וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יערן חדש נולד

25.12.2007 / 11:42

סובארו חושפת רשמית את הדור השלישי לפורסטר - הוא נראה טוב וגם צפוי לנסוע טוב יותר בשטח

סובארו יפן חושפת היום את הדור השלישי של הפורסטר. רכב הכביש-שביל של החברה שזכה בעשר שנות חייו ושני הדורות הקודמים לעדת מעריצים מסביב לעולם בזכות יכולתו לחלוף על פני דרכים לא סלולות, כשכל בני המשפחה בו על ציודם.

מהתמונות שנתקבלו נראה שהפורסטר מיישר קו עם העיצוב החדש של סובארו אשר נראה לראשונה ב-B3 החדשה (אימפרזה). בנוסף לכך, כדי להתברג טוב יותר בתחרות שבקבוצת הקרוסאוברים ורכבי הכביש-שביל, סובארו העצימו את הופעתו של הפורסטר החדש מכן בחינה. ראשית, הוא גבוה ב-11 ס"מ, רחב ב-4.5 ס"מ, ארוך ב-7.5 ס"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 9 סנטימטרים שלמים כדי להגדיל את המרחב בתא הנוסעים, אשר כעת עומד על 261.5 ס"מ.

שנית, אל הגוף הגדול הותאמו חישוקי 16 ו-17 אינטש חדשים (בהתאם לגרסה), חיפויי הגלגלים רחבים יותר ואל החזית נוספו קישוטי "כאילו שטח" כמו דמוי מיגון ועוד.

סובארו טוענים גם לשיפור יכולות השטח, בזכות הגדלת זויות המרכב וצמיחת מרווח הגחון לכדי 22.5 ס"מ - 2.5 ס"מ יותר מבעבר, נכון לגרסת ה-XT. בשאר הגרסאות מרווח הגחון עומד על 21.5 ס"מ - 1.5 ס"מ יותר מבעבר.

גם המתלה האחורי הוחלף מרב-חיבורי לעצמות עצה כפולות לטובת שיפור ההתנהגות והמרחב המוצע בתא המטען. דלתות הרכב גדולות יותר ואלו האחוריות נפתחות כעת בזווית של 75 מעלות כדי לשפר את הגישה אל המושב האחורי.

בתא הנוסעים ניתן למצוא גם מספר רב יותר של תאי אחסון כמו אחד גדול במיוחד אשר יכול להכיל מחשב נייד או כל פחץ אחר בגודל מחברת A4 וכן שקעים לחיבור אמצעי שמע חיצוניים כמו IPOD וכדומה.

מנועים ומכללי הנעה

שלוש גרסאות הפורסטר ימשיכו להציע את מנועי ה-2.0 ליטר המוכרים של החברה, את זה האטמוספרי (158 כ"ס ו-19 קג"מ) ואת זה הנעזר במגדש טורבו (230 כ"ס ו-32.6 קג"מ). אולם, שניהם עברו עדכונים נרחבים במשקלם, באופי פעולת התזמון המשתנה לשסתומים, בסעפות היניקה והפליטה, במזרקים ובתוכנת ניהול המנוע כדי לשפר משמעותית את רצועת הכוח המופקת, בייחוד בסל"ד הנמון ובסל"ד הביניים. כמו כן, שדרוגים אלו הפכו את המנועים ליעילים יותר מבחינת צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

גם בסעיף תיבות ההילוכים, סובארו בוחרים שלא לחדש הרבה - הגרסה האוטומטית תמשיך להציע תיבה עם רק 4 הילוכים (ישנה ג גרסה ידנית 5 הילוכים), אך בדור שלישי זה הם הוסיפו מערכת הקרויה N קונטרול וזו תשלת אוטומטית את תיבת ההילוכים למצב ניוטרל במידה ודוושת הבלם נלחצת לזמן מה כאשר התיבה משולבת להילוך D.

הכוח יועבר כמובן לכל ארבעת הגלגלים, בעזרת שתי מערכות שונות - Active Torque Split בגרסה האוטומטית המסוגלת לחלק את המומנט בין הגלגים הקדמיים לאחוריים בהתאם לצורך. ואילו הגרסה הידנית תקבל דיפרנציאל מרכזי ודיפרנציאל מוגבל החלקה בגלגלים האחוריים (limited slip differential). סובארו מציינים כי שתי הגרסאות יוצעו עם בקרות יציבות אלקטרוניות. תגבור הכוח למערכת ההגה יעשה כעת חשמלית וזה ישנה את משקלו בהתאם למהירות הנסיעה.

הפורסטר יפגוש את קהלו האירופי ככל הנראה בתערוכת ז'נבה שתתקיים בחודש מרץ, אך את הקהל האמריקני הוא צפוי להקדים ולפגוש כבר בחודש ינואר בתערוכת דטרויט. אילנו הוא אמור להגיע בחצי השנה השני של 2008 ועל מחירים עדיין מוקדם לדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully