וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדית חמה על הכביש

ירון אדרי

2.3.2008 / 18:29

81 שנים לאחר הצגתה, חוזרת המכונית הראשונה שייצרה וולוו לכותרות בגרסת רטרו נאמנה למקור

שנה אחרי שחגגה וולוו את העשור השמיני להיווסדה, מציגה הסדנה השוודית של לאיף טופוונסון (Leif Tufvesson) את ה'הוט רוד ג'קוב', אלא שבכדי להבין את העומד מאחוריה יש לחזור לאפריל 1927. ה-OV4 היא מכונית הוולוו הראשונה שבנו מייסדי החברה אסאר גבריאלסון וגוסטף לארסון. לא עבר הרבה זמן ומכונית הקבריולה זכתה לכינוי ג'קוב אותו משחזר כעת טופוונסון.

את המחווה לג'קוב ההיא עושה טופוונסון עם מכונית פרי יצירתו שדומה עד מאוד למקור. מבט חטוף בתמונה של השתיים, זו לצד זו, מגלה עד כמה הדימיון נמצא בגריל, בפנסי החזית, בבסיס השמשה ובעוד כמה פרטים. בסדנה גאים לציין כי אפילו את חלקי הפח עיצבו בשיטות "הפטיש והסדן" כבעבר. והרטרו לא מסתיים כאן. את ההגה וידית ההילוכים הביא טופוונסון מה-P1800 של 1962, משאבת הברקס והדוושות מסדרה 140 ואת גיר ה-5 הילוכים הידני וציר ההנעה האחורית מה-960.

ועדיין, את כל החבילה משלימים מספר אלמנטים מודרניים מתבקשים. זה מתחיל בשלדת קארבון קלה וחזקה שיחד עם מתלי מירוץ סופר נמוכים, אמורים להעניק להוט רוד התנהגות כביש ספורטיבית. את הכוח מקבלת המכונית ממנוע 5 הצילינדרים המוגדש של וולוו שהוסב מבנזין לאתאנול וכעת מפיק 265 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ. עוד ברשימה חישוקי סגסוגת שמחליפים את חישוקי העץ ומערכת בלימה שמתאימה למסלול המירוצים.

אחרי הצגתה הפומבית הראשונה במוזיאון וולוו בגוטבורג, תמשיך ההוט רוד ג'קוב לעשות יחסי ציבור לוולוו ולטופוונסון בתערוכות שונות ברחבי העולם כשהאירוע הגדול צפוי לחודש נובמבר בתערוכת SEMA בלאס וגאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully