וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיור למציאות, כמעט

17.1.2008 / 12:28

מבין שלושה דגמים רעיוניים, נבחר אחד לצורך רמיזה על ייצור ההאמר הקטן במשפחה שגם ידידותי לסביבה

לפני מעט יותר מחודש ימים, סיפרנו לכם על פרויקט עיצוב שהוטל על שלושה מעצבים צעירים ב-GM. דייויס רוחס, מין יונג קאנג ורוברט ג'בלונסקי נתבקשו להראות את כשרונם בבחירת מראה ואופי לבן המשפחה הקטן ביותר בבית האמר. זה קיבל את השם HX והשלושה נשלחו לעבודה המפרכת.

כעת, חודש לאחר חשיפת האיורים, מודיעה GM על הבחירה ועל הכוונה להופכו למוצר מציאותי אי שם בעתיד הקרוב. המראה הכללי נשאב מההמר שעיצב דיוויס רוחס, אך למעשה מאחד את כל הסעיפים הטובים שהוצגו בשלושת הדגמים המוקדמים.

כך למשל, ה-HX נמתח על פני 434.3 ס"מ לאורך, 205.7 ס"מ לרוחב, גובהו 183 ס"מ ובסיס גלגליו עומד על 261.6 ס"מ. עיצובו פונה במיוחד עבור צעירים והוא מסוגל בקלות להפוך מרכב שטח קרבי, לחסר גג מנקר עיניים במיוחד עבור גיחות לחוף הים.

ומה עם העבירות? שם GM בחרו לסמן V כמעט על כל הסעיפים האפשריים, כולל מתלים מורכבים מסוג קוילאובר של פוקס, נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית, חישוקי 20 אינטש ועליהם צמיגי בריג'סטון דואלר במידה 35 אינטש. על הבלימה אחראים כעת בלמים מבית ברמבו עם קאליפר בעל 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור.

הכוח יגיע ממנוע V6 חדש בנפח 3.6 ליטר. זה יציע תזמון משתנה לשסתומים, הזרקה ישירה וכן את היכולת ללגום דלק E85 ידידותי לסביבה (85 אחוזים אתנול ו-15 אחוזים בנזין). המספרים המשוערים מדברים על 304 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-37.7 קג"מ ב-5,200 סל"ד ואליו תשודך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.

תא נוסעים תעופתי

אם מבחינת מכללי ההנעה ההאמר הצעיר נשאר נאמן למסורת השטח הטכני, עיצובו של תא הנוסעים מגיע דווקא מעולם התעופה. כך למשל תוכלו למצוא בו מחד פשטות וקשיחות ומאידך, שימוש בחומרים קלים והמון יריעות אלומיניום.

את ארבעת נוסעיו יאכלס ה-HX במושבים ארגונומיים נאים למראה ואותם ניתן לקפל ולשנות בהתאם לצורך השעה: יותר מקום למטען או מרחב מרבי והחגירה בהם תיעשה על ידי חגורות מירוץ בעלות 4 נקודות עיגון.

חידוש נוסף בו הוא העדר של "רדיו דיסק" או 'דה-יוניט' אם תרצו. לחילופין, ב-HX הותקנו רק רמקולים ושקע חיבור לנגנים כמו ה-IPOD הפופולרי או אף מכשירי טלפון סלולריים. כמו כן, המעצבים התקינו בו בערכת ניווט לשטח בעזרת מסך KCD וערכת כלי שטח הכוללים את חפירה מתקפל, פנס וערכת עזרה ראשונה על כל צרה שתבוא.

ההאמר החדש אמנם מראה לנו את הכיוון אליו הולכת GM עם מותג ה-4X4 הסקסי שלה, אך מראהו הקיצוני של ה-HX מבהיר לנו כי הוא עדיין רחוק מדגם הייצור הסופי, אותו אנו אמורים לראות בעוד כשנה לערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully