אינטש) ועליהם הולבשו צמיגים במידות 245/30 מלפנים ו-325/25 מאחור.

עכשיו, כדי שכולם ידעו שאתם נוהגים במכונית שיצאה משערי סדנת טקארט, הקבריו הזו קיבלה גם שלל אביזרים אווירודינמיים בכל פינה אפשרית כולל ספוילרים, חצאיות, כנפונים ומה לא, אבל בקלות אפשר לוותר עליהם לטעמנו. בתא הנוסעים המפואר ממילא ניתן להוסיף גם ריפודי עור בגוונים עזים יותר מהמוצעים בחברה וכמובן עוד תגי טקארט, ככה בשביל האווירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully