וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק עם אופנוע

רותם ברוכין

17.1.2008 / 12:32

סקירת הקהילות של רותם מגיעה לאלה שקוראים למכונית "פחית" ומשלמים יותר מדי על הביטוח

רוכבי כלי הרכב הדו-גלגליים, כמו הרבה מיעוטים אחרים, מופלים לרעה בישראל. מחירי הביטוח בשמיים, חלקי החילוף והמיגון יקרים להחריד, המדינה אף פעם לא החליטה סופית אם מותר או אסור להם לחנות על מדרכה, והכי גרוע, כל הזמן חוסמים אותם משאיות כדי שלא יוכלו להיות הראשונים ברמזור.

ניתן היה לצפות שפורומי אופנועים בישראל יהיו פעילים בערך כמו פורומי מכוניות, או פורומים שימושיים אחרים: אלקטרוניקה, מכשירים סלולריים, שיפוץ הבית - פורומים בהם הרוב המכריע של הגולשים הם אנשים שנכנסו לשאול שאלה.

אבל בקהילות האופנועים המצב הפוך. כבעלת קטנוע, נכנסתי לאחרונה לאחד מאותם פורומים לבקש המלצה על מוסך – וגיליתי שם שאופנועים הם קהילה בדיוק כמו חובבי בעלי חיים, או מעריצים של סדרת טלויזיה, ולפעמים אפילו יותר מסורים. יש גם לא מעט אתרים בקהילה הזו. ריידרס ("אופנוענות בזווית אחרת") למשל, הוא פורטל אופנועים יעיל למדי, הכולל המלצות על מוסכים, כלי רכב, מאמרים וסיפורים אישיים על תאונות, שממחישים כמה נורא זה יכול להיות. יש גם משחקי מרוץ אופנועים.

קהילה קטנה ומטריפה

אי אפשר להתכחש לכך שקהילת האופנועים היא קהילה קטנה ומאוחדת שרואה באופנוע יותר מאשר כלי רכב או תחביב. מה נותן למכונת-מוות נוהמת ומקרקשת את היכולת להפוך כל כך הרבה אנשים לבעלי מכנה משותף? אולי העובדה שהם מיעוט, אולי העובדה שהחוק שם עליהם עין גם אם הם בסדר גמור, אולי העובדה שכל שאר הנהגים בכביש מתייחסים אליהם כאל כלי רכב סוג ב' בעודם מנידים בראשם, מגבירים את הרדיו וממלמלים "משוגעים", ואולי הגשם על המשקף.

מלבד הפורומים, לקהילות האופנועים הישראליות יש גם מועדוני רכיבה ואספנות. במועדון האופנועים הישראלי, שמקדם בוווווורום עז את פניהם את הנכנסים לאתר, ממליצים על קורסי מכונאות, מציעים פעילויות וטיולים, ומסבירים את עקרונות הרכיבה הבטוחה. יש גם קומיקס מתורגם על כמה אופנוענים מטורפים שממחישים את מה שנראה כמו חוות הדעת הישראלית והכלל עולמית על קהילת הרוכבים.

איך שורדים את הקור?

בימי הכפור האחרונים שפקדו אותנו השבוע, האופנוענים מדברים, כמובן, בעיקר על אמצעי מיגון, אטימה ובידוד - כפפות, ערדליים, גרביים עד הברך, צעיפים, מחממי אוזניים, מעילים. כך, פורום אופנועים ב- Ynet מנסה לפתור את השאלה הנצחית – מה עושים נגד הקור שחודר את הכפפות. ההצעות מגוונות, מ"תחליף כבר לידיות מחוממות" (ידעתם שיש כזה דבר?) ועד ל"תעצור ותתחמם עם האגזוז".

כל הקור הזה מביא גם הומור. גולשי פורום אופנועים בתפוז, למשל, נתבקשו להשלים את המשפט "כל כך קר לי בזמן רכיבה ש...". והתשובות מגוונות, מ"קופאות לי הפטמות", ועד ל"כשאני מגיע ליעד הסופי שלי אני לא מצליח להוריד את הרגלית, וככה אני עם האופנוע נופלים על צד שמאל ושוכבים על הכביש, חצי קפואים, עד שעובר מישהו עם פן ומחמם אותנו."

מטיילים עם אופנועים

פורום תפוז הוא אחת מקהילות האופנועים התוססות והכיפיות יותר שהאינטרנט הישראלי מציע. הם מדברים בלי הפסקה על עניינים ברומו של עולם וגם על סתם תלונות, והדפים רצים. כל אופנוען או אופנוענית חדשים מתקבלים בברכה, המלצות על מוסכים וכלי רכב מתעופפות ביחד עם בדיחות על "פחיות" (שם הגנאי שהם מעניקים למכוניות) ומדי פעם הם עורכים טיולים משותפים בסופי שבוע. אולי אפשר לשאול מה הטעם בטיול שבו אי אפשר לדבר אחד עם השני תוך כדי נסיעה (אגב, לחלקם יש התקנים בתוך הקסדות שיוצרים אפשרות לדבר), אבל אצל אופנוענים, הכל זה האדרנלין.

מתמונת הקהילות הישראליות של האופנועים, אפשר להסיק לפחות מסקנה חלקית על כל אלו שחותכים אתכם בכביש - אף על פי שחלק מתרבות הרכיבה הקלוקלת נמצא גם כאן, נראה כי הבעיה האמיתית היא לא עם האופנוענים האינטליגנטים שכותבים בפורום, אלא עם אלו שנמצאים על הכביש ומסכנים את כולם. סעו בזהירות, וכמו שאומרים ברדיו, חפשו את האיש עם הקסדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully