וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: יחידה בארץ

ירון אדרי

21.1.2008 / 14:50

35 מיליון דולר החליפו ידיים בסוף השבוע האחרון כשעשרות מכוניות נדירות הועמדו למכירה פומבית. כמה שווה #000001?

חברת המכירות האמריקנית Barrett-Jackson, אספה בסוף השבוע האחרון את אספני הרכב הגדולים בעולם למרתון מכירות פומביות שנערך באריזונה. עשרות מכוניות חיכו בתורן לפטישו של הכרוז שבכל מכה על הסדן העביר עשרות אלפי דולרים מכיסו של אספן אחד לכיסו של אחר. בין המכוניות ניתן היה למצוא כאלה שירדו מפס הייצור בתחילת המאה הקודמת, גרסאות קונספט יחידות במינן ועוד מציאות כאלה ואחרות.

מכוניות עתיקות אינן ערובה למזומנים רבים ותג המחיר עבור פורד מודל T משנת 1928 למשל, לא עלתה על 50 אלף דולרים. אמנם מדובר בסכום כסף לא קטן, אך מדובר בגרושים של ממש במושגיהם של האספנים הגדולים. אלה מקווים למצוא במכירות מסוג זה את יחידות הסגולה כמו מכוניות קונספט שהוצגו באחת מתערוכות הרכב בעולם, כוכבניות הוליוודיות או סתם כאלה שמספרן הקטלוגי הוא #000001. מספר 2 כבר לא נחשב.

מבין המכוניות היותר מעניינות, בסטנדרטים של האספנים, ניתן היה למצוא את הדודג' צ'ארג'ר 'ג'נרל לי' משנת 1969 המוכרת מסדרת הטלוויזיה 'הדיוקס מהאזארד'. המכונית שעלתה על הדוכן השתתפה בסרט ההמשך לסדרה משנת 2000 ועל מכסה המנוע שלה חתומים כל מי שלקחו חלק בסרט. לרשותו של הג'נרל עומד מנוע המי V8 המפיק 725 כוחות סוס ו-84 קג"מ. את המכונית מכר ג'ון שניידר, שגילם בסרט את בו, תמורת 450 אלף דולרים. דודג' אחרת שמשכה תשומת לב ו-400 אלף דולרים היא הצ'אלנג'ר SRT8 הראשונה מדגם 2008 שירדה מפס היצור. הצגת הבכורה של הגרסה הסדרתית תיהיה רק בחודש הבא בתערוכת שיקאגו.

שלושת הגדולות

כמובן שאת מרכז העניינים מרכזות המכוניות שגרפו סכומים של 7 ספרות מימין לנקודה וכאלה היו 3 בלבד. הזוכה הגדולה היא השברולט קורבט קופה רונדין קונספט משנת 1963 אשר נבנתה לתערוכת הרכב בפאריס באותה שנה על ידי פיניפארינה. למכונית שנבנתה על שלדת הקורבט של אותן שנים, מנוע V8 ו-360 כוחות סוס. מאז התערוכה, שכנה הרונדין במוזיאון פינינפארינה וכעת היא מוצעת למכירה בפעם הראשונה. זה לא פלא אם כן לגלות שהיא גרפה 1.76 מיליון דולר.

לא רק מכוניות קשישות זוכות לסכומים גדולים כפי שכבר ראיתם עם דודג'. הפתעת היום היא הקורבט החדשה ביותר ZR1 שהוצגה רק לפני כחודש כדגם של 2009. המכונית הסדרתית תצא אומנם רק בשנה הבאה, אך מיליון דולרים יאפשרו לדייב ראסלר, הזוכה המאושר, לנסוע בה הרבה קודם. מחירה המשוער של ה-ZR1 הוא 100 אלף דולר. לא היה עדיף לחכות ולקנות 10 חתיכות? אגב, לפני שנתיים רכש ראסלר את הקורבט הותיקה ביותר ששרדה משנת 1953.

וחזרה לשנים ההן. עוד מיליון דולרים הועברו בתמורה לדוזנברג J משנת 1928. למכונית מנוע 8 צילינדרים אורכי המפיק 265 כוחות סוס ורק 14 יחידות מסוגה נבנו. לפני כעשר שנים עברה המכונית שיפוץ מקיף ומאז היא זוכה בלא מעט פרסים תארים.

של מי השלבי הזאת?

אחרי שלושת הגדולות ניצבות לא פחות מ-4 מכוניות מבית שלבי כשהיקרה מכולן היא ה-GT500 קונברטיבל של 1969. מה מיוחד במכונית הזאת מעבר לכך שהיא חלק בלתי נפרד ממורשת המוסטאנג המשודרגות? מאז שירדה ה-GT500 מפס הייצור היא היתה בבעלותו של אדם אחד בלבד וזה לבד מעלה את ערכה בכמה אחוזים, אולם העובדה כי אותו אדם הוא קארול שלבי בעצמו שרק בשבוע שעבר חגג יום הולדת 85, מעלה את מכירה לשחקים. 675 אלף דולרים שילם עבורה רון פרייט, אספן שבאמתחתו גם הקוברה סופרסנייק, עוד פיסת היסטוריה אלמותית.

מוסטאנג אחרת, הראשונה של שלבי מדגם GT500KR לשנת 2008, נמכרה תמורת 605 אלף דולר. ובכל זאת, בשלבי יכולים להיות מאוכזבים. בשנה שעברה הם החזיקו במקום הראשון עם סכום של מעל 5.5 מיליון דולרים.

מכירה מזן אחר

רובוטים אימתניים הם מושא הערצתם של ילדים או כאלה שבנפשם פועמת נשמתו של ילד. ואם גם הארנק מאפשר זאת, יכול הילד המגודל לרכוש צעצועים כמו הרובוזאורוס. נכון, לא מדובר במכונית, אך המפלצת השוקלת 31 טון ומתנשאת לגובה של יותר מ-12 מטר, מסוגלת לחתוך אחת ללא בעיה. כוח נעילת לסתותיה היורקות להבת אש למרחק של 6 מטרים עומד על 9 טון. הזוכה המאושר יכול להתחיל לשחק בצעצוע לאחר חתימה על צ'ק בסך 575 אלף דולרים, תמורתם קיבל גם חדר שליטה ובקרה הכולל מערכות מיחשוב, שלט רחוק ועוד. מה שחסר לו עכשיו זה שהרובוזאורוס יקבל חיים משל עצמו ויתחיל לאכול את המכוניות הנדירות השוכנות בוודאי במגרש החניה של הרוכש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully