וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זורעים עתיד ירוק

עמירם כהן

4.2.2008 / 17:50

ישראל נכנסת לתעשיית הביודיזל: מכון וולקני מפתח זרעים עבור חברה רב לאומית במדינה מוסלמית

חוקרים במכון וולקני למחקר חקלאי בבית דגן, חתמו באחרונה על הסכם עם חברה רב לאומית ממדינה מוסלמית גדולה לפיתוח זרעים מתקדמים לתעשיית הביודיזל. תעשייה זו הינה בעלת קצב צמיחה מהגבוהים ביותר בעולם בשל העלייה החדה במחירי הדלק המחצבי - נפט גולמי, גז טבעי ופחם.

על אף שלא נמסר שמה של המדינה המוסלמית נודע ל-TheMarker כי מדובר באינדונזיה, המדינה בעלת האוכלוסייה המוסלמית הגדולה בעולם. במדינה זו יש קרקעות חקלאיות רבות המתאימות לגידול צמחים להפקת שמנים המהווים תחליפים לסולר - ביודיזל.

ביודיזל מיוצר משמן צמחי המופק בין השאר מגרעיני סויה, קנולה, קוקוס, תירס או בוטנים. לחלופין, ניתן להפיק אותו משמן טיגון ממוחזר ואף משומן של בעלי חיים. תעשיית הביודיזל מתמקדת בשנים האחרונות בהפקת הדלק מתירס ושטחי מזרע גדולים בעולם, במיוחד בארה"ב, נזרעו בו לצורך הפקת הדלק הירוק. בשל המעבר לביודיזל התייקרו בשנתיים האחרונות גרעיני התירס המיועדים להזנת בעלי חיים ביותר מ-100%.

שר החקלאות, שלום שמחון, אישר כי במכון וולקני נערכים מחקרים מתקדמים לפיתוח זנים מתקדמים של צמחי ביודיזל. לדבריו, אין כל כוונה להפוך שטחי מזרע בישראל לשטחים המיועדים לגידול ביודיזל, אלא לפתח ולמכור זרעים מתקדמים לחברות העוסקות בגידול צמחים לתעשייה. להערכתו, מדובר בשוק זרעים של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully