וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסרים את הכביש

ירון אדרי

6.3.2008 / 15:10

מה קורה כשמשפרים את מה שלא טעון שיפור? על זה בדיוק באה סדנת מנסורי לענות עם 3 מכוניות תצוגה

יצרניות האקזוטיקה מחוייבות לשמור על פוליטקלי קורקט בכל הקשור ליצירותיהן. מצד אחד נמצאים מכשולים כמו מגבלות ייצור, מימון או חוקים שונים. מנגד, אם מראש הן יוציאו מכוניות של 100%, אילו חידושים יביא העתיד? וכאן בדיוק נכנסות סדנאות השיפורים, אלה שלא סופרות את המכשולים שצוינו לעיל.

את סדנת מנסורי מעניינות רק מכוניות הטופ שבטופ ולז'נבה היא הצטיידה ב-3 מכוניות משודרגות. ראשונה היא המרצדס מקלארן SLR , אותה מכנים במנסורי רנוואטיו, שלדעת אנשי הסדנה הגיע זמנה למתיחת פנים. חלקי מרכב שונים עוצבו מחדש מקארבון בכדי להשיג משקל מופחת ויעילות אווירודינמית משופרת. בתוך תא הנוסעים הוחלף העור הקיים בעור קצת יותר איכותי (!) ובצבעים של שחור וזהב.

מתיחת הפנים כללה גם שיפורים קלים למנוע ה-V8 בנפח 5.5 ליטר. עם מגדש 'על' משופר, אינטרקולרים וניהול חדש למחשב המנוע, עומדים הנתונים על 700 כ"ס ו-89.7 קג"מ. במבחן התנועה משפרת רנוואטיו את התאוצה ל-100 קמ"ש בשתי עשיריות השנייה בלבד, אך המהירות המרבית עלתה ל-340 קמ"ש.

רוצה להיות רמבו

הפרארי 599 GTB פיוראנו קיבלה ממנסורי את השם סטאלון. האם זה מפני שגם היא קיבלה כמות מכובדת של סטרואידים ומנתח פלסטי עבר על גופה החיצוני? את זה לא נדע. מה שכן אנחנו יודעים זה שאת מקומו של הבוטוקס תפס הקארבון שעוטף את כל האלמנטים האווירודינמיים החיצוניים. קארבון הגיע גם אל כמה מרכיבי השלדה ואל תא הנוסעים שעל הדרך התעטף בעור אדום לבן יוקרתי.

מנוע ה-V12 בנפח 6.0 ליטר שודרג גם הוא עם מגדש 'על', אינטרקולר ועוד מספר אביזרים. תוספת הסטרואידים מסתכמת ב-100 סוסים שמעלים את ההספק ל-720 כ"ס. בנוסף, הונמכה השלדה ב-30 מ"מ וחישוקי סגסוגת קלים עם צמיגי דאנלופ SP ספורט מקס (255/30/20 מלפנים, 325/30/21 מאחור) אחראים על החיבור עם הכביש. שיפור התאוצה עומד גם כאן על 2 עשיריות שנייה והמהירות המרבית על 340 קמ"ש.

הנסיך מבל אייר

האביב בפתח ובאירופה אוטוטו מתחילה עונת הגגות הפתוחים. תרומתה של מנסורי לעונה היא הרולס רויס בל אייר, גרסה מפוארת לדרופ-הד קופה. בכל הקשור לרולס רויס, פאר זאת המילה, אך מנסורי חושבים שאפשר קצת יותר. כמו אצל כל סדנה, חלו שינויים מהפגוש הקדמי, דרך חצאיות הצד ובתי הגלגל ועד הפגוש האחורי. שלא כמו אצל כל סדנה, מנסורי ויתרו על ניפוח מיותר והסתפקו בנגיעות ספורטיביות קלות. אבל מה שאותנו קצת יותר מעניין זה מדוע מכנים הם את העיצוב בשם PU-RIM?

כנראה שהעור בו משתמשת רולס רויס לדיפון תא הנוסעים לא מספיק איכותי עבור מנסורי. אלה טוענים כי העור שלהם הרבה יותר מהודר, רך ובעל מרקם מיוחד. מה שבטוח, יש לו צבע מיוחד. גם כאן נוספו נגיעות קארבון בתא הנוסעים וההגה עוצב בסגנון מיוחד.

ומה לגבי כוח המנוע? כאן לא נגעו מנסורי, אולי מפני שמפאר שכזה לא ניתן להתרשם בזמן הנהיגה. מה שכן שונה אלה חישוקי סגסוגת קלים בקוטר 22 אינטש ובתוכם מערכת בלימה משופרת של ברמבו לחידוד המעבר מנסיעה לעצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully