וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום של איש אחד

16.3.2008 / 16:17

זה מה שקורה כשחיבה עזה לכלי רכב קלאסיים פוגשת תושיה ותעוזה - נוצרת מכונית 'על' שמגשימה חלום אחר חלום

כמעט כל חובבי הרכב מכירים את הבעיה - כולנו רוצים שבחניית הבית תחנה לה בשלווה מכונה עתירת יכולות לייצור רגשות, אבל בודדים מצליחים באמת להגשים את החלום. הדרך עוברת כמובן בחשבון בנק עמוק ואם זה אינו מצוי, אז כבר ממש צריך להתאמץ.

זהו בערך הסיפור של ניל ביילי. מאז גיל 16 הוא חלם את אותו חלום מוכר ואפילו הבטיח לעצמו שיום אחד הוא יוגשם. ובאמת, בגיל מבוגר יותר, הרבה אחרי שהספיק להקים משפחה, הוא החליט לגייס את כל הונו כדי לקנות רפליקה משובחת של אגדה מוטורית - השלבי קוברה. הוא כצפוי נאלץ להסתפק במכונית רפליקה משום שאת המכונית המקורית כמעט שלא ניתן עוד להשיג, ואם כבר מוצעת אחת למכירה, מחירה מאמיר לסכום הקרוב למיליון דולר.

אולם, מספר ימים אחרי שרכש את קיט הרפליקה ובעודו נמצא בשלבי הבניה, החליט ניל לבצע ברכב אינסוף שינויים ושדרוגים. אולם, עד מהרה החל הרכב לקבל צורה שונה לגמרי מאותה קוברה מקורית. ניל נאלץ לחלק את הזמן בין עבודתו היומיומית והמשפחה, כדי שיוכל להקדיש בעיקר את שעות הלילה המאוחרות כדי לעצב בעצמו וללא ידע טכני מוקדם את מכונית חלומותיו. וכך לאחר מאות איורי מחשב נולדה הבלייד.

מתחיל מלוח חלק

הבלייד החלה לגבש צורה עד שהגיעה למראה המושך שהנכם רואים בתמונות. משיחה שנערכה בין וואלה! רכב לניל ביילי עולה כי הבלייד משלבת המון אלמנטים עיצוביים משלל מכוניות מוכרות בניהן כמובן השלבי קוברה, דודג' וויפר ואחרות אותן וודאי תצליחו לזהות לבד.

לאחר מספר שנים, ניל צרף לפיתוח המכונית גם את חברו המהנדס שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות הייטק מתקדמות וזה אחראי על תכנון השלד והמתלים. מאוחר יותר צורפה לחבורה גם החברה ממנה רכש את רפלירת השלבי קוברה כמשווקת עתידית של המכונית ופרויקט הבלייד החל לקבל גם פן מסחרי.

יחד מקווים השלושה להגיע לכדי יכולת ייצור מסחרי של הבלייד, גם אם בכמויות ספורות בלבד. נכון לרגע זה, זקוק הפרויקט להשקעה נוספת של מספר מאות אלפי דולרים אשר ייועדו בעיקר לרכישת אמצעי ייצור.

שלד המכונית תוכנן כך שיוכל להכיל כמעט כל מנוע שקיים בארסנל - ממנועי 4 צילינדרים מוגדשים ועד מנוע ה'ביג-בלוק' האמריקני אשר יעבירו את כוחם אל הגלגלים האחוריים. כך למעשה, יוכלו הלקוחות המעוניינים להזמין את הבלייד בכל קונפיגורציית מנוע, גיר ומתלים שיחפצו. ממכונית מסלול חסרת פשרות ועד לקרוזרית אוטוסטרדות וחסכונית.

בשלב זה עמלה הקבוצה על התאמת המכונית לתקנים אירופיים ואמריקניים השונים כדי להגדיל באופן ניכר את כמות הלקוחות בשווקי היעד השונים. ניל מוסר כי כבר בחודש מאי הקרוב תסתיים מלאכת תכנון שלדת הרכב ועמה שאר המכללים הנלוים, כך שכבר בתחילת שנת 2009 יוכל ניל להציג מכונית מוגמרת שאולי לשכנע את בעלי הממון להשקיע בחברה הקטנה. לקוחות פוטנציאלים כבר יש ואלו כבר מוכנים לשלם עבורה, אך ניל נאלץ להשהות את הדרישות שכן טרם נקבע לה מחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully