וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו המכוניות לעונת 2008

8.1.2008 / 14:47

פרארי ומקלרן-מרצדס חושפות את מכוניותיהן החדשות לעונת 2008. החידוש: אין עזרים אלקטרוניים

שנת 2007 הייתה שנה מותחת עד גבול ההיסטריה בליגת המירוצים הבכירה בעולם. היה לנו נהג 'רוקי' שנהג כמו רקטה רוב העונה, אך פישל לקראת הסוף, הייתה שערוריית ריגול תעשייתי וכמובן חילופי נהגים וקבוצות עם לא מעט התבטאויות עוקצניות. אבל זה רק חלק מהסאגה, שכן את רוב ההצגה נתנו המכוניות על המסלול וכאן דווקא אולי יש לנו חדשות בשבילכם לעונה הבאה.

בשנת 2008 שוב נכנסות תקנות חדשות לסבב הפורמולה 1 ואלו נוגעות לא רק לעיצובן של המכוניות (פחות אביזרים אווירודינמיים), אלא גם ובעיקר לחומרים מהן הן בנויות - פחות שימוש בחומרים אקזוטיים לשלד וכמובן - הסרתן של בקרות המשיכה והזינוק האלקטרוניות. בנוסף לכך, תיבות ההילוכים יצטרכו לשמש את הקבוצות ל-4 מירוצים. כל זאת מתוך המטרה להכביד מעט על המכוניות כדי שאלו יגרמו לנהגים להבליט יותר את כשרונם בנהיגה. האם זה מה שיגרום לנו הצופים לראות יותר עקיפות ומלחמות בין העיקולים? נצטרך להמתין ולראות.

בינתיים, נסתפק בהתרשמות משתי המתמודדות העיקריות בתחרות, פרארי ומקלארן-מרצדס. פרארי מספרים כי היה עליהם לבנות מכונית חדשה ממש מ-0 בהתאם לתקנות החדשות ושמה הוא F2008. וכך למשל שופר המנוע, נוספו מיגונים לנהג, הבלמים הקראמיים קיבלו קאליפרים חדשים והמשקל הכללי עומד על 605 ק"ג כולל מים, שמנים וקימי רייקונן אחד אשר הספיק לעשות כבר 55 הקפות במסלול על המכונית החדשה כדי להתרשם מהנהיגה ללא בקרת המשיכה ומהמכונית הקצרה והנמוכה יותר.

תכירו: מקלארן-מרצדס MP4-23

כמו באליפות שנת 2007, גם הפעם בחשיפת המכונית החדשה החברה הגרמנית הוקדמה על ידי האיטלקים. את החשיפה שלהם בחרו מקלארן-מרצדס לעשות במוזיאון החברה שבשטוטגארט לעיני עיתונאים ואח"מים רבים (400 עיתונאים ואורחים ו-700 עובדי החברה).

פיתוחה של המכונית החדשה ארך 10 חודשים על ידי כל אחד מחברי הצוות, אפילו במהלך חג המולד, רק כדי להספיק בדיוק לרגע השקתה הרשמית. כך אמר מרטין ויטמרש מנכ"ל חטיבת הפורמולה 1 של מקלארן.

זו גם הייתה חגיגה כפולה במקלארן, שכן לואיס המילטון, נהג החברה שהגיע בשנה החולפת אל המקום השני חגג ביום השקת המכונית את יום הולדתו. אחלא מתנת יום הולדת.

אז יהיו קרבות עזים יותר? אנו מקווים שכן ובכל מקרה, אנו נמתין בסבלנות עד לסבב המירוצים הראשון שיתקיים במלבורן אוסטרליה ב-16 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully