וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקה ה-90 - בוטל מירוץ הדקאר

4.1.2008 / 17:02

מירוץ השטח הארוך בעולם - הדקאר, בוטל יום לפני מועד הזינוק. הסיבה: רצח תיירים צרפתים והתראות על פיגועים של קאעדה

הודעה דרמטית של מארגני מירוץ השטח המפרך והיוקרתי בעולם, הדקאר. הם החליטו לבטל את המירוץ לשנת 2008 בעקבות המתיחות הגוברת באזור. לפני כשבועיים נרצח תייר צרפתי, ככל הנראה על ידי חברי ארגון הטרור אל קאעדה, וארגון הטרור איים ככל הנראה לפגוע במשתתפים.

מירוץ זה, שהיה אמור לצאת לדרך ב-5 בינואר מליסבון שבפורטוגל ולהסתיים ב-20 בינואר בבירת סנגל, עובר דרך מספר מדינות ערביות, מה שמקל על פעילות ארגוני הטרור. לכן, בהודעה קשה וחסרת תקדים, בוטל מירוץ הדקאר.

מצד משתתפי האירוע נשמעות קריאות אכזבה קשות, בעיקר לנוכח ההשקעה הכלכלית האדירה שהשקיעו כדי להשתתף במירוץ זה. גם נהג המירוץ הישראלי היחידי שאמור היה להשתתף באירוע, דרור כהן, הוא בין המאוכזבים הקשים, בייחוד לנוכח המאמץ העילאי והכלכלי שהשקיע מהונו הפרטי ומספר רב של תומכים בו.

ככל הנראה מביטול זה, המתחרים יעזבו את פורטוגל בקרוב, והנהלת המירוץ מביעה את צערה על הכניעה לטרור, אך מציינים כי הכל בא מדאגה לשלום המשתתפים ומבטיחים לעשות כל שביכולתם כדי לחזור בשנה הבאה - 2009.

בשיחה שערכנו עם הנהג הישראלי דרור כהן, הוא התקשה להסתיר את אכזבתו העמוקה ואף את דאגתו מהסכנה הכלכלית האישית שטומן בחובו ביטול שכזה. לדבריו, הוא השקיע מכיסו למעלה מחצי מיליון דולר, שלא ברור כיצד יצליח לגייס חזרה. עוד מסר דרור כי הנהלת המירוץ לא סייעה למתחרים בארגון והם פשוט התבקשו להסתדר בכוחות עצמם ולחזור למדינותיהם מפורטוגל.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully