וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמחשוב ומוטוריקה נפגשים

ירון אדרי

27.12.2007 / 10:48

בנטלי, רולס רויס ומייבאך בצרות. הנטליה SLS 2 של דימורה מגדירה מחדש את המושג מכונית יוקרה

מחיר טוב הוא ערובה למכירות נאות. זאת בערך המנטרה שמובילה את כל החברות בעולם ולווא דווקא בענף הרכב. אולם, ישנן יצרניות שאצלן ההפך הוא הנכון ותג המחיר עבור המוצרים אותן הן מייצרות חייב לפזול כלפי מעלה, בדיוק כפי שעושים אצל דימורה (DiMora) האמריקנית עם התקדמותה של מכונית הפאר היוקרתית שלה שנחשפה לראשונה ב-2006.

"מכונית ה-2 מיליון דולר הסדרתית הראשונה". כך מכנים בדימורה את הנטליה SLS 2 הניצבת כאן לפניכם. על מה משלמים כל כך הרבה? אסטרטגיית השיווק שעומדת מאחורי המכונית שנבנית כולה בעבודת יד, עושה שימוש נרחב במילה "הכי". היא הכי מפוארת, הכי מתקדמת טכנולוגית, הכי מעוצבת, הכי מהירה וכמובן, הכי יקרה. טוב, ככה זה כשבעל הבית הוא אלפרד דימורה, יזם חסר פשרות שכבר הביא לעולם יצירות מוטוריות יוקרתיות כמו הקלנט והסקפטר ובין השאר ייסד את חברת ההיי-טק שחתומה על מחשב העל המהיר בעולם.

עם הנטליה, שואף דימורה לשלב בין 2 העולמות המוכרים לו. זה מתחיל עם לב ה-V16 בנפח 14 ליטר אשר מעביר לארבעת חישוקי ה-24 אינטש הספק של 1,200 כוחות סוס ו-124.4 קג"מ. תודות למספר טכנולוגיות חלוציות, יהיה המנוע חסכוני בצריכת הדלק שלו. דימורה גאה לספר שהמנוע יהיה כל כך נקי שאפילו ממיר במערכת הפליטה יהיה מיותר. דרך נוספת לחיסכון בדלק טמון בחומרים מהם תיבנה המכונית עצמה. בעזרת חומרים וטכנולוגיות בתחום הנדסת החלל, משקלה של המכונית יהיה קל בכ-700 ק"ג מכל מכונית אחרת במידות שלה והיא גם תהיה בטיחותית יותר תודות להם.

בתחום המיחשוב, תעשה המכונית שימוש ביותר מ-60 מחשבים שונים שישלטו על הביצועים, הבטיחות, הנוחות, התקשורת והבידור. לדוגמה, בתחום ההתנהגות יאפשר מחשב ההיגוי לבחור בין 4 תכונות שישנו לחלוטין את מאפייני הנהיגה מהגה קל ונוח להגה חד וספורטיבי. מחשב אחר ייעשה את אותה הפעולה במערכת המתלים. מצלמות וחיישנים, יעזרו לנהג לנווט בשדה הראייה המת שלו, ונראה שכאלה יהיו לו הרבה.

הדימורה תעשה שימוש בעוד מגוון רחב של גימיקים וטכנולוגיות. כך למשל, תהיה אפשרות לקבלה עם צביעה מיוחדת המשתנה משחור ללבן (!) בהתאם לטמפרטורה החיצונית, מגבי השמשות יהיו מחוממים למניעת אדים וכל זה עוד לפני שמזכירים בכלל את האבזור הפנימי הרב, בעיקר בחלקה האחורי. מחירה כאמור יעמוד על כ-2 מיליון דולר והתחזית מדברת על מסירות כבר במהלך 2008. אגב, 10 יחידות כבר מוזמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully