וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול במסורת יפנית

יואב קווה

5.12.2007 / 13:34

המאזדה 6 החדשה רוצה להמשיך את הצלחת קודמתה. האם היא תעשה זאת? ואיך היא מול היפניות האחרות?

ברכות לרגל הקידום בעבודה. ברכות על המשכורת שתפחה מעט ועל הגאווה בחזה שתפח לא מעט. ועכשיו נותר רק להחליט איזו מכונית "מנהלים" לבחור. לפניכם שלוש מתמודדות מתוצרת יפן: מאזדה 6 החדשה נגד סובארו B4 נגד הונדה אקורד. המחיר זהה: 151 אלף שקל. קהל היעד משותף: מנהלים בדרגי ביניים, שזכאים לרכב צמוד בליסינג ממקום העבודה. פלח השוק הזה תופס כ-11% מהשוק. יבואני הרכב נלחמים עליו בשיניים חשופות.

הדור הראשון של מאזדה 6 הוביל את הפלח לאורך מספר שנים, אבל בתקופה האחרונה ולקראת פרישתו לגמלאות, נעקף על ידי סובארו B4. מאחור, במקום השלישי ובפער לא גדול, דהרה המתחרה הצמודה הונדה אקורד. אלא שבשבועות האחרונים נטרפו הקלפים מחדש. יבואן מאזדה ופורד השליך לזירה שני שחקנים רעננים - הדור השני החדש של מאזדה 6 והדור השלישי החדש של פורד מונדיאו. התחרות נפתחה מחדש.

מאזדה 6: התבגרה

המכונית החדשה ביותר בחבורה. הושקה בשנת 2007. הדור השני של מאזדה 6 פחות ספורטיבי מהדור הראשון, וההגה החשמלי בו צוידה המכונית נותן פידבק פחות מדויק מהכביש. את מי זה מעניין? מעטים בלבד. רוב הקהל המיועד של המכונית ישמח לגלות שמאזדה 6 החדשה היא מכונית בוגרת יותר מהקודמת. נוחות הנסיעה השתפרה, אם כי היא עדיין לא ברמה של סלון אירופאי. המהלך הראשוני של המתלים במאזדה 6 רוכך, וזה מורגש. ההמשך פחות מעודן. אם נוהגים במהירות גבוהה ונקלעים למהמורה רצינית בכביש - ולצערנו זו לא תופעה נדירה - תגיב המכונית בחבטה מסוימת.

בידוד הרעשים השתפר. מאזדה 6 החדשה מצליחה להשאיר את רעשי הצמיגים והמנוע בחוץ, ובמהירויות גבוהות חודר פנימה רק מעט רעש רוח. איכות הגימור ותחושת ההידור בתא הנוסעים עלו גם הן כיתה, אם כי הנדסת האנוש לא מושלמת. לוח המכשירים עמוס בהרבה כפתורים קטנים ומבלבלים. אחד הבוחנים העיר ש"מרוב אורות לא רואים את היער". בוחן אחר התלונן ש"המרחב מלפנים צפוף במקצת".

חיסרון קצת יותר מציק קשור למה שמסתתר מתחת למכסה הקדמי. המנוע של מאזדה 6 חזק בעיקר בסל"ד גבוה. כלומר, כדי להאיץ בעוצמה צריך לנעוץ בו את הדורבנות ולהעביד אותו בקצב של יותר מ-5,000 סיבובי גל ארכובה בדקה. בגזרת ה-3,000 סל"ד המנוע מנומנם. קוראים לזה "מנוע לא גמיש". האם זה מפריע? כן אבל לא נורא. המנוע של מאזדה 6 פועל חלק מאוד ושש אלי סל"ד גבוה, וגם תיבת ההילוכים האוטומטית משתפת פעולה היטב. חוץ מזה, בסל"ד גבוה המנוע מפיק צליל ספורטיבי סקסי למדי.

מאזדה 6 היא המכונית הארוכה ביותר בשלישייה - 475 ס"מ לעומת 466 ס"מ לשתיים האחרות. היא גם המרשימה ביותר מבחינה ויזואלית: בגלל הגודל שלה, בגלל שהיא חדשה על הכביש ובגלל העיצוב הנוצץ, ויש מי שיגידו עיצוב נוצץ מדי, פומפוזי. האבזור הבטיחותי מקיף: שש כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP). מאזדה 6 החדשה טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי, אבל אפשר להמר על חמישה כוכבים.

סובארו B4: עוף החול

אפשר לקרוא לה עוף החול. היא מסתובבת בדרכים כבר מ-2003. היא נפוצה במשטרת התנועה, בציי רכב ובכלל. לרגע נדמה היה שזוהרה של B4 הועם, אבל ב-2006 היא זכתה במתיחת פנים אפקטיבית שהפכה אותה שוב למכונית אטרקטיבית. מדובר במכונה משובחת. קחו אותה לכביש ים המלח וסעו במהירות גבוהה. מערכת המתלים תבלע את השיבושים באדישות ואפילו לא תגהק, וככל שהמהירות עולה והמהמורות נעשות אכזריות, יותר כך מצטיינת מערכת המתלים של ה-B4. בתוך העיר ובמהירות נמוכה היא מצטיינת קצת פחות (גם בגלל צמיגים בחתך 45 נמוך במיוחד - צמיגים וחישוקים יפים אבל לא הכי פרקטיים).

B4 היא המכונית היחידה במבחן שערכנו שמצוידת בהנעה לכל הגלגלים. ההנעה הזאת היא יתרון עצום כשהכביש מכוסה בוץ, שלג או קרח. כמה פעמים בשנה זה קורה בישראל? לא הרבה. יבואן סובארו משווק את ההנעה לכל הגלגלים כיתרון בטיחותי. צריך להאמין לו בערבון מוגבל. הנעה לכל הגלגלים לא מצילה את המכונית והנוסעים מהחלקה שנובעת מתמרון חירום בכביש. במצב כזה צריך בקרת יציבות אלקטרונית. סובארו B4 מציעה בקרה כזאת, אבל רק בגרסה היקרה יותר שלה - זו שמצוידת במנוע 3.0 ליטרים, וחבל. ל-B4 יש יומרה ספורטיבית לא מבוטלת. זו מכונית מהנה לנהיגה, אבל ההיגוי שלה מעורפל. למעשה, למאזדה 6, עם כל הביקורת, יש היגוי מוצלח יותר.

המנוע של ה-B4 מספק את הסחורה אבל תיבת ההילוכים מצוידת רק בארבעה הילוכים, ולכן המעברים בין ההילוכים לא לגמרי חלקים ומלוטשים, ואפשר להרגיש זאת במיוחד בקיק-דאון העצבני. עיצוב הפנים פחות מהודר ומודרני מהשתיים האחרות ובמיוחד בהשוואה למאזדה 6: הצגים קטנים מדי, ובקרת אקלים ומערכת השמע ממוקמות נמוך מדי, אם כי איכות הפלסטיקה עצמה טובה מאוד. B4 היא מכונית עמידה שלא מתפרקת בקלות (אפילו לא בידיים של משטרת התנועה). עצוב שהמכונית, שמתגאה ברמת בטיחות גבוהה ובציון של חמישה כוכבים במבחן ריסוק, מצוידת רק בארבע כריות אוויר וכאמור לא בבקרת יציבות אלקטרונית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הונדה אקורד: מרשימה

אם יש לכם אקורד כסופה ותעצרו בצד כביש מהיר, אתם מסכנים את עצמכם וגם עוברים עבירת תנועה חמורה, ובכל זאת אפשר להיתקל בלא מעט הונדה אקורד כסופות חונות להן באדישות בשולי כבישים מהירים. מדובר כמובן בניידות סמויות לאכיפת מהירות של משטרת התנועה. לשוטרים כידוע מותר הכל.

הונדה אקורד נחשבה פעם מכונית נוצצת ומרשימה במיוחד. גם היום היא מצליחה להרשים, פחות מבחינת העיצוב וההופעה ויותר מבחינה מכנית. הכוונה היא בעיקר למנוע ותיבת ההילוכים האוטומטית.

הונדה היא יצרן המנועים הגדול ביותר בעולם: מכסחות דשא, אופנועים, מכוניות, סירות מירוץ, הכל. בהונדה יודעים את העבודה. יחידת הכוח של האקורד מציעה את הביצועים הטובים ביותר: אקורד היא המכונית המהירה ביותר בשלישייה, הזריזה ביותר במאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש וגם החסכונית ביותר. צריכת הדלק שלה במבחן הסתכמה ב-10.3 ק"מ לליטר - חיסכון ניכר בהשוואה ל-9.2 ק"מ לליטר של מאזדה 6 ובוודאי לעומת 8.2 של סובארו B4.

אלא שאקורד מסגירה את גילה המתקדם (המכונית הושקה כבר ב-2002) בתחומים אחרים. בידוד הרעשים פחות מוצלח מבשתיים האחרות, ובמיוחד בהשוואה למאזדה 6, אם כי נוחות הנסיעה טובה והתנהגות הכביש מדויקות ומשרות ביטחון. מה שמטריד במיוחד הוא דלות האבזור שמקבלים עם המכונית. אנחנו מוחלים על כיסויי גלגלים מפלסטיק (גם במאזדה 6 יש כאלה), אבל מתקשים למחול על שתי כריות אוויר בלבד והיעדר בקרת יציבות אלקטרונית.

הונדה אקורד הנוכחית נמצאת בדמי ימיה. באביב הקרוב תושק המחליפה. אפשר לצפות להפתעות (וצריך לקוות שהמחיר לא יקפוץ לשמיים).

לסיכום

כל השלוש ברמה גבוהה מאוד. אף אחת לא מאכזבת. כולן נחשבות גם מכוניות אמינות מאוד ומבוקשות. ובכל זאת יש טובות יותר ויש טובות עוד יותר.

מאזדה 6 החדשה היא המכונית הטובה ביותר בשלישייה היפאנית הזאת. הסיבה הראשונה היא בטיחות. מאזדה 6 היא היחידה שמצוידת באבזור בטיחותי מלא: שש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית. שש כריות אוויר פירושו שהמכונית מצוידת בזוג כריות וילון שנפתחות מהתקרה כלפי מטה. כריות וילון מעניקות הגנה מסוימת לראשי הנוסעים במקרה של פגיעת צד בעמוד או בעץ וגם במקרה של התהפכות.

בקרת יציבות אלקטרונית מסוגלת לזהות מצבי החלקה, ולהפעיל בשיקול דעת ממוחשב את מערכת הבלמים של המכונית ולהחזיר אותה לנתיב הרצוי. בקרת יציבות אלקטרונית עשויה למנוע תאונות קטלניות שנובעות מאיבוד שליטה.

הסיבה השנייה היא רעננות. מאזדה 6 היא המכונית המודרנית ביותר כאן והיחידה שהושקה השנה. תעשיית הרכב מתקדמת במהירות. בזכות מחשבים רבי עוצמה ותוכנות מתקדמות הצליחה התעשייה הרכב לקצר אורך חיי דור של מכונית בכמעט חצי. כל מכונית חדשה שמגיחה לכבישי העולם מציגה בדרך כלל שיפור לעומת הדור הקודם שלה, ולעומת מתחרות מיושנות יותר. מאזדה 6 היא מכונית הדוקה יותר ומגובשת ומרגישים את זה בנהיגה ובנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully