וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה - השלב המכריע

12.12.2007 / 13:27

אחרי שבחרתם את המכונית הנבחרת בכל קטגוריה, הגיע הזמן 'להקליק' ולבחור את מכונית השנה שלכם לשנת ‏2007

זהו, זה השלב הסופי והמכריע בפרויקט בחירת מכונית השנה של גולשי וואלה! רכב. לפני מעט ויתר משלושה חודשים, נתבקשתם להצביע ולבחור את המכונית הראויה ביותר בכל קטגוריות הרכב וכעת, רגע לפני שריקת הסיום בה נכתיר את מכונית השנה הישראלית שלכם לשנת 2007, כשמאחורינו למעלה מ-100 אלף הצבעות, נכריז על המנצחות בקטגוריות אשר יתחרו על לבכם כדי לזכות בתואר הנכסף.

רכב העבודה של השנה – איסוזו D מקס

שוק רכבי העבודה בישראל אינו גדול ומגוון כמו אלו האחרים, בעיקר לנוכח ביטול ההכרה במס אשר ספג שוק זה. ביטול ההכרה צמצם משמעותית את מספרי המכירות וכדאיות הרכישה של אחד מהטנדרים והטנדרונים ירדה פלאים. למרות זאת, בסקר שנערך ל-8 מהשחקנים בקבוצה, התגלה מאבק צמוד במיוחד בקרב שלושת הטנדרים המובילים בשוק – טויוטה ויגו, איסוזו D מקס ומיצובישי האנטר.

עם כל יום שחלף, החליפו השלושה הובלה בקבוצות וקשה היה לשער מי יהיה זה שיקטוף את תואר רכב העבודה של השנה. אולם, ההכרעה הגיעה – הצבעות הגולשים העניקו ל-D מקס של איסוזו את התואר עם 25 אחוזים מסך ההצבעות. אחריו, במרחק של אחוז בודד ניצב הטויוטה ויגו ואל המקום השלישי הגיע ההאנטר המעוצב של מיצובישי.

רכב הסאלון של השנה – ב.מ.וו סדרה 5

פלח שוק מכוניות הסאלון נשלט באופן כמעט מסורתי על ידי המתחרות האירופיות ולכן, 5 מתוך 8 המתמודדות מקורן ביבשת הישנה. שלוש האחרות, הונדה לג'נד, לקסוס GS והקרייזלר 300C מגיעות אלינו מארה"ב, אך שתי הראשונות שייכות ליצרניות מיפן, כך שהייצוג היה מגוון למדי.

בסקר זה, כפי שאתם יכולים לראות, הסדרה 5 שוב הסתערה קדימה ואף הצליחה לזכות בתואר מכונית השנה בקטגוריית הסאלון לשנת 2007 עם 24 אחוזי הצבעה. אולם, באופן מפתיע לפחות בישראל, אל המקום השני מגיעה השחקנית החדשה בשוק המקומי – לקסוס GS עם 18 אחוזי הצבעה ובכך היא דחקה את אודי אל המקום השלישי עם 16 אחוזי הצבעה. מרצדס, יצרנית הרכב מהמוכרות בעולם הצליחה להגיע רק אל המקום הרביעי עם ה-E קלאס.

רכב השטח של השנה – האמר H3

התוצאות בסקר בחירת רכב השטח של השנה לימדו אותנו שסקסאפיל, עיצב שלא ניתן להתעלם ממנו וכמובן תדמית, יכולים לחרוץ גורלות בעולם הרכב הישראלי.

כרבע מתוך כמעט 12 אלף מצביעים, בחרו בהאמר הקטן במשפחה כרכב השטח הנבחר של השנה, בין אם זה בגלל הופעתו האגרסיבית או באם בזכות יכולות השטח של האמריקני שהתאזרח.

במקום השני, אנו מוצאים את המוביל בפלח שוק זה – טויוטה לנדקרוזר עם 2 אחוזי הצבעה, 2 אחוזים בלבד מאחורי ההאמר. אל המקום השלישי, עם 21 אחוזי הצבעה, הגיע רכב השטח המפואר של פולקסווגן – הטוארג, אשר גם אם נחשב לעדין ביחס לאחרים בכל הקשור לעבירות, הוא עדיין משך את חובבי היוקרה שבניכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המשפחתית של השנה – הונדה סיוויק

הסקר האחרון שבסדרה, הציג מלחמה עיקשת בין כמעט 23 אלף המצביעים. מצד אחד, ניתן היה להבחין בהצבעה מסורתית עבור המכונית הנמכרת ביותר בישראל בקטגוריית המשפחתיות – מאזדה 3 ואל מתחרותיה טויוטה קורולה והונדה סיוויק, ומנגד, נרשם זינוק מאיים מצד המצביעים שחיפשו אולי את שבירת המסגרת המסורתית עם הצבעות עבור הפולקסווגן גולף והסיטרואן C4.

אך עם המספרים לא ניתן להתווכח. עד מהרה, שלוש היפניות פתחו פער עצום ביחס לאחרות תוך החרפת המאבק בנין לבין עצמן. וכך, מספר ימים לפני נעילת הסקר, ביססה הסיוויק של הונדה את מעמדה כמובילה (בגדול עם 24 אחוזי הצבעה) של דעת הקהל כזוכה בתואר מכונית השנה בקטגוריית המשפחתיות ונראה שהיא מותירה את המאבק בין ה-3 לקורולה. ברגע נעילת הסקר, הצלחה ה-3 להעפיל אל המקום השני עם 19 אחוזים מההצבעות ובמקום השלישי, עם 18 אחוזים מההצבעות ניצבת הקורולה.

מכונית הסופר מיני של השנה – מאזדה 2

פלח שוק הסופר מיני היה השנה אחד הפעילים ביותר בישראל – אליו הצטרפו רק השנה האופל קורסה החדשה, הפיג'ו 207, הרנו קליאו וכמובן המאזדה 2. אולם, כבר בדקות הראשונות של ההצבעות, היה ברור לכולם כי אף אחת לא תוכל לגזול את תואר מכונית השנה בקטגוריה זו מהמאזדה 2 החדשה.

מספרי המכירות האדרים כבר בחודשים הראשונים לקיומה בישראל והדחיפה מצד היבואן כנראה שעשו לכם את 'זה' וה-2 הצליחה לגרוף 26 אחוזים מסך ההצבעות בסקר זה.

אל המקום השני הגיעה סוזוקי סוויפט המצוינת עם לא פחות מ-20 אחוזים מההצבעות, כאשר מדליית הארד הולכת אל היפנית השלישית – הטויוטה יאריס.

מיניוואן השנה – מאזדה 5

חשבתם לרגע שמאזדה תלך הביתה עם תואר אחד בלבד? אז חשבתם. כי בסקר בחירת המיניוואנים אין עוררין, עם 30 אחוזי הצבעה, המאזדה 5 לוקח את תואר המיניוואן של השנה בהליכה (או בנסיעה אם תרצו). הפופולריות העצומה של מוביל הנוסעים היפנית הפכה אותו לא רק למבוקש מאוד, אלא גם למוערך בקרב הציבור.

בפעם הראשונה, במקום השני נדחקים שני מתחרים – עם מספר הצבעות זהה של 15 אחוזים (מחצית מהמאזדה 5) ואלו הם הפולקסווגן טוראן (כן, זה שיודע להחנות את עצמו) וה-C4 פיקאסו שהגיע לאחרונה לישראל ושנה הבאה יוצע גם בגרסת 5 מושבים.

אל המקום השלישי מגיע אחד המיניוואנים החביבים עלינו – הונדה FRV עם 14 אחוזי הצבעה.

מכונית הפאר של השנה – מרצדס S קלאס

הן עולות כמו רידה בתל אביב, יש בהן מספיק עור כדי להלביש עדר פרות, הן גדושות בטכנולוגיה תעופתית כמעט והן יודעות לעשות כמעט הכל עבורכם, אפילו קפה אם תתעקשו. אבל העובדה שמכוניות אלו רחוקות מאיתנו, לא מונעת מאיתנו לחלום ולקוות שיום אחד... אולי תהיה לנו מכונית שכזו.

והיא גדולה, מפוארת, מוקפדת טכנולוגית וכעת גם מכונית השנה שלכם בקטגוריית מכוניות הפאר – מרצדס S קלאס. 24 אחוזים מכם קבעו זאת והעניקו לה את התואר היוקרתי. אך גם כאן, אנו שוב עדים לניפוץ ההגמוניה של יצרניות הרכב הגרמניות בשוק המכוניות שדורשות חשבון בנק עמוק.

אל המקום השני מגיעה הלקסוס LS שהגיעה לאחרונה לישראל עם 18 אחוזי הצבעה והיא למעשה דוחקת את הסדרה 7 של ב.מ.וו אל המקום השלישי עם 17 אחוזי הצבעה ואת ה-A8 של אודי אל המקום הרביעי עם 14 אחוזי הצבעה.

מכונית הפתוחה של השנה – מרצדס SLK

יש שטוענים כי ישראל היא המדינה המתאימה הכי פחות לנהיגה במכונית ללא גג – בקיץ חם מדי ובחורף רטוב, אבל אותנו זה לא משכנע. די בנסיעה אחת ביום יפה או בערב קיצי כדי להבין שכל אחד חייב שתהיה ברשותו לפחות מכונית פתוחה אחת בתקופת חייו.

ובקטגוריה זו, מרצדס הולכת עם תואר נוסף הביתה – ה-SLK השובבה והיוקרתית, בעלת הגג הקשיח המתקפל, נבחרה על ידכם כראויה ביותר לזכות בתואר המכונית הפתוחה של השנה עם 25 אחוזים מהקולות.

במקום השני עם 22 אחוזי הצבעה נמצאת הבוקסטר היאפית ובמקום הלשישי נדחקות שתי מתחרות נוספות עם 14 אחוזי הצבה – הונדה S2000 הכסחיסטית וה-Z4 הסקסית של ב.מ.וו.

מכונית המנהלים של השנה – סובארו B4

אנחנו קוראים להן משפחתיות גדולות ואתם קוראים להן מכוניות מנהלים. למה? יתכן שבגלל המסורת, אבל האם זו אותה מסורת שגרמה לכם לבחור בהערצה כמעט גמורה את ה-B4 של סובארו? אולי, אבל יתכן שגם היותה מכונית ה"מנהלים" היחידה להציע הנעה כפולה בנוסף ליתרונותיה האחרים.

אל המקום השני הגיעה מובילת האירופיות, פולקסווגן פאסאט עם 20 אחוזים מקולות המצביעים ואל המקום השלישי עם 18 אחוזי הצבעה מגיעה האקורד המוערכת.

אבל איפה המאזדה 6? רק במקום הרביעי עם 10 אחוזי הצבעה. אבל יש לנו הרגשה שבשנה הבאה, ה-6 החדשה תשנה את התמונה.

מכונית הספורט של השנה – פורשה קאיימן

"זה רק ספורט" שרה דפנה דקל ולא הגיעה לשומקום, וזהו אמנם רק סקר , אבל הוא מגיע רחוק מאוד - סקר של מכוניות הספורט שאליו נדחקו 8 שכיות החמדה המהנות ביותר בישראל. ומי ניצחה? מי שבתה את לבכם? אותה אחת שגרמה לנו לא לישון בלילות ולא להפסיק לנהוג כשביקרה אצלנו – פורשה קאיימן S המרטיטה. לא עובר יום בלי שנתגעגע אל המכונית ש-26 אחוזים מכם הצבעתם עבורה.

במקום השני, אולי בעיקר בגלל העיצוב והסקסאפיל שהיא מעוררת הגיעה ה-TT של אודי עם 15 אחוזי הצבעה ובמקום השלישי, ניצבת המיצובישי איבולושן 9 עם 14 אחוזי הצבעה. כדאי להזכיר כי ממש בקרוב כבר נזכה לראות כאן את האיבולושן 10 וזו כבר מאיימת לגרום לנו להזיע מהתרגשות.

אז זהו, השלב הסופי באמת כבר כן. כל שנותר לכם לעשות זה להיכנס אל הסקר המסכם בצדו השמאלי של הדף, לבחור את מכונית השנה מבין מנצחות כל הקטגוריות ולהשפיע. אנחנו כבר התחלנו להמר על התוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully