וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

STI וטריבקה החדשות בישראל

7.2.2008 / 13:00

יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, השיקה הבוקר את האימפרזה STI החדשה ואת הטריבקה מתוחת הפנים

בשורה משמחת לחובבי הביצועים והנהיגה - מכונית הנינג'ה היפנית של סובארו, ה-STI, הושקה רשמית הבוקר בישראל. אולם בניגוד לציפיות, הספורטיבית החדשה לא תמותג תחת השם B3 כמו שאר הדגמים העממיים, אלא תמשיך לשאת את השם אימפרזה. אלי דויד, מנכ"ל יפנאוטו, מוסר כי השם אימפרזה ימותג רק אל דגם ה-STI כדי שזו תוכל להמשיך ולהשען על התדמית שבנו מכוניות הספורט-טורבו של החברה.

כמו ה-B3 (נקראת באירופה אימפרזה) גם גרסת ה-STI נשענת על תצורת המבנה של 5 דלתות אך בניגוד לגרסאות הרגילות, זו לעולם לא תגיע בגרסת סדאן (4 דלתות) כבעבר. לעיצוב החיצוני החדש של החברה נוספו סממנים ספורטיביים כמו כנפיים תפוחות, פגושים אגרסיביים יותר, ספויילר בקצה הגג וכן חישוקים קלים בקוטר 18 אינטש.

לשמחת חובבי המותג, ה-STI החדשה תמשיך להציע בישראל את מנוע ה-2.5 ליטר טורבו, אך זה עבר שינויים רבים ובעזרת מערכת תזמון משתנה לשסתומי היניקה והפליטה, הוא מציע 300 כ"ס ולא פחות מ-41.5 קג"מ (280 כ"ס ו-40 קג"מ בדגם היוצא). הביצועים בהתאם: 5.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, קיזוז של 0.2 שניה מהדור היוצא.

גם כאן כצפוי, הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים אשר חוזקה משמעותית ביחס לדור הקודם, ומשם אל דיפרנציאל מרכזי הנשלט על ידי מערכת ה-DCCD. אולם בדור החדש, בזכות מערכת ה-SI-DRIVE יכול הנהג לקבוע את חלוקת הכוח בין הצירים בהתאם לשלושה מצבי נהיגה מתוכנתים מראש, או לקבוע זאת ידנית בהתאם לצרכיו.

בדור זה הותקנו גם דיפרנציאלים מוגבלי החלקה מלפנים ומאחור לטובת חלוקת כוח טובה יותר בין הגלגלים על הציר הרוחבי. בנוסף לכך ניתן למצוא גם מוטות מייצבים חדשים בעובי 19 מ"מ וכמובן בלמי ספורט מתוצרת ברמבו - קאליפרים 4 בוכנות מלפנים עם דיסקים בקוטר 326 מ"מ וקאליפרים אחוריים 2 בוכנות עם דיסקים בקוטר 316 מ"מ. אלו מסייעים ל-STI להגיע לעצירה מלאה מ-100 קמ"ש ב-37 מטר.

הדור החדש יציע גם בקרת יציבות אלקטרונית מתקדמת המציעה שלוש תוכניות נהיגה. הראשונה - מצב תפעול רגיל (הכל פועל), השניה - מבטלת את בקרת המשיכה ומרחיקה את כניסת בקרת היציבות לפעולה, ומצב שלישי בו כל המערכות מנותקות - "המצב השובב" לדברי סובארו.

רשימת האבזור תכלול חישוקי 18 אינטש, פנסי קסנון, חלונות כהים, קיפול חשמלי למראות, דוושות אלומיניום, מערכת שמע 8 רמקולים וצ'יינג'ר ל-6 דיסקים ופנסי ערפל קדמיים.

גרסת הספורט של האימפרזה תוצע בישראל ואירופה אך ורק בגרסת ה-STI ללא ה-WRX השפויה יותר ובשתי רמות אבזור כאשר הבסיסית תדרוש מכם הוצאה של 329 אלף שקל. תמורת 10,000 שקלים נוספים, תוכלו לקבלה בגרסתה המאובזרת ביותר הכוללת מושבי רקארו חובקים במיוחד בעלי ריפוד אלקנטרה, חישוקים מבית BBS וכן אפשרות הנעה ללא מפתח (על ידי מתג התנעה).

מבחן וואלה! רכב ל-STI יתפרסם כאן בקרוב.

יש גם טריבקה לאחר מתיחת פנים

אל אירוע ההשקה הובא גם הטריבקה B9 - רכב הכביש-שביל-פאר של סובארו. זה אשר הגיע לישראל לפני זמן לא רב ואף נבחן על ידנו, זכה לביקורות צוננות בנוגע לעיצובו החיצוני וכעת מגיע לישראל ה-B9 לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה. כעת אפשר לספר על מראה נעים יותר, או לכל הפחות, קל יותר לעיכול.

מלבד העיצוב המרוכך, ניתן למצוא גם מנוע גדול יותר בנפחו - 3.6 ליטר בתצורת בוקסר אשר מפיק כעת 256 כ"ס ו-35.7 קג"מ, לעומת 245 כ"ס ו-30.3 קג"מ בדגם היוצא. התועלת לביצועים מתבטאת ב-8.9 שניות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש (9.7 בעבר) ומהירות מרבית של 207 קמ"ש במקום 195. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 הילוכים אשר עברה עדכון גם כן וזה נגע לאופי העברת ההילוכים (חלק יותר) ולקיצור יחסי ההעברה בהם.

ה-B9 טריבקה יוצע כעת בשלוש רמות אבזור. הבסיסית תעלה 350 אלף שקל, האמצעית 365 אלף שקל (תוספת של מערכת שמע עם מסך 7 אינטש ומצלמת נסיעה לאחור) ורמה גבוהה של 375 אלף שקלים אשר תוסיף זוג מושבים נוספים מאחור (סה"כ 7 מושבים).

מבחן וואלה! רכב גם לטריבקה המחודש תוכלו למצוא כאן בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully