וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מנוע, פחות קשקושים

אורן קוזלובסקי, אתר ריידרס

8.1.2008 / 16:36

ליפאן 400 קאסטום הגיע לישראל, אז יצאנו עמו לרכיבת התרשמות קצרה שגילתה שיפור מרשים באיכות

בשנה האחרונה התרגלנו לראות אופנועים מתוצרת סין על הכבישים. אופנועים וקטנועים קטנים, בדרך כלל באיכות בינונית, שנראים כמו הכלאות עיצוביות של מספר כלי רכב דו גלגליים מוכרים מתוצרת יפן. התרגלנו לראות מנועים קטנים מכוסים בערמות של פלסטיקה מנפחת, שנראים מרשימים מרחוק ומצועצעים עד כדי טרוף ככל שמתקרבים.

את הליפאן 400 ראיתי כשהורכב לצורכי בחינה ותקינה בישראל. מעבר למנוע גדול יותר בנפח 400 סמ"ק, האופנוע היה שונה מאלו המוכרים דווקא בגלל מה שלא היה מותקן על האופנוע. לראשונה באופנוע סיני, מגיע הליפאן 400 קאסטום ללא חלקי כרום וניקל מפלסטיק וללא תוספות "חינם" מסנוורות כמו משענת או אזעקה. משום מה החליטו הסינים לוותר על אחד מסמני ההיכר שלהם, פלסטיקה מצועצעת ומוגזמת.

במבט ראשון, נראה הסיני המינימליסטי כמו העתק של ימאהה ויראגו 500, שני אגזוזים בצד ימין, שניהם ללא כיסויים מאיימים ומיותרים, מכל דלק קטן ופנס עוד יותר קטן שממש לא מזכיר את שאר פלאי הפירוטכניקה האור קולית של אופנועי הקאסטום הקטנים מהמזרח הרחוק. מקרוב מפריע קצת הכידון שכנראה נלקח מאחד האופנועים הקטנים יותר וכשיושבים גם מיקום הרגליות לא מתאים לצורת האופנוע.

אין שרשרת, יש דרייב-שאפט

האלמנט המפתיע ביותר באופנוע הסיני הראשון בארץ עם מנוע 400 סמ"ק, הוא הדרייב-שאפט. אין שרשרת זולה שצריכה החלפה אחרי כ- 4,000 ק"מ ואין צורך לשמן. מרכיבה קצרה אפשר היה להתרשם שהעברת הכוח מהמנוע לגלגל האחורי, חלקה ונעימה. אפשר היה גם להתרשם מכך שההילוכים ארוכים מאוד וקשים להעברה. אבל מכיוון שהאופנוע לא נבדק לפני שלקחתי אותו לסיבוב ואף אחד לא היה אמור לרכוב עליו, אני אחכה לאופנוע מבחן או לפחות לסדרת כיוונים וחיזוקים שיעבור האופנוע הזה לפני שאצה לסיבוב התרשמות ארוך יותר.

הליפאן 400 קאסטום נראה כאילו ירד מפס ייצור מיושן אותו רכשו הסינים מימאהה. האופנוע נראה איכותי יותר ממוצרי הפלסטיק הקטנים אבל עדיין לא מרגיש כמו אופנוע יפני. המנוע מרגיש חזק יותר בזכות הסמ"קים הנוספים והאופנוע כחבילה מציעה יותר כלי רכב ופחות קשקושים ותוספות. באופנוע ה-400 כבר אין ג'אנטים שנראים כמו אלו שמזמינים הארליסטים באלפי שקלים מקטלוגים נוצצים, כאן מקבלים רק אופנוע.

מחיר הליפאן 400 צפוי להיות זול מ- 40,000 שקלים. במחיר הזה יהיה עליו לספק קודם כל איכות חיים לרוכב ותמורה אותה מצפים לקבל מאופנועים אחרים בעלות זהה. חלופות איכותיות המתחרות על כיסו של הלקוח, לא חסרות במחיר הזה, כולל קטנועי 400 סמ"ק מפנקים ואופנועים משומשים בני שנתיים. הרושם הראשוני מותיר מקום לסקרנות ומעניין יהיה לראות להיכן ימשיכו הסינים בשנת 2008, לפי אתרי האינטרנט של היצרנים הגדולים ולפי הבטחות היבואנים, אולי אפילו נראה כבר בסוף השנה מנועי 650 סמ"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully