וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי R8 יוצאת לקרב

ירון אדרי

22.12.2007 / 11:51

סדנת המירוצים 'Creventic BV' מהולנד, הפכה את האודי R8 ל-CR-8, מכונית מירוץ לכל דבר ועם הרבה עניין

מכונית הספורט של האודי, ה-R8, מכילה את כל הסממנים הנחוצים ממכונית ספורט ורק דבר אחד חסר לה – גרסת מסלול. בעצם, כבר לא חסר לה, היות וסדנת Creventic BV מהולנד טיפלה גם בנקודה הזאת. התוצאה – אודי CR-8.

הדרך לבניית מכונית מירוץ, מצריכה המון מחשבה ותכנונים הנדסיים. כך למשל, ויתרו ההולנדים על שיפור מרחיק לכת למנוע ולאחר מיפוי מחדש של תוכנת הניהול, נוספו ל-420 הסוסים הקיימים רק 10 חברים חדשים. המהנדסים מקווים לסחוט עוד קצת סוסים, אך מבלי לפגוע באמינות המנוע או להעלות בצורה משמעותית את צריכת הדלק. עוד עמלים המהנדסים על התאמת גיר סיקוונסיאלי לשיפור הביצועים.

בעוד שמנוע יעיל הוא ערובה למכונית מירוץ טובה, חשוב לזכור כי על המכונית לעמוד בלא מעט תקנות. כך נוספו לה ניפוחים אווירודינמיים בכל מיני פינות, כנף אימתנית מאחור, מיכל דלק מיוחד בנפח 90 ליטר, כלוב התהפכות וחישוקי 18 אינטש סופר קלים מבית BBS עם צמיגי סליקס של 'טויו רייסינג'. מתלים מירוץ מתכווננים הותאמו גם הם ל-CR-8 בכדי שתוכל לנוע בזריזות גם בקטעי המסלול המפותלים. השלב הבא, כך אנשי הסדנה, להפחית משקל על ידי הכנסת חלקי קארבון בכל מקום אפשרי.

המכונית שבתמונה לא נועדה למטרות יחסי ציבור או הצהרת כוונות ליכולות הסדנה, וכבר בחודש הבא תיחשפנה באופן רשמי 2 מהן במסלול המירוצים החדש באבו-דאהבי. זה לא חדש שמדינות המפרץ העשירות הולכות ותופסות חלק נכבד בעולם הספורט המוטורי וכנראה שכבר בשנה הקרובה נראה את ה-CR-8, נהוגה בידי ברוני נפט עם גאלביות, במירוצי הסיבולת השונים ואולי אף ב-24 השעות של לה מאן. למרות הכל, כנראה שהיא לא תפגע בהגמוניה של האודי R10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully