וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיזל היברידי לב.מ.וו

ירון אדרי

24.2.2008 / 8:09

פילוסופית היעילות הדינמית של ב.מ.וו עולה כיתה. X5 דיזל-היברידית תוצג בתערוכת ז'נבה. עוד בתפריט גיר 8 הילוכים

זמן רב עוד יעבור עד שנזכה ליום בו חיי כלי הרכב שלנו לא יהיו תלויים בשדות הנפט שבחצי האי ערב. מבין כל הטכנולוגיות הצפויות לנו בעתיד, טכנולוגיות היברידיות הן כרגע החלופה. ב.מ.וו אמנם שמה דגש על מנוע התא דלק, אולם בינתיים גם היא תצטרך לדבוק באופנה ולתערוכת ז'נבה תגיע החברה עם גרסת קונספט חדשה לפילוספיית היעילות הדינמית שלה.

עיקר כוחו של הקונספט אשר מבוסס על רכב השטח X5 מגיע, עדיין, ממנוע הבערה. לזה 4 צילינדרים, 2 מגדשי טורבו בגיאומטריה משתנה ו-2.0 ליטרים בנפח, והספקו עומד על 204 כ"ס. לדברי ב.מ.וו, זהו מנוע הדיזל הראשון בעולם שמציג יחס הספק-נפח של מעל ל-100 כ"ס לליטר. גם המומנט מכובד - 40.8 קג"מ הזמינים בין 2,000 ל-2,500 סל"ד.

יחידת ה'אקטיב היבריד' כוללת מנוע חשמלי בהספק של 20 כ"ס ומומנט של 21.4 קג"מ. יחד עם מנוע הדיזל, ההספק המשותף עומד על 224 כ"ס. הזנת מנוע החשמל מגיעה מסוללות הליתיום-יון שבתא המטען האוגרות את אנרגית בלימת המכונית. פרט לעזרה אשר נותנת היחידה ההיברידית למנוע, היא גם אחראית לספק את החשמל לצרכני הרכב השונים. השילוב בין המנועים רושם צריכת דלק ממוצעת של 15.4 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 172 גק"מ, נתונים מכובדים אם משווים לשאר מתחרות הסגמנט.

ה-X5 ההיברידית נבחרה להציג פיתוח נוסף של ב.מ.וו. מדובר על תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה שפותחה בשיתוף עם ZF. זאת הפעם הראשונה שב.מ.וו מציגה תיבה בעלת 8 יחסי העברה והיא יכולה להתמודד מול התיבה של לקסוס. התיבה סיימה את שלבי הפיתוח והיא כבר מוכנה לייצור סדרתי.

ואם כבר, אז עד הסוף. חידוש נוסף שמציגה ב.מ.וו הוא מיקומה של היחידה ההיברידית. זאת שוכנת בתוך בית תיבת ההילוכים כך שרק חדי עין יוכלו להבחין בזכר לקיומה. הטמנתה בתוך התיבה מאפשרת להפוך את יחידת הכוח לקומפקטית ככל שניתן וכך להתאימה בעתיד גם למכוניות בעלות תא מנוע קטן יותר מה-X5.

מנוע דיזל, יחידת 'אקטיב היבריד' וגיר 8 הילוכים אינם מספיקים. בכדי לחסוך עוד קצת בדלק, קיבלה המכונית חישוקים אשר מונעים למינימום את המערבולות שבתוך בתי הגלגלים. תוסיפו לכך עיצוב אווירודינמי בעל התנגדות נמוכה וקיבלתם עוד כמה טיפות סולר פנויות במיכל. העזרה האחרונה מגיעה מכיוונו של הגג לשם נוספו תאים סולריים אשר יחד עם היחידה ההיברידית, מספקים חשמל לצרכני הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully