וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יוג'יארו בן 40

ירון אדרי

3.3.2008 / 14:20

עם מכונית הסופר-ספורט 'קווארנטה קונספט', תציין בז'נבה סדנת 'איטלדיזיין ג'יוג'יארו' 40 שנות פעילות

סדנת 'איטלדיזיין ג'יוג'יארו' מציינת השנה 40 שנים להקמתה ואין דרך טובה מלעשות זאת באחת מתערוכות הרכב החשובות ביותר בעולם. לז'נבה, תביא הסדנה את מכונית הקונספט קווארנטה (ארבעים) שתשקף את כל שנות פעילותה. על כן, מבוססת המכונית על הביזאריני מאנטה של 1968.

בבסיס הקווארנטה נמצאת אותה מכונית ספורט מלפני 40 שנה רק שהפעם עשויה שלדת המונוקוק מקארבון. גם בכל הקשור למנועים, מסתכם הקשר בכך ששניהם מוקמו מאחור ולעומת זולל הבנזין של אז, הפעם מדובר ביחידה היברידית וירוקה המגיעה מטויוטה. מנוע הבנזין V6 בנפח 3.3 ליטר יחד עם היחידה החשמלית, מפיקים הספק של 272 כ"ס ומומנט של 29.4 קג"מ. הכוח עובר דרך תיבה רציפה אל יחידת בקרה אלקטרונית אשר יודעת, בהתאם לתנאי הדרך, אם להעבירו לציר האחורי או לחלקו בין ארבעת הגלגלים. תאוצתה של הקונספט ל-100 קמ"ש אורכת 4 שניות בלבד ומהירותה המרבית מוגבלת ל-250.

צריכת הדלקת הממוצעת של הקווארנטה עומדת על 14.1 ק"מ לליטר כשפליטת ה-CO2 היא 180 גק"מ. לשיפור הצריכה עוזר מבנה אווירודינמי בעל התנגדות מינימלית לאוויר כשאת הגג עוטפים תאים סולאריים המפיקים 250 וואט המספיקים להזנת מערכות הרכב השונות ולהטענת סוללות המנוע החשמלי.

גם יפה וגם אופה?

מכונית מבית ג'יוג'יארו לא יכולה להסתפק רק במראה החיצוני וגם תא הנוסעים זוכה לטיפול מיוחד. ראשית, נציין כי הקווארנטה מציעה מקום לשלושה מבוגרים ועוד ילד קטן בסידור מושבים מקורי ומיוחד. שורת המושבים הקדמית כוללת למעשה רק את מושב הנהג הממוקם במרכז. לרשותו של זה עומד הגה ממנו ניתן לשלוט על מערכות הבקרה השונות. גם כאן חוזרים בסדנה לעבר כשהגה שכזה הוצג במכונית הקונספט מדוזה של 1980. על הדשבורד המפוצל של הקווארנטה נמצאים שאר מתגי התפעול וצג הטלוויזיה והבקרה. וכמובן, שימוש נרחב בעור ואלקנטרה לא נפקד.

מכונית קונספט עם הצהרות נחרצות חייבת להציג גם יכולות דינמיות שישתיקו את המקטרגים. כאן, מעבר להנעה הכפולה החכמה, משתמשת הקווארנטה במתלים המגיעים ישירות מעולם המירוצים. בנוסף, מערכת אלקטרונית יכולה להגביה את המרכב ב-23 ס"מ בכדי לשפר את השימושיות גם בכבישים משובשים או בכדי להתגבר על פסי האטה בתוך העיר. את החיבור לקרקע יעשו חישוקי 20 אינטש עם צמיגים במידה 275/35 מלפנים ו-275/40 מאחור.

לאור כל המידע והנתונים, הצליחו באיטלדיזיין להציג בצורה טובה מורשת של 40 שנים. כעת, כמו עם שאר מכוניות הקונספט מסוג זה בהן אנו נתקלים, כל שנותר הוא לקונן על כך שהן אינן מתוכננות להגיע לייצור סדרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully