וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NCAP מרסק טנדרים

ירון אדרי

26.2.2008 / 13:07

איגוד ה-NCAP מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק לטנדרים. חצי כוכב בלבד לניסאן נבארה, כוכב וחצי לאיסוזו D מקס

איגוד הבטיחות האירופאי, ה-Euro NCAP, מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים כשבראש עומד המבחן ל-3 טנדרים הנמכרים גם בישראל. תוצאות המבחן מגלות תוצאות מאכזבות ל-2 מהטנדרים.

את התוצאה המאכזבת ביותר הציגה ניסאן נבארה שהשיגה רק חצי כוכב. במבחן החזית קרסה השלדה ואיתה רכיבים שונים גם בתא הנהג אשר פגעו בצורה קשה בבובת הריסוק. עוד נרשמה סכנת חיים כתוצאה מטלטול ראשו של הנהג בעת הפגיעה. מצבו של הנוסע היה טוב יותר אולם גם הוא לא משביע רצון כלל.

בחישוב הכללי, לא צברה הנבארה את מספר הנקודות הדרוש להשגתו של כוכב אחד ורק צבירת מקסימום נקודות בריסוק הצד בא לעזרתה. בהגנה על הולכי רגל השיגה נבארה 2 כוכבים ושלושה כוכבים בהגנה על ילדים.

עוד הפתעה שלילית רשם ה-D מקס של איסוזו שצבר כוכב וחצי בלבד. תוצאות המבחן היו טובות משל הנבארה, אך גם כאן נרשמו פגיעות רבות בנהג ובנוסע. סיכון לראשו של הנהג נרשם גם כאן וכמו כן פגיעות בפלג הגוף התחתון. בהגנה על הולכי רגל השיגה איסוזו כוכב אחד בלבד ו-2 כוכבים בהגנה על ילדים.

האנטר וקנגו בטוחים יותר

טנדר נוסף שנבחן היה ההאנטר של מיצובישי (L200) שתוצאותיו היו טובות הרבה יותר. במהלך המבחן נותרו הנהג והנוסע יציבים במקומם ופגיעות נרשמו רק בחזהו וברגליו של הנהג. אצל הנוסע לא נרשמו פגיעות כלל. ההאנטר קיבל 4 כוכבים ועוד שלושה בהגנה על ילדים. במבחן הפגיעה בהולכי רגל התוצאה היתה פחות טובה עם כוכב אחד בלבד.

רכב נוסף שהגיע למבחן הוא הקנגו של רנו. הטנדרון השיג 4 כוכבים כשסיכון לפגיעה בעצם הירך נרשם מצידו של מוט ההגה. פגיעות קלות נרשמו גם לחזה הנהג והנוסע. הטנדרון שמשמש יותר ויותר כרכב משפחתי, מקבל 4 כוכבים בהגנה על ילדים. 2 כוכבים השיגה הקנגו בהגנה על הולכי רגל כשהפגוש מקבל את מרב הנקודות, אך מצד מכסה המנוע נרשם סיכון לפגיעת ראש.

מכוניות נוסעים

הדור השני ל-C5, המשפחתית הגדולה החדשה של סיטרואן, השיגה 5 כוכבים במבחן הריסוק. פרט לפגיעות מנימליות, הגנה המכונית היטב על בובות הניסוי. תוצאות הריסוק הראו כי כרית האוויר ברגליו של הנהג מצליחה לשמור על הגפיים התחתונות ללא קשר לגובהו. במבחן הצד קיבלה ה-C5 את מרב הנקודות. עוד השיגה ה-C5 4 כוכבים בהגנה על ילדים לעומת 3 כוכבים בדור היוצא. עם 2 כוכבים בלבד, הולכי הרגל יהיו פחות מרוצים.

מכונית נוסעים חדשה נוספת, הפעם מסגמנט המיני, היא הספלאש של סוזוקי שקיבלה 4 כוכבים. באופן כללי מציגה הספלאש הגנה טובה על יושבי הרכב אולם מבנה הדשבורד עלול לגרום בעת תאונה לפגיעות בפלג הגוף התחתון. הרכב שנבחן לא צויד בכריות אוויר מסוג וילון להגנה על הראש ועל כן לא בוצע מבחן הצד במלואו. בהגנה על ילדים קיבלה הספלאש 3 כוכבים עם סיכויי פגיעה בראשם של פעוטות. בהגנה על הולכי רגל השיגה הספלאש 3 כוכבים עם ציון מרבי בשמירה על הרגליים והראש.

בטוחים בשטח?

את קטגוריית השבילים ייצגו הפעם ב.מ.וו X3 ודייהטסו טריוס. שתי המכוניות זכו ל-4 כוכבים כאשר בשתיהן כוללת רשימות הערות סיכוי לפגיעה ברגליהם של הנהג והנוסע. הערה נרשמה ל-X3 כאשר בשני ריסוקי הצד, למרות הציון המרבי שקיבלה, נפתחה דלת הנוסע מאחור אשר עלולה לגרום להשלכתו מהרכב במידה והוא אינו חגור.

את ההגנה על ילדים ביצעה הב.מ.וו טוב מהדייהטסו ולזכותה נרשמו 4 כוכבים לעומת 3. ה-X3 קיבלה את מרב הנקודות בהגנה על ילדים עד גיל 3 ואולם בטריוס נרשמה סכנה לגילאים אלה בעקבות תנועה מוגזמת של ראשם. בהגנה על הולכי רגל המצב הפוך והטריוס זוכה ל-3 כוכבים לעומת כוכב 1 בלבד ל-X3.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully