וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

465 סוסים ליום אחד

ירון אדרי

13.2.2008 / 17:59

עם ה-'911 GT3 RSR', מכונית המירוץ החזקה ביותר שלה, מתכוונת פורשה לשוב ולנצח את מירוצי הסיבולת הארוכים בעולם

מירוץ החימוש של פורשה לקראת עונות המירוצים של 2008 לא נגמר. זה התחיל עם ה-'911 GT3 קאפ' שהוצגה בחודש דצמבר האחרון ולה 420 כ"ס והמשיך עם ה-'911 GT3 קאפ S' שהוצגה לא מזמן ולה 20 סוסים יותר. היום חושפת פורשה את הנציגה החדשה, מכונית המירוץ החזקה ביותר שיצאה את שערי מפעליה, ה-'911 GT3 RSR'.

ובכן, מה מיוחד במכונית החדשה? זאת מתוכננת להשתתף בקטגוריית ה-GT2 של מירוצי הסיבולת הארוכים בעולם כדוגמת 24 השעות של לה-מאן, 24 השעות של ספא ו-24 השעות של נורבורגרינג. את כולם אגב, ניצחה פורשה בשנה שעברה. לקראת העונה שבפתח, עברה ה-RSR שינוי בחזית שנועד לשפר את יכולותיה האווירודינמיות וכמו כן שופרה חלוקת המשקל שלה. מתלי המירוץ הוחלפו אף הם והכנף האימתנית מאחור נותרה במקומה כי כפי שכבר למדתם, עוד אחיזה זה אף פעם לא מיותר.

מנוע הבוקסר בנפח 3.8 ליטר נותר לשרת את המכונית לאחר שמהנדסי פורשה ליטשו אותו מעט. 465 כ"ס מפיק המנוע ב-8,000 סל"ד ו-43.8 קג"מ מרביים ב-7,250 סל"ד. הנהג יוכל לסחוט כל הילוך עד למנתק ההצתה שב-9,400 סל"ד. חשוב לזכור כי בהתאם לתקנות המירוצים, כניסות האוויר למנוע מוגבלות ל-29.5 מ"מ כך שלמנוע פוטנציאל גדול עוד יותר.

לפורשה מכונית מירוץ נוספת, RS ספיידר, המתחרה בקטגוריית הפרוטוטייפ (אב-טיפוס). זאת תורמת ל-RSR את הגיר הסיקוונסיאלי החדש הקל במשקלו מקודמו ובעל החיכוך המופחת במכלוליו. הפחתת החיכוך מצמצמת את איבוד כוח המנוע במכלולי ההנעה וכמו כן עוזרת במעט לצריכת הדלק. נכון שלא זה העיקר אבל תתפלאו כמה דלק (ועצירות תדלוק) אפשר לחסוך ב-24 שעות של "פול גז".

35 מכוניות בלבד תייצר פורשה מה-RSR. אם יש לכם קבוצת מירוץ ו-350 אלף יורו פנויים (לפני מסים), גם אתם יכולים להצטייד באחת שתעלה אבק וקורי עכביש בחניית ביתכם עד ליום שגם אצלנו יהיו מירוצים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully