וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בדלהי: עצור בטרם תעבור

7.12.2007 / 12:14

המספר העצום של הולכי הרגל שנהרגים תוך חציית כביש הביאה את משטרת הודו לאכוף את החוקים. ההודים מגלים את ההמתנה ברמזור

יותר מ-900 הולכי רגל נהרגים כל שנה במהלך חציית כבישיה הסואנים של דלהי בירת הודו. בשל כך החליטה המשטרה שהגיע הזמן להתחיל לאכוף חוק נגד הצורה המקובלת לחציית כביש בעיר: בריצה, בלי קשר למעבר חציה או לרמזור.

אתמול (חמישי) התייצבו שוטרי תנועה בששה צמתים עמוסים בהודו, תפסו הולכי רגל שחצו את הכביש באור אדום, נתנו להם דו"חות, ואילצו אותם לשלם במקום קנסות של 20 רופי. לאחר מכן הסבירו להם השוטרים כי יש לחכות בסבלנות לרמזור ירוק לפני שחוצים.

התגובות לחוק נעו בין תמיהה לכעס. "אנחנו חייבים לרוץ, והאור לא נשאר ירוק מספיק זמן כדי לאפשר לנו לחצות", אמר בכעס לאחד השוטרים פקיד בן 57. "ובמקומות אחרים אין מעברי חציה בכלל", הוסיף. "דבר עם הממשלה ובקש יפה שיצרו מעברי חציה" ענה לו השוטר.

אדם אחר טען כי העוברים על החוק הם בעיקר כפריים שהיגרו לעיר. "איך בן כפר אמור לדעת מהי משמעות האורות האלה? אין רמזורים בכפרים", אמר.

האנשים שהמשטרה העמידה משני צידי הכביש צחקקו במבוכה וחייכו לאנשים בצד השני. ברגע שהתנועה נרגעה מעט, הולך רגל חצוף אחד ניסה לחצות את הכביש בריצה למרות הנוכחות המשטרתית. הוא יורט במהרה על ידי שוטר, לקול צחוקם של כל הממתינים.

"מטרתנו היא לא להעמיד לדין אנשים, אלא לחנך אותם" הסביר דובר מטעם המשטרה. אך מסתבר שלא כל מי שנקנס הפנים את המסר. "בפעם הבאה אזהר" אמרה בחורה בת 20. "אסתכל לבדוק אם יש שוטר תנועה לפני שאחצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully